  • Data: 2009-06-21 07:34:56
    Temat: Re: Rekonstrukcja 3D bazujšca na ultrad więkach.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 20 Jun 2009 23:47:19 -0700 (PDT), gdL wrote:

    >Wystarczą 2 osie, 3 wymiar dostanie się z czasu. Tak mi się
    >przynajmniej wydaje.

    nie o to chodzi. Powiedzmy ze robimy "skaner odleglosciowy".
    Dla kazdego kata poziomego i pionowego mierzymy odlegosc do obiektu.
    Jesli tych katow jest powiedzmy 1000 pionie i 1000 w poziomie,
    dostajemy milion liczb z odlegloscia.

    To tak zgrubsza liczac potrzebujemy milion liczb wejsciowych do
    algorytmu. To bedzie np po cwierc miliona na 4 mikrofony.
    Ale co chcesz w tych cwierci miliona mierzyc - wydluzac czasu nie ma
    sensu, bo tak daleko nie siegnie, zageszczenie probkowania tez nie da
    wiecej informacji.

    W tomografii detektor czy tez zestaw detektorow sie porusza i robi
    efektywnie za cala matryce czujnikow.

    >Można pomyśleć jaki sygnał nadać, żeby zamazanie się dało informację.

    Nie wiem czy da efekt - wezmy np dwa obiekty obok siebie w rownej
    odleglosci. Oba mikrofony otrzymaja dwa sygnaly z roznym przesunieciem
    czasowym. Tu pierwszy problem - jesli potraktujemy to sinusoidalnie,
    to sie zloza i oba mikrofony odbiora sinusoide, i to nawet taka sama.
    Informacja jest ukryta tylko na poczatku i koncu sygnalu - gdy
    nadchodzi odbicie tylko od jednego obiektu.

    Moze lepszy bylby krotki impuls - choc poza trudnosciami technicznymi
    i tak mamy problem interpretacji ..

    >Moim zdaniem to dość ciekawe. W ogóle, bazowanie na ewolucji to
    >bazowanie na sprawdzonych rozwiązaniach. Możliwe, że ktoś już próbował
    >to zrobić, ja nie mam jeszcze nawet programatora.

    Przyrzadow ultradzwiekowych jest cala masa.
    Tylko czy dzialaja tak jak myslisz ?

    J.