  • 161. Data: 2012-10-13 18:58:01
    Temat: Re: Reklamy telefonów Samsunga w TV
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5c54f$qhd$1@node2.news.atman.pl...

    > Rozmawialismy wczesniej o jakosci zdjec z aparatu, pokazalem Ci na
    > przykladzie parasolki, ze obraz z sensora jest poddawany mocnej obrobce i
    > ta ostrosc to nie tylko wynik modulu foto zwinietego kosmitom lub
    > niedokonczonej wunderwaffe.
    > Pszemol wtedy ripostuje, ze "Tak robią tylko jakieś jajogłowe geeki".

    Bo w gruncie rzeczy my tu na tej grupie prowadzimy akademickie
    dyskusje jajogłowych którym zależy na tym aby ich telefon był
    perfekt - ale typowy użytkownik będzie miał głęboko w nosie jak ta
    parasolka będzie wyglądała przez lupę filatelistyczną x10, kapujesz?
    Ile nas tu jest? 1-na-stu-tysięczna 1 promila użytkowników smartfonów?
    Myślisz że ktoś przed wyborem smarfona naprawdę ogląda próbki zdjęć
    lupą i porównuje ze wzorcem?

    > Patrzac w ten sposob mozna uznac, ze fotki z SE T68i tez sa dobre -
    > kolorowe, zajmuja malo miejsca i aparat mozna odczepiac. Zdecyduj sie
    > prosze: porownujemy przez analize wszystkich subtelnosci i drobiazgow czy
    > tez stwierdzamy, ze iP lub SGS3 robi "fajniejsze" zdjecia.

    Oceniamy czy iP czy SGS3 jest fajniejszym smartfonem...
    Przy tej ocenie to jakie smarfon robi zdjęcia jest tylko cząstką oceny.
    Przy ocenie aparatu to jak wygląda parasolka pod lupą jest małą
    cząstką małej cząstki w porównaniu. I tak jak kropka skazy na
    jabłku Sweet'n'Go czy Honey'Crisp nie zrazi mnie do tych jabłek
    i nie spowoduje że przez to kupię Makintosza którego nie cierpię.

    > Oczywiscie, ze jest w czolowce smartfonow. W zaden sposob tego nie neguje.
    > Problem jest nieco inny: Apple przestawia swoje produkty w tym iPhone jako
    > produkt doskonaly, w ktorym nie ma miejsca na zadne przyziemne
    > przypadlosci jakie przytrafiaja sie innym producentom.

    Bo taką manierę perfekcjonisty prezentował Steve Jobs.
    Czasy się jak widać zmieniają - wpadka jak ta z mapami,
    podejrzewam, nie zdarzyłaby się za czasów świetności Steve.
    Apple dostał po tyłku i sądzę że skorzysta z tej trudnej
    lekcji i wyciągnie wnioski na przyszłość - być może postara
    się aby takich wpadek nie było w przyszłości, a jak nie
    to długo nie pociągnie na starej reputacji z czasów Steve.

    > Przytaczalem wczesniej fragment keynote gdzie w amazingach i icrediblach
    > hajest precission i quality obudowy. Podobnie opowiadano o zdjeciach.

    Planowanie perfekcji i machina chwaląca się tą perfekcją nie jest tu
    problemem. Problemem są strajki w fabrykach Foxconn i konflikty
    kontrolerów jakości z pracownikami i te problemy trzeba rozwiązać
    aby produkty Apple były wciąż takie jakie w Cupertino chcą aby były.

    > Strasznie duzo w tym arogancji.

    O arogancji już pisaliśmy że oceniasz ją z pozycji człowieka wychowanego
    w katolickiej Polsce, w której biczowanie się, poniżanie się jest cnotą
    a filozofia "ostatni będą pierwszymi" kształtuje psychikę człowieka...
    Ameryka i Europa Zachodnia ma korzenie protestanckie, w których
    dąży się do bycia pierwszym, bycia najlepszym, i człowiek nie wstydzi
    się sukcesu i bycia tym najlepszym gdy mu się to już uda...

