  • Data: 2011-11-06 17:50:41
    Temat: Re: Repeater GSM - anteny ?
    Od: "Wiesiek" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "dremka" <d...@z...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:j96fpj$e7o$1@inews.gazeta.pl...

    > Kup repeater z mozliwoscia regulacji wzmocnienia dla obydwu kierunkow
    > (uplink, downlink).

    Mam taki na na oku , ale kurna drogi.

    Niestety, sposob w jaki chcesz zainstalowac anteny jest
    > "malo bezpieczny" i moze przysporzyc problemow i to glownie nie Tobie, a
    > operatorom, co oznacza w konsekwencji mozliwosc wizyty Urzedu Komunikacji
    > Elektronicznej (zaklocanie stacji bazowych). Dlatego antena na dachu to
    > najlepsze wyjscie. Miejsce na dachu - tak aby antena wewnatrz byla "za"
    > antena na dachu.

    Rozumiem i wiem dlaczego. Dlatego też myślałem o antenie zewnętrznej
    panelowej a nie dookólnej - też sa takie oferty.

    >Jesli jednak zdecydujesz sie na antene wewnatrz budynku to repeater nalezy
    >ustawic na najmniejsze mozliwe wzmocnienie, przy ktorym pojawia sie zasieg
    >wewnatrz (i nie oznacza to zasiegu na full - wystarczy kilka kresek na
    >telefonie).

    Czy aż takie istotne znaczenie ma ta lokalizacja anteny? Bo pomiędzy
    miejscem na strychu a na zewnątrz była by tylko warstwa dachówki, wełny
    mineralnej i płyty drewnianej. Góra 1 m róznicy połozenia.

    Dzieki
    Wiesiek
    (Jak wygląda kodowanie? To już z innego komputera.)