  • Data: 2019-09-13 19:49:23
    Temat: Re: [Retro] Interfejs magnetofonu
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 13/09/2019 19:23, J.F. wrote:
    > W Forth ?

    Tak.

    > Moze jednak w Fortranie ?

    Nie. Fortran też był prawdopodobnie wtedy w użyciu bo fizycy używają go
    do dzisiaj a kod niektórych programów ma kilkadziesiąt lat. Ale nie, to
    był Forth na 100%.

    Na marginesie, z opowiadań jednego z tamtejszych pracowników (starszego)
    wynikało że z uwagi na kiepski dostęp do sprzętu obliczeniowego część
    była realizowana na komputerach prywatnych pokroju głównie 8 bit. Wydaje
    mi się że mówił o połowie lat 80, może nieco wcześniej. Nie mogę wiec
    wykluczyć że to nie język wybrano do zastosowania tylko do możliwości
    technicznych jakie były na rynku ograniczonym COCOM. Zdaje się że Forth
    był dostępny prawie wszędzie i był uważany za koszerny w nauce.

    > Uuu ... to juz chyba bylo lepiej wyrzucic atarynke :-)

    Doktoranci od dziesięcioleci co najmniej nie należą do ludzi bogatych a
    trzeba sobie jakoś radzić ...