-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "Jurand" <j...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
Date: Sun, 23 May 2010 20:12:36 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 71
Message-ID: <htbr4c$ukh$1@news.onet.pl>
References: <hsomn8$8hc$1@mx1.internetia.pl><4befe639$0$2599$6...@n...neostrada.
pl><hsootv$39r$1@mx1.internetia.pl>
<hsorn5$qah$1@node2.news.atman.pl><4beffcc0$0$17104$6...@n...neostra
da.pl><p...@4...com>
<hsp8l1$bn4$1@news.onet.pl> <4bf0ceaa$0$17093$65785112@news.neostrada.pl>
<hsr2oe$fvf$1@news.onet.pl> <hsr3nd$9um$1@node1.news.atman.pl>
<hsr6ep$mab$1@inews.gazeta.pl> <hsr9t8$51r$1@node2.news.atman.pl>
<hsr8td$qtg$3@mx1.internetia.pl> <hsrak3$54v$1@node2.news.atman.pl>
<d...@b...softax.pl> <ht8748$75v$1@node2.news.atman.pl>
<d...@4...googlegroups.com>
<ht88f5$r3s$1@news.onet.pl> <ht8mvb$5et$1@news.onet.pl>
<ht8uev$t9g$1@news.onet.pl> <htaokl$d4n$1@news.onet.pl>
<htauk9$vok$1@news.onet.pl> <htb499$hp4$1@news.onet.pl>
<htb99t$2bl$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: nat3-21.ghnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1274638284 31377 91.150.222.21 (23 May 2010 18:11:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 23 May 2010 18:11:24 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2282849
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
wiadomości news:htb99t$2bl$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości news:
>
>>>> Aha, czyli kierowcy skręcający w lewo nie patrzą wcześniej w lusterko.
>>>
>>> Jeśli wjeżdżają pod koła, to tak właśnie należy zakładać.
>>
>> Ale nawet Ty, mistrz patrzenia w lusterko, w określonej sytuacji
>> wjedziesz pod koła - jeśli trafisz na buca, któremu w ostatniej chwili
>> przyjdzie do głowy Cię wyprzedzić.
>
> Jakoś do tej pory NIGDY nie miałe z tym kłopotu.
Ja tam już nie używam wyrażenia NIGDY jeśli chodzi o sytuacje na drodze. Bo
kilka lat temu uznałbym za niemożliwe to, że ktoś przejedzie dwupasmówkę i
skończy swoją jazdę na pasie dla autobusów, WIDZĄC mnie i myśląc, pomimo
pasażera krzyczącego na siedzeniu obok, że JEDZIE SAMOCHÓD. Nigdy wcześniej
z czymś takim się nie spotkałem, a dwa lata temu - owszem ;)
> Natomiast ze skręcającymi znienacka - zdarzało się.
> Wnioskuję więc - sytuacja ta jest o wiele częstsza, groźniejsza i dlatego
> to ją należy eliminować ze skutecznym zacięciem.
To, że sytuacja jest częstsza i groźniejsza nie oznacza, że z automatu każdy
skręcający ma być winny i należy go karać. I tu jest cała różnica w naszych
poglądach. Gdyby to Audi tylko zjechało z drogi i na tym zakończyło swoją
jazdę, dyskusja wyglądałaby inaczej. To jest trochę tak, jak przy wypadku
Maćka Zientarskiego - gdyby chłopak jechał dajmy na to 120 km/h i wywaliło
go w powietrze - myślę, że nikt na drogowcach nie zostawiłby suchej nitki.
Niestety gość przesadził mocno i przechylił szalę winy na swoją stronę.
>>> Naukowe uzasadnienie to by trzeba znaleźć na to, że u ludzi instynkt
>>> samozachowawczy nie działa.
>>
>> No na pewno nie zadziałał u kierowcy Audi.
>
> Ej pewnie zadziałał, tylko wyobraźnia nie bardzo.
> A jak już zobaczył co się święci to było za późno.
> Świadomie i celowo raczej nie wyprzedzał kogoś kto skręca.
Świadomie to jechał tyle ile jechał. Być może obserwacja drogi i walka o
utrzymanie się na niej zajęła mu całą moc obliczeniową jego mózgu.
>>> Nawet jeśli - zrobiła to nieprawidłowo.
>>
>> A jak to jest "prawidłowo"?
>
> Prawidłowo jest wtedy, gdy zauważy przeciwnika w lusterku i oceni że nie
> zdąży skręcić, wobec czego nie skręci.
Chyba, że zauważy przeciwnika w lusterku i dojdzie do wniosku, że gość zdąży
zahamować. A gość zamiast hamować zmienił pas.
>>> Gdyby uczyniła, to by nie skręciła.
>>
>> Więc pytam Cię - kiedy miała spojrzeć w lusterko? W momencie ciągnięcia
>> kierownicy w lewo? A może 3 sekundy przed tym?
>
> Jej wybór.
> Liczy się skutek.
Skutek jest taki, że jakby to Audi jechało grzecznie tam tyle ile można, to
doszłoby co najwyżej do niegroźnej obcierki i można by wtedy spokojnie Panią
zmieszać z błotem. I nawet bym okiem nie mrugnął. Ba - nawet, gdyby to Audi
jechało tam 70 a nie 40, to też nie rozsmarowałoby się po drzewie. I też
okiem bym nie mrugnął.
Jurand.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.05.10 20:13 Jurand
- 23.05.10 20:27 J.F.
- 23.05.10 21:03 Plumpi
- 23.05.10 21:08 Plumpi
- 23.05.10 21:35 Cavallino
- 23.05.10 21:38 Cavallino
- 23.05.10 21:45 Cavallino
- 23.05.10 21:50 Cavallino
- 23.05.10 21:51 Cavallino
- 23.05.10 22:00 Budzik
- 23.05.10 22:00 Budzik
- 23.05.10 22:11 J.F.
- 23.05.10 22:13 J.F.
- 23.05.10 22:47 Krzysiek Kielczewski
- 23.05.10 23:29 Jurand
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida