  • 71. Data: 2013-12-09 18:37:25
    Temat: Re: Rezygnacja z OC - bo auto bedzie stac przed domem
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 08 Dec 2013 16:22:03 +0100, sqlwiel napisał(a):

    > To znaczy, że państwo mamy nieudolne. Do dupy z takim państwem.
    > Gdyby sprawca wypadku bez OC szedł z torbami,

    Idzie.
    http://www.ufg.pl/web/guest/co-to-jest-regres

    No dobra, na razie jest to ~3500 na obywatela, to go az tak bardzo nie
    zubozy. Ale niektorzy placa wiecej.

    Tylko ludzi to nie przestraszy.
    Jakby taki jeden pomyslal co mu grozi za jazde po pijaku ... a jednak
    180 tys co roku daje sie zlapac.

    J.

  • 72. Data: 2013-12-09 18:47:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 8 Dec 2013 16:49:48 +0000 (UTC), masti napisał(a):
    > Dnia pięknego Sun, 08 Dec 2013 17:16:21 +0100 osobnik zwany sqlwiel
    >
    > dawno większej bzdury nie słyszałem. Obowiązkowe OC chroni ofiary nie
    > sprawców.

    Sprawcow tez chroni.
    OC na samochod bys mial, gdyby nie bylo obowiazkowe ?
    A masz OC w zyciu prywatnym, mieszkania, itp ? To pewnie i na samochod
    bys nie mial.

    Tymczasem samochodem latwo szkody narobic.

    > Inaczej sprawca w 20letnim maluchu pozyczonym od kolegi mógłby
    > sobie bezkarnie robić demolition derby na ulicach bo i tak nie ma z czego
    > zapłacić szkód. A to, że bedą z niego ściągać do końca zycia mu wisi bo i
    > tak niegdy nie będzie miał legalnej pracy.

    Ale kiedys cos odziedziczy po rodzicach.

    J.

  • 73. Data: 2013-12-09 18:51:33
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > A to nie powinien Ksawery placic w tym przypadku ?

    O ile zostałby uznany za siłę wyższą.

  • 74. Data: 2013-12-09 20:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Teraz też są wyłapywani, nawet za sam brak OC i jeździ ich wielu.
    > Coraz więcej.

    Nie znam statystyk więc nie wiem, czy jest ich coraz więcej?
    Sugerujesz, ze zaciśniecie systemu przez UFG nie pomogło a wrecz
    zaszkodziło?

    Tak czy siak, ja nie mowie, ze to ma działac w oparciu o obecny system.
    Ja mówie, ze przy tworzeniu w ostatnich latach kilku systemów
    informatycznych trzeba było wpleśc w nie dodatkowo kontrolę OC.
    A jak tego nie zrobiono to pewnie za chwile bedzie sie tworzyc kilka
    kolejnych i tam to zrobić.
    Na zasadzie automatycznego sprawdzania.

    > A skąd 50% szans?
    > Nawet 50 promili bym nie założył.

    Nie czytałes.
    Pisałem o nowym systemie a nie o tym co jest.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ("""""""""")

  • 76. Data: 2013-12-09 20:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale moze mu kolo odpasc i moze zmiazdzyc noge zlodziejowi.
    > Wtedy sie nalezy.

    Młotek tez moze spasc na nogę. A jednak nikt mi nie kaze kupować OC na
    młotek...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 75. Data: 2013-12-09 20:00:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > obowiazkowe

    Ale chodzi własnie o obowiązkowośc.
    nikt nie twierdzi, ze jak źle zabezpieczy samochód i komus cos sie stanie a
    on akurat nie bedzie miał OC to będzie zwolniony z odpowiedzialności.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

  • 77. Data: 2013-12-09 20:30:30
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> [...]
    >>
    > Nie znam statystyk więc nie wiem, czy jest ich coraz więcej?
    > Sugerujesz, ze zaciśniecie systemu przez UFG nie pomogło a wrecz

    Zaszkodziła raczej nieskuteczność organów ścigania w ujawnianiu takich
    faktów.
    Znam ludzi którzy od 10 lat jeżdżą bez prawka i nic im się nie dzieje, a co
    dopiero o OC mówić.
    Ale tak to jest, jak służby skupiają się na dochodach budżetowych z radarów
    wszelkiej maści i totalnie zaniedbują wszystko inne.

    > Pisałem o nowym systemie a nie o tym co jest.

    Wiara w systemy daleko Cię nie zaprowadzi.
    Wiesz ile w systemie rejestracyjnym jest aut, które już nie istnieją?

  • 78. Data: 2013-12-09 21:38:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > faktów.
    > Znam ludzi którzy od 10 lat jeżdżą bez prawka i nic im się nie dzieje,

    Ale co ma jedno do drugiego?
    Jezdzenie bez prawka mozesz wykryc tylko podczas kontroli.
    Brak Oc przede wszystkim w nieciągłości OC w UFG.

> [...]
    >
    > Wiara w systemy daleko Cię nie zaprowadzi.
    > Wiesz ile w systemie rejestracyjnym jest aut, które już nie istnieją?

    W czym ten fakt przeszkadzałby w tworzeniu systemu wyłapującego wyłapywanie
    samochodów jadących bez OC.

    Probleme nie sa samochody ktore widnieją w rejestrze a nie jezdza i nie
    istnieją. To tylko zaburzy ewentualnie statystyki.
    Problem sa samochody ktore sa realne, jezdza a nie mają OC.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

  • 79. Data: 2013-12-09 22:23:02
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    W dniu 2013-12-08 23:20, masti pisze:

    > w cenie. Obowiązkowość OC powoduje, ze jest tanie.

    Ale to nie jest argument za tym, żeby pozostawić OC obowiązkowe. :)
    Ludzie się nauczą i zaczną wykupować sobie AC, to też stanieje. A i może
    firmy ubezpieczeniowe będą się bardziej starały, bo jakie są zasady przy
    wypłacaniu OC, to każdy (poszkodowany) wie.

    Dlaczego ubezpieczenie OC mieszkania nie jest obowiązkowe?

    Poza tym - nieco z innej beczki - umówmy się, przypadków, kiedy to za
    szkodę potrzeba zapłacić setki tysięcy złotych jest znikoma ilość. Za
    naprawę przy typowej kolizji, wiele osób jest w stanie zapłacić, jeśli
    nie "od ręki" to z pomocą pożyczki/kredytu.

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 80. Data: 2013-12-09 23:08:01
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 09 Dec 2013 22:23:02 +0100 osobnik zwany Dykus napisał:

> [...]
    > firmy ubezpieczeniowe będą się bardziej starały, bo jakie są zasady przy
    > wypłacaniu OC, to każdy (poszkodowany) wie.

    Kiedyś nie było obowiązku. I co nauczyli się?

    > Dlaczego ubezpieczenie OC mieszkania nie jest obowiązkowe?

    bo szansa zrobienia komuś drogiej krzywdy jest niewielka. I to jest
    również powód, że mogą byc tanie

> [...]
    > naprawę przy typowej kolizji, wiele osób jest w stanie zapłacić, jeśli
    > nie "od ręki" to z pomocą pożyczki/kredytu.

    widziałeś rachunek z drobnej kolizji? Bo to zwykle jest co najmniej kilka/
    kilkanaście tysięcy za same blachy. A co z odszkodowaniami przy
    uszczerbku na zdrowiu?

    --
    Jeep Grand Cherokee 4.0
    mst <at> gazeta <.> pl