eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaRobienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
  • Data: 2013-09-05 12:21:59
    Temat: Re: Robienie sobie odbitek ze zdjęć znanych fotografów - czy to się dzieje naprawdę?
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "qrt" <...@i...jakis> wrote:

    [...]
    > Niby łamanie praw autorskich, niby piractwo a ile zamieszania. I
    > koszty wcale nie małe. Może gdyby sie to dało załatwić po legalu w
    > ludzkiej cenie to by problemu nie było?

    Niektóre są sprzedawane jako wysokorozdzielcze skany na płycie,
    ot chociażby tu:
    http://www.reagan.utexas.edu/archives/photographs/le
    aders.html
    ale to w sumie niezwykle rzadki wyjątek i praktycznie nie dotyczy tzw.
    sztuki, gdzie mamy do czynienia ze skanami 500px albo dużymi
    reprodukcjami gotowych odbitek.

    > Przecież nikt nie robi znanych odbitek w formacie 10x15 by je sobie do
    > albumu wsadzić.

    No właśnie.

    BTW: W częstych zestawieniach najdroższych zdjęć świata, które
    faktycznie moglibyście mieć zawieszone na ścianie w dużym/pierwotnym
    formacie?

    Dla mnie świetna jest Cindy Sherman, ale nie tyle to najdroższe, co to:
    http://masters-of-photography.com/S/sherman/sherman_
    153_full.html

    Mocna i "powieszalna" IMHO jest też kreacja Gurskiego Rhein II:
    http://www.salvatorealtobelli.it/ecco-la-fotografia-
    piu-pagata-della-storia/

    BTW od BTW: W sumie wszystkie najdroższe zdjęcia świata są
    kreacjami. Wniosek z tego taki, że uzyskały swą cenę ze względu na
    jakość i konsekwentność kreacji, a nie z powodu "sztuki
    fotograficznej" - nie ma się co łudzić. ;)

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]