  • 841. Data: 2010-05-25 07:25:52
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:htde9o$qt3$1@news.onet.pl...

    > Jeśli stoi to nie ma wyprzedzania.

    Aha a jeśli stoi na skrzyżowaniu i chce skręcić w lewo, tylko nie ma
    włączonego kierunkowskazu? ;)

    > Ano.
    > Skontroluję - a nie popodziwiam krajobraz w lusterku.
    > Kontrola polega na tym, że jeśli ktoś się do mnie zbliża i to szybko, to
    > taki fakt NIE MOŻE mi umknąć.

    Chyba, że zdasz sobie sprawę z tego zbyt późno, bo samochód zobaczysz w
    ostatniej chwili.

    > W obu przypadkach popełniła błąd, więc jest winna wypadku.

    Hmm popełniła błąd, że stała na skrzyżowaniu?
    Czy popełniła błąd, że zakładała, zgodnie z PoRD, że kierowca będzie tam
    jechał tyle co dopuszczalna?

    > Ustawodawca.
    > Oczywiście nie wprost.
    > Jeśli nie wierzysz, to poszukaj sobie wyroków dowodzących, że należy
    > oceniać szybkość przeciwnika przy wykonywaniu manewrów.

    Są takie wyroki.
    http://www.grupa33.jgora.pl/print.php?sid=361

    Tutaj masz artykuł, który odwołuje się do całej masy wyroków.
    Natomiast bardzo jest mało na dzień dzisiejszy orzeczeń dotyczących
    wypadków, w których kierowca ZNACZNIE przekroczył prędkość dopuszczalną. Ale
    specjalnie dla Ciebie znalazłem jedną sprawę:
    "W przechodzących przez jezdnię w niedozwolonym miejscu dwoje młodych ludzi
    uderzył jadący z nadmierną prędkością (105 km/godz. przy ograniczeniu do 50
    km/godz.) seat ibiza."
    Za to ukarano kierującego 2 letnim okresem pozbawienia wolności bez
    zawieszenia i 10 letnim pozbawienia prawa jazdy.

    A teraz mamy przypadek kierowcy jadącego 120 km/h (conajmniej) na odcinku z
    dopuszczalną 40-ką...

    > Bzdura.
    > Dokładnie do jego obowiązków to należy.
    > Podobnie jak do obowiązków wjeżdżającego z podporządkowanej należy ocena
    > czy zdąży wjechać.

    Ale jak wyjeżdżasz z podporząkowanej to oceniasz odległości i prędkości nie
    patrząc w lusterka, tylko na drogę bezpośrednio - więc ocena jest
    łatwiejsza.

    > Bo nie popatrzyłeś w lusterko, albo zrobiłeś to źle.
    > Cały czas Twoja wina.

    A wiesz co to jest "brawura" w ruchu drogowym i jak jest obecnie traktowana
    przez Sądy?

    Jurand

  • 842. Data: 2010-05-25 09:34:30
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > Ja dostałem po prawie roku za FR i co Ty na to ?
    > Olałem, bo stwierdziłem, że było to bezprawne - tak orzekł SN. Komornik
    > przyszedł do domu po kasę :D

    to nie mandat tylko wyrok z sadu.

    Mandat mozesz dostac tylko do 30 dni od ujawnienia wykroczenia

    Icek

  • 843. Data: 2010-05-25 09:35:48
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Ciekawe, ile jeszcze razy trzeba bedzie napisac, ze miala pelne prawo
    oczekiwac ze Audi skreci na tym skrzyzowaniu, zeby niektore zakute lby
    zrozumialy.

    =============================

    ciekawi mnie kiedy te "zakute lby" przyjma do wiadomosci, ze przy manewrach
    takich jak skret trzeba popatrzec w lusterko

    Icek

  • 844. Data: 2010-05-25 09:39:42
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    Zrozum

    > Podawałem już wielokrotnie zapisy, z których jednoznacznie wynika, że nie
    > miała takiego obowiązku.
    > Teraz Ty podaj taki zapis, którzy narzuca na nią taki obowiązek.

    gowno podawales. Nie ma takiego przepisu!!

    Podaj jeszcze raz bo moze jestem idiota i nie zauwazylem. Podaj.

    Icek

  • 845. Data: 2010-05-25 09:40:28
    Od: "Icek" <i...@d...pl>

    > No tak, skończyły Ci się argumenty i wstyd Ci się przyznać do błędu. Nie
    > pierwszy raz z resztą.

    klamiesz i dlatego nie ma sensu.

    Nie ma przepisu, ktory jak piszesz "NIE MIAŁA OBOWIĄZKU POPATRZEĆ W LUSTERKO

  • 846. Data: 2010-05-25 09:51:49
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości

    > Zarówno Cavallino jak i Ty oczekujecie bezwzględnie od kierowcy auta
    > wyprzedzanego "oceny prędkości" samochodu, który się zbliża.