    > Tymczasem zdjecia nie sa zdecydowanie lepsze od konkurencji, co najwyzej
    > porownywalne a zjedzone przez Nokie. Obudowa zas...sam wiesz, zreszta
    > dlatego myslisz o zakupie bialego modelu ;]

    Ciągle wracamy do początku, jakby godziny które spędziliśmy na tym
    co tu napisaliśmy nie istniały...
    Najlepszy aparat w komórce to nie tylko najlepsze zdjęcia porównywane
    pod lupą uzyskane w warunkach labolatoryjnych. Cóż z tego że jakiś aparat
    zrobi zdjęcie z większą iloscią szczegółów jeśli autofokusa będzie ustawiał
    sekundę dłużej niż iPhone5 i Twoje dziecko któremu właśnie robisz fotkę
    przestanie robić fajną minę którą chciałeś uchwycić? Czy naprawdę ważniejsze
    jest dla Ciebie w aparacie foto z komórki to jak wygląda krawędź parasolki
    pod lupą x10 czy może to jak szybko i wygodnie robi się nim ostre
    i dobrze naświetlone zdjęcia w porównaniu do aparatów konkurencji?

    Porónywałem kiedyś swój stary iPhone 4 z telefonem koleżanki z androidem
    na pokładzie - męczyła się próbując zeskanować barcode z jakiejś książki
    aby sprawdzić jej cenę w internecie telefonem... Jej aparat jeździł tam
    i spowrotem autofokusem i nie mógł ustawić ostrości - ja zdążyłem
    włączyć iPhone4, wtedy jeszcze z iOS4 gdzie musiałem wywołać aparat
    z menu głównego, nakierować na barcode który ona trzymała w ręce
    i mój aparat zrobił natychmiast ostre zdjęcie - komentarz koleżanki?
    "Wow, how fast your phone took this picture!" - widzisz, czasem to nie
    ilość ostrych pikseli na krawędzi parasolki się liczy tylko ogólny efekt.
    W tym wypadku: link do google shopping z książką poszukaną po barcode
    do czego użyłeś aparatu w złych, codziennych, warunkach oświetlenia
    w biurze, z mnóstwem odblasków z błyszczącej okładki od świetlówek
    na suficie. Takie testy jakie przytoczyłeś nie zawsze oddają wiernie to, w
    czym iPhone sprawdza się lepiej od innych aparatów: codziennie użytkowanie.

  • 162. Data: 2012-10-13 19:00:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5c44c$pkv$1@node2.news.atman.pl...

    > Bo ja wiem, po prostu fakt i tyle :P

    No właśnie to nie jest żaden fakt, tylko subiektywna interpretacja kolekcji
    faktów.

    > Czy widzisz jakies wieksze roznice w systemie miedzy iPadem a iPhonem?

    Widzę ZASADNICZE I PODSTAWOWE różnice w funkcjonalności
    i głównych zastosowaniach tych dwu, różnych grup urządzeń.
    Jeśli oceniasz użyteczność iOS w tabletach to jest to inna kategoria
    oceny niż użyteczność iOS w telefonach/smartfonach.
    Inne spektrum zastosowań, inne okoliczności użycia, obsługa jedną
    ręką itp, itd...

    > Jakie urzadzenie ostatnio testowales? (nie mam na mysli 5 min przewijania
    > pulpitow na telefonie kolegi)

    Czasami weźmiesz do ręki książkę i już po 5 minutach wiesz że
    jest nudna i czytać reszty Ci się już nie chce...

  • 163. Data: 2012-10-13 19:18:37
    Od: atm <...@v...pl>

> [...]
    > oceny niż użyteczność iOS w telefonach/smartfonach.
    > Inne spektrum zastosowań, inne okoliczności użycia, obsługa jedną

    Mam na mysli system jako taki, pisze o programach oferowanych na oba
    urzadzenia. Mam rozumiec, ze problemy przytrafiajace sie na iPadzie nie
    dotycza Iphona...mapy chociazby?
    Nie pisalem o problemach ze zmieszczeniem iPada do kieszeni czy zbyt
    malej klawiatury. Chyba nie chcesz zrozumiec co mialem na mysli piszac o
    przypadlosciach iOS.

    > Czasami weźmiesz do ręki książkę i już po 5 minutach wiesz że
    > jest nudna i czytać reszty Ci się już nie chce...

    W takim razie moja opinia o iOS jest nieporownywalnie bardziej
    obiektywna. Mam iPada 2 z najnowsza wersja systemu, testowalem typowe
    zastosowania, problemy z jakimi sie zetknalem staralem sie rozwiazac. W
    niektorych przypadkach nie dalo sie z powodu filozofii systemu.
    Ty zas krytykujesz nie majac dluzszego kontaktu z nowymi urzadzeniami...

  • 164. Data: 2012-10-13 19:34:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "atm" <...@v...pl> wrote in message news:k5c7pl$t4q$1@node2.news.atman.pl...

> [...]
    > Nie pisalem o problemach ze zmieszczeniem iPada do kieszeni czy zbyt malej
    > klawiatury. Chyba nie chcesz zrozumiec co mialem na mysli piszac o

    Czy zauważyłeś że rozmawiam o telefonach a tablety mnie specjalnie
    nie interesują ani nie mam dużego doświadczenia w ich używaniu,
    więc nie będę komentować tematów dotyczących tabletów?
    Skup się na telefonach to pogadamy. O tabletach pogadaj z kimś innym.

> [...]
    > przypadkach nie dalo sie z powodu filozofii systemu.
    > Ty zas krytykujesz nie majac dluzszego kontaktu z nowymi urzadzeniami...

    Nic nie piszę o tabletach. Musisz mnie z kimś mylić.

  • 165. Data: 2012-10-13 19:40:59
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-10-13 19:34, Pszemol wrote:

> [...]
    > więc nie będę komentować tematów dotyczących tabletów?
    > Skup się na telefonach to pogadamy. O tabletach pogadaj z kimś innym.

    Mhm, tak...to byloby tyle na ten temat.

    > Nic nie piszę o tabletach. Musisz mnie z kimś mylić.

    :]]]] to bylo dobre

  • 166. Data: 2012-10-14 19:28:45
    Od: ALEX <a...@o...pl>

    W dniu sobota, 13 października 2012 15:44:27 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Dokładnie. Zazdrościsz?

    Jaja sobie robisz?

    > p.s zrób coś z czytnikiem bo kaszanisz cytaty

    Podaj jakiś dobry serwer news, to będę miał dobrze skonfigurowany.

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła
    coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

  • 167. Data: 2012-10-14 19:45:07
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <a...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Jaja sobie robisz?

    A Ty co sobie robisz, Alex, jak nie jaja?

    > Podaj jakiś dobry serwer news, to będę miał dobrze skonfigurowany.

    Skorzystaj z tego serwera co ja korzystam - na razie jestem
    bardzo zadowolony. http://www.eternal-september.org/

    Choć zdarzają się już czasem pady, zwłaszcza wieczorami czasu USA.
    Być może trzeba się zastanowić nad wysłaniem właścicielowi jakichś
    pieniędzy, aby przeniósł swoją usługę na większy serwer?

    Bardzo mi się w filozofii tego człowieka podoba to zdanie:
    "No pr0n, no warez, just Usenet"

    :-) i to to chodzi!!!!

    Warto też aby każdy użytkownik usenetu (nawet Ci którzy
    przyszli "tu" niedawno a zwłaszcza tacy!!) przeczytał artykuł
    w Wikipedii na temat wyrażenia "wieczny wrzesień" i wiedzieć
    do czego się ono odnosi:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wieczny_wrzesie%C5%84
    Więcej jest na ten temat oczywiście po angielsku:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Eternal_September

    Gdyby więcej użytkowników stosowałoby się do takiej filozofii
    i znało korzenie tego z czego mają dziś przywilej korzystania
    za darmo to być może nie zachowywaliby się dziś jak "pencil"...