eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu › Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
  • Data: 2010-05-17 02:00:34
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >> ok, nie przypatrywałem sie z ktorej strony nadjezdzali.
    >> Nie zmienia to faktu, ze kierowca, ktory wlasnie wjechał w teren
    >> zabudowany
    >> i od razu chamuje i skreca jeszcze bardziej powinien zadbac o to,
    >> zeby pokazac innym uzytkownikom, ze wlasnie taki manerw planuje
    >> wykonac.
    >
    > Dlaczego uważasz, że znak początku miejscowości oraz początku terenu
    > zabudowanego znajdował się tuż przed skrzyżowaniem ?
    > Co to znaczy kierowca "od razu hamuje" ?
    >
    no przeciez sam to pokazywałes na zdjeciu!
    Skrzyzowanie a zaraz za nim znak konca terenu zabudowanego.

    > Wyobraź sobie sytuację:
    > Jedzie sobie przez wioskę kobitka Fiatem z dozwoloną prędkością. Widzi
    > daleko za sobą jakiś samochód, ale wie, że dozwolona prędkość w tym
    > obszarze to 50km/h. Wie także, że zmieniając kierunek jazdy na tym
    > skrzyżowaniu to ona ma pierwszeństwo, a jadący za nią samochód musi
    > zwolnić i ustąpić jej pierwszeństwa, ponieważ nie wolno mu wyprzedzać
    > na tym skrzyżowaniu. Wie także, ze Art. 4. PoRD mówi: Uczestnik ruchu
    > i inna osoba znajdująca się na drodze mają prawo liczyć, że inni
    > uczestnicy tego ruchu przestrzegają przepisów ruchu drogowego, chyba
    > że okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania. Skoro
    > nie zaistniały żadne inne okoliczności ograniczające jej zaufania do
    > tego kierowcy to miała prawo liczyć, że kierowca Audi zwolni przed
    > miejscowością i udzieli jej pierwszeństwa przejazdu przez
    > skrzyżowanie.
    >
    Dlaczego patrzysz tylko z jednego punktu widzenia?
    Zakładam, ze kierowczyni fiata zle (za pozno) zasygnalizowała manewr
    skretu.
    czy kierowca audi nie miał prawa (zgodnie z opisanymi przez ciebie
    zaleznosciami) oczekiwac, ze kobieta zasygnalizuje manewr odpowiednio
    wczesniej?

    Nie bede dyskutował o mozliwosci zwolnienia *przed miejscowoscia* - wiesz
    doskonale, ze nie zawsze zauwazysz znak odpwiednio wczesnie zwlaszcza, jak
    jedziesz za kims albo jak droga jest kreta.

    >>> Zdjęcie nr 5 - widać znak "ustąp pierwszeństwa". Znak ten nie
    >>> przypadkowo jest takiego kształtu, aby można go było rozpoznać od
    >>> tyłu.
    >>
    >> patrze, rozgladam sie, ale nie przyszło mi do głowy, ze PoRd nakłada
    >> na mnie obowiazek czytania nzaków od tyłu...
    >
    > A zauważyłeś, że czasami na skrzyżowaniach stoją tylko i wyłącznie
    > trójkąty od strony drogi, na której należy ustąpić pierwszeństwa
    > przejazdu, a nie ma znaków informujących o poruszaniu się po drodze z
    > pierwszeństwem (rąbów) na drodze z pierwszeństwem ?
    >
    zauwazyłem.
    PoRD mowi, ze tak długo jestem na drodze z pierwszenstwtwem, dopóki nie
    zostanie ono odwolane.
    Ale co to ma wspolnego z moim pytaniem?