    Podobnie jak Ty ze swoim ujadaniem zwalniasz go z jakichkolwiek obowiązków.

    >Wystarczy, że tam chwilę wcześniej jest zakręt, albo jakiś pagórek, zza
    >którego wyjechało to Audi, wystarczy, że Audi nie było samochodem
    >bezpośrednio jadącym za Punto, tylko np. wyprzedzało dwa samochody z dużą
    >prędkością - takich zagadek kilka jeszcze by się znalazło.

    Oczywiście i było o tym pisane.
    Jak nie rozumiesz co czytasz, to daj sobie spokój z odpisywaniem.
    A jak to że tego faktu nie odnotowałeś wynika z Twojej złej woli - to tym
    bardziej.

  • 847. Data: 2010-05-25 09:59:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Aha a jeśli stoi na skrzyżowaniu i chce skręcić w lewo, tylko nie ma
    > włączonego kierunkowskazu? ;)

    Naprawdę zastanawiam się kto dał Ci prawo jazdy.
    Oczywiście że dalej nie będzie to wyprzedzanie.
    Co nie znaczy że wolno go ominąć rzecz jasna, bo pewnie o to Ci chodziło, a
    nagminnie mieszasz to co Ci się wydaje, z tym co ktoś napisał.

    > Chyba, że zdasz sobie sprawę z tego zbyt późno, bo samochód zobaczysz w
    > ostatniej chwili.

    Oczywiście, pisałem już o tym.
    Kluczowe pytanie - z czyjej winy za późno.

    > Hmm popełniła błąd, że stała na skrzyżowaniu?

    Nie, że wjechała pod koła.

    > Czy popełniła błąd, że zakładała, zgodnie z PoRD, że kierowca będzie tam
    > jechał tyle co dopuszczalna?

    Jeśli widziała (powinna widzieć) że jedzie więcej - to tak, zgodnie z
    kodeksem popełniła błąd.

    > Natomiast bardzo jest mało na dzień dzisiejszy orzeczeń dotyczących
    > wypadków, w których kierowca ZNACZNIE przekroczył prędkość dopuszczalną.

    Bo sądy mają więcej oleju w głowie niż Ty i wiedzą, że prędkość nie czyni
    nikogo z automatu 100% winnym, ani nie zwalnia z automatu przeciwnika z
    odpowiedzialności za nieprawidłowe manewry.
    Im szybciej to do Twojego pustego łba trafi i przestaniesz truć, tym lepiej.

    > Ale jak wyjeżdżasz z podporząkowanej to oceniasz odległości i prędkości
    > nie patrząc w lusterka, tylko na drogę bezpośrednio - więc ocena jest
    > łatwiejsza.

    A co to zmienia?
    Jeśli ktoś nie umie z lusterek korzystać, to nie powinien jeździć - proste.

    I nie do końca jest łatwiejsza, czasem wręcz przeciwnie.
    Czasem łatwiej ocenić czy auto się zbliża i w jakim tempie jak jedziesz w
    tym samym kierunku (bo auto rośnie w lusterku), niż gdy stoisz i czekasz -
    bo wtedy zawsze się będzie zbliżać.

    > A wiesz co to jest "brawura" w ruchu drogowym i jak jest obecnie
    > traktowana przez Sądy?

    Nie ma to jak zmiana tematu.
    Rozumiem, że na temat lusterka już się ponapisywałeś?
    No skończ jeszcze to pierdzielenie w tym temacie i będzie pełnia szczęścia.

  • 848. Data: 2010-05-25 14:43:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > to nie mandat tylko wyrok z sadu.
    >
    > Mandat mozesz dostac tylko do 30 dni od ujawnienia wykroczenia

    Po prawie roku od chwili wykonania zdjęcia mnie wezwano w celu złożenia
    wyjaśnień i przyznania się do winy.
    Pojechałem i się przyznałem. Żeby się nie włóczyć po sądach to mandat
    przyjąłem, a po kilku dniach się dowiedziałem z TV, że SN uznał działalność
    straży miejskich oraz gminnych za niezgodne z prawem. Chodzi oczywiście o
    używanienie FR i nakładanei mandatów.
    Chyba, że coś stosunkowo niedawno się zmieniło w tym temacie ?

  • 849. Data: 2010-05-25 14:46:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > ciekawi mnie kiedy te "zakute lby" przyjma do wiadomosci, ze przy
    > manewrach
    > takich jak skret trzeba popatrzec w lusterko

    No i zakuty łęb patrzy w lusterko i stwierdza, że jadące za nim auto jest
    bardzo daleko i dojedzie do skrzyżowania z prędkością, któa obowiązuje w tym
    terenie po czasie, kiedy zakuty łeb już dawno zakończy manewr skrętu.
    I co dalej ?

  • 850. Data: 2010-05-25 14:48:18
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Podaj jeszcze raz bo moze jestem idiota i nie zauwazylem. Podaj.

    Spójrz linijkę wyżej i ustosunkuj się do mojej wypowiedzi.