  • Data: 2010-05-16 21:16:27
    Temat: Re: Rezultat wyprzedzania na skrzyzowaniu
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> szukaj wiadomości tego autora

    Osobnik posiadający mail p...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Zwolnić do przepisowej prędkości i patrzeć na znaki drogowe, które tam
    > stoją.
    > Wiesz naprawdę dziwią mnię te pytania.
    > Przypatrz się dokładniej zdjęciom.
    > Zdjęcie nr 2 - widać znak końca miejscowości oraz końca terenu
    > zabudowanego. Zatem od strony, od której jechały pojazdy muszą się
    > znajdować znaki początków.

    ok, nie przypatrywałem sie z ktorej strony nadjezdzali.
    Nie zmienia to faktu, ze kierowca, ktory wlasnie wjechał w teren zabudowany
    i od razu chamuje i skreca jeszcze bardziej powinien zadbac o to, zeby
    pokazac innym uzytkownikom, ze wlasnie taki manerw planuje wykonac.

    > Zdjęcia nr 4, 5, 7, 9 - jak byk widać zabudowania. Skoro stoją
    > zabudowania to jest to teren zabudowany.

    zgodze sie tylko wtedy, jezeli uznamy, ze jak zabudowania nie stoja, to
    terenu zabudowanego nie ma.
    Ale zaplaciłem juz 2 mandaty w takim polu, wiec okazuje sie, ze tak to nie
    działa.

    > Zdjęcie nr 5 - widać znak "ustąp pierwszeństwa". Znak ten nie
    > przypadkowo jest takiego kształtu, aby można go było rozpoznać od
    > tyłu.

    patrze, rozgladam sie, ale nie przyszło mi do głowy, ze PoRd nakłada na
    mnie obowiazek czytania nzaków od tyłu...

    > Nie wyprzedzać na skrzyżowaniu.

    jezeli byłoby to oznaczone skrzyzowanie, podwójna ciagla i tak dalej.
    Pomimo tego, co napisałes powyzej, sytuacja na zdjeciach wskazuje, ze tu
    sprawa nie jest oczywista.

    > Nawet gdyby nie sygnalizowała to wina kierowcy Audi także jest
    > definitywna i niezaprzeczalna.

    pozwolisz, ze sie nie zgodze, zwlaszcza na pokazanej drodze.

    > Ale kierująca nie zmieniała pasa ruchu, bo droga jest zbyt wąska, aby
    > wydzielić więc ej niż jeden pas ruchu dla samochodu osobowego w kazdym
    > kierunku. Ona zmieniała kierunek jazdy na skrzyzowaniu, na którym
    > kierowca Audi wymusił pierwszeństwo przed kierującą Fiatem na skutek
    > niezgodnego z PoRD wyprzedzania na skrzyżowaniu.

    no, no - w sumie swietne miejsca na "podłozenie sie".
    Dlaczego przesadzasz wine audi a bagatelizujesz ewentualna wine fiata?

    > Nie jest to samo. O ile podczas skrętu w podwórko, pozostali kierujący
    > mogą wyprzedzać i mają pierwszeństwo przed skręcającym o tyle na
    > skrzyżowaniu bez sygnalizacji świetlnej wyprzedzać nie wolno, a
    > pierwszeństwo przejazdu ma pojazd skręcający.

    uparłes sie, nie rozumiejac, ze cały czas mowie o sytuacji, w ktorej
    kierowca audi zwyczajnie mogl nie widzec skrzyzowania, zwlaszcza, ze
    wlasnie wjezdzał w teren zabudowany i nawet ewentualne hamowanie fiata
    mogło wydawac sie całkiem oczywiste ze wzgledu na ograniczenie predkosci a
    nie ze wzgledu na skret.

    W teorii - to co piszesz, jest jasne i klarowne.
    Ale ja jestem praktykiem - widze, jak ludzie sygnalizuja manewry.
    I nie robia tego w złej wierze - robia to z głupoty.
    Co widac bardzo czesto w rozmowie, kiedy zostana np. obstrabieni.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"