    >> jezeli byłoby to oznaczone skrzyzowanie, podwójna ciagla i tak dalej.
    >> Pomimo tego, co napisałes powyzej, sytuacja na zdjeciach wskazuje, ze
    >> tu sprawa nie jest oczywista.
    >
    > Ale PoRD jednoznaczenie określa zasady poruszania się przez
    > skrzyżowania, jednocześnie dopuszczając istnienie skrzyżowań
    > nieoznakowanych. Kierujący pojazdem winien poruszać się z taka
    > prędkością, aby w porę mógł dostrzec skrzyżowanie, a tym bardziej
    > jechać dużo wolniej skoro wjechał w teren zabudowany.
    >
    Wszystko prawda.
    Ale pord mowi takze o sygnalizowaniu zamiaru wykonania manewru.
    I cały czas sie do tego odwoluję.
    Dlaczego uznawac, ze ktos kto (hipotetycznie) zle zasygnalizował manewr
    jest mniej winny?

    >>> Nawet gdyby nie sygnalizowała to wina kierowcy Audi także jest
    >>> definitywna i niezaprzeczalna.
    >>>
    >> pozwolisz, ze sie nie zgodze, zwlaszcza na pokazanej drodze.
    >
    > Pozwalam, ale jesteś w błędzie.
    >
    Dziekuje.

    >> no, no - w sumie swietne miejsca na "podłozenie sie".
    >> Dlaczego przesadzasz wine audi a bagatelizujesz ewentualna wine
    >> fiata?
    >
    > Bo w przypadku tego wypadku sprawa jest zbyt oczywista. Jest teren
    > zabudowany, jest skrzyżowanie, na którym nie wolno było wyprzedzać.
    > Jednoznacznie kierowca Audi nie zachował należytej ostrożności, nie
    > ograniczył prędkości, nie udzielił pierwszeństwa kierującej Fiatem,
    > wyprzedzał na skrzyżowaniu i wymusił pierwszeństwo przejazdu przez
    > skrzyżowanie.
    > Naprawde to czy ona sygnalizowała zmianę kierunku jazdy czy też nie,
    > nie ma tu najmniejszego znaczenia.
    >
    hmmm, czyli chcesz powiedziec, ze nawet jezeli w ogole nie wlaczyła
    kierunkowskazu, to nadal winny jest kierowca Audi?

    >> uparłes sie, nie rozumiejac, ze cały czas mowie o sytuacji, w ktorej
    >> kierowca audi zwyczajnie mogl nie widzec skrzyzowania, zwlaszcza, ze
    >> wlasnie wjezdzał w teren zabudowany i nawet ewentualne hamowanie
    >> fiata mogło wydawac sie całkiem oczywiste ze wzgledu na ograniczenie
    >> predkosci a nie ze wzgledu na skret.
    >
    > To, że kierowca nie zauważa terenu zabudowanego i nie zwalnia, nie
    > zauważa skrzyżowania i dopuszcza się na nim wyprzedzania samochodu
    > skręcającego nie stanowi okoliczności łagodzacej czy też zwalniającej
    > od odpowiedzialności.
    >
    >> W teorii - to co piszesz, jest jasne i klarowne.
    >> Ale ja jestem praktykiem - widze, jak ludzie sygnalizuja manewry.
    >> I nie robia tego w złej wierze - robia to z głupoty.
    >> Co widac bardzo czesto w rozmowie, kiedy zostana np. obstrabieni.
    >
    > Rozumiem, ze możesz mieć żal i pretensje do tych, którzy nie
    > sygnalizują manewrów. Mnie także to wkur.... niemiłosiernie, ale wina
    > jest winą i wynika jednoznacznie ze złamania określonych zasad przez
    > kierowcę Audi, a w tym przypadku były nimi: niedostosowanie prędkości
    > do znaków oraz okoliczności oraz wyprzedzanie na skrzyżowaniu.

    zal? Nie mam zalu. Rzeczywiscie - wkurwia mnie to. Przede wszystkim
    dlateog, ze jest ot ludzka głupota, ale tez dlatego, ze policja ma to w
    dupie a uczepiła sie predkosci, bo to kura znosząca złote jaja.
    Co do wypadku - pewnie nigdy nie dowiemy sie, jak było naprawde.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami
    siedzieć i przyglądać się jej." Jerome K. Jerome

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: