  • 11. Data: 2015-11-24 09:52:46
    Temat: Re: Reperatery gsm
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-23 o 23:23, Adam pisze:

    > Rzadko oglądam TV, na polityków mam kliniczną awersję.
    > Ale mimo to zauważyłem pewną rzecz. Za czasów Centertela, Ery i tego
    > trzeciego, to firmy chwaliły się zasięgiem terytorialnym: czyli
    > przykładowo Centertel mówił, że już ma 60% pokrycia kraju, a za dwa
    > lata to będzie 72% kraju.
    > Aktualnie nikt już o tym nie pamięta, chwalą się zasięgiem w aspekcie
    > populacji. Więc wystarczy przykryć np. takim LTE Warszawę z okolicami,
    > Katowice z przyległościami i kilka kolejnych aglomeracji i już jest
    > 90% zasięgu wg populacji.
    > Dupa a nie statystyka :(

    Jest jeszcze jeden punkt w tych statystykach - "zasięg wewnątrz
    pomieszczeń"... np. u mnie na zewnątrz domu mam full zasięg, albo prawie
    full wszystkich operatorów. Tak że np. internet mobilny jest dostępny,
    wystarczy modem z wejściem na antenę zewnętrzną + taka antena i net mam
    jak ci w centrum miast.

  • 12. Data: 2015-11-24 10:10:07
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-24 o 09:51, Trybun pisze:

    > Czyli ten Edimax (tani) nie dawał rady?

    Chyba tak, rozmawiałem z nim jak jechał samochodem (miał zestaw) i była
    to w miarę szybka rozmowa. Wiem że to co ma teraz działa na 100% ale
    niestety kosztuje, na dziś podobno ok 1.7K :(

    > A z kontrolą zawsze należy się
    > liczyć, takie już prawo i obyczaje - lepiej kupować sprzęt do łapania
    > "piratów" niż zainwestować w trochę więcej przekaźników aby Polacy nie
    > byli zmuszani do piracenia.

    Podobno mogą wystąpić zakłócenia choć nie wiem na jakim sprzęcie.

    > Chyba dam sobie z tym spokój. Lepiej pewnie zamówić w TP "gniazdo" i
    > korzystać w domu z stacjonarnego telefonu. Bo nadziei na zasięg
    > komórkowy nie ma żadnych.

    Ma to wady i zalety, z drugiej strony czemu płacąc za komórkę mam dziurę
    sieci w domu.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 13. Data: 2015-11-24 10:16:19
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Trybun" <c...@r...cb> napisał w wiadomości

> [...]
    > full wszystkich operatorów. Tak że np. internet mobilny jest dostępny,
    > wystarczy modem z wejściem na antenę zewnętrzną + taka antena i net mam

    Jak na zewnątrz masz dobry poziom sygnału, to spróbuj zrobić "repeater
    pasywny". Antena na zewnątrz (może być kierunkowa) - bardzo dobry kabel (o
    małym tłumieniu) - antena dookólna wewnątrz.
    Nam się kiedyś udało poprawić sygnał w pomieszczeniu bez okien w środku
    biurowca.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 14. Data: 2015-11-24 10:18:53
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Chris" <x...@x...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Co do legalności to znajoma firma miała jeszcze lepszy i droższy i
    > podjechali wozem z antenkami jak za czasów WW2 i karę naliczyli, dobrze że

    Może ta firma przesadziła z mocą? Jak antena będzie w domu i moc będzie na
    0,25W to podejrzewam, że nikt nie będzie tego szukał.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 15. Data: 2015-11-24 11:50:34
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > Podobno mogą wystąpić zakłócenia choć nie wiem na jakim sprzęcie.

    > Ma to wady i zalety, z drugiej strony czemu płacąc za komórkę
    > mam dziurę sieci w domu.

    Może za mało płacisz za tą komórkę
    albo za mało zapłaciłeś za dom na odludziu?

  • 16. Data: 2015-11-24 11:51:42
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > Mam zasięg PLAY i T-M a jak jadę do teściów to GSM ledwo jest ale już 3G
    > żeby np. sprawdzić pocztę to się nie da, losowo raz na jakiś czas ledwo co
    > załapie.

    A próbowałeś pojeździć w te same okolice z kartą Orange lub Plusa?

  • 17. Data: 2015-11-24 11:53:29
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
> [...]
    > full wszystkich operatorów. Tak że np. internet mobilny jest dostępny,
    > wystarczy modem z wejściem na antenę zewnętrzną + taka antena i net mam

    Ten sam problem w pomieszczeniach mają ludzie od T-Mobile w USA.
    Tymczasem ani Verizon ani AT&T problemu w tych samych pomieszczeniach
    nie ma - nie wiem czy to inne pasmo MHz czy inne moce nadajników,
    ale różnica pomiędzy tańszymi a droższymi operatorami jest drastyczna.

  • 18. Data: 2015-11-24 12:06:24
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-11-24 o 11:51, Pszemol pisze:
    > "Chris" <a...@g...pl> wrote in message

    > A próbowałeś pojeździć w te same okolice z kartą Orange lub Plusa?

    Żona ma Orange jeszcze bo zmienia na VM i jak się uda pojechać przed
    zmianą to zobaczę.

    Poza tym płacąc za usługę i mając deklarację 100% pokrycia na danym
    terenie wedle mapy zasięgu operatora chcę to widzieć na telefonie a nie
    tak że muszę biegać po okolicy szukając zasięgu :)

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 19. Data: 2015-11-24 12:34:09
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-24 o 10:10, Chris pisze:

    > Chyba tak, rozmawiałem z nim jak jechał samochodem (miał zestaw) i
    > była to w miarę szybka rozmowa. Wiem że to co ma teraz działa na 100%
    > ale niestety kosztuje, na dziś podobno ok 1.7K :(

    Skoro zrezygnował z tamtego i kupił inny, droższy to musiało z tym
    pierwszym być coś nie tak. Tak ten za 1.7Kzł pewnie działa. Dokładnie to
    samo powiedział mi sprzedawca w sklepie którego zapytałem o
    funkcjonalność reperaterów - "działają i są skuteczne, ale raczej nie
    takie za 300zł".

    > Podobno mogą wystąpić zakłócenia choć nie wiem na jakim sprzęcie.

    Być może inna sytuacja jest w miastach a inna w teranie gdzie dom co
    kilkaset metrów. Ale to wszystko tylko przypuszczenia.

    > Ma to wady i zalety, z drugiej strony czemu płacąc za komórkę mam
    > dziurę sieci w domu.

    No ma, jak dla mnie główna wada to wiązanie się umową abonamentową, a
    także brak możliwości obsługi SMSów za pomocą takiego telefonu.

  • 20. Data: 2015-11-24 12:34:39
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2015-11-24 o 10:16, yabba pisze:
> [...]
    > kabel (o małym tłumieniu) - antena dookólna wewnątrz.
    > Nam się kiedyś udało poprawić sygnał w pomieszczeniu bez okien w

    Sam raczej nie zrobię takiego zestawu. A w sklepach brak ofert sprzedaży.