  • Data: 2021-03-13 20:35:53
    Temat: Re: Remont domu z instalacją TN-C a gniazda z uziemieniem
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:s2j30v$2q0e4$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    user Piotr Wyderski pisze tak:

    > Przecież można zrobić łańcuch bez przecinania głównych przewodów.
    > Odizolowujesz kawałek i robisz sobie odgałęzienie do gniazdka.

    Przeczytaj jeszcze raz. "Do gniazdek dochodzą wtedy 4 przewody".
    W starej instalacji która już jest. Nie możesz cofnąć się w czasie.

    > Do zwykłych gniazdek w pokoju? Gniazdko ma typowo obciążalność
    > 16A, a zabezpieczenie przedlicznikowe w bloku to 20-25A. W
    > praktyce nie ma szans tyle wyciągnąć z jednego łańcuszka, bo
    > odbiorniki dużej mocy zapewne mają dedykowane linie.

    Co to ma do rzeczy. Bogaty z domu nie bogaty z mieszkania daje osobne
    kable bo ma taki kaprys. Bo usłyszał, że tak jest lepiej. Może wetknie
    tam tylko lampkę do czytania raz do roku. Spotkałem już takich.

    --
    Piter

    szczelaj w łopony
    https://youtu.be/x35TN-I6rw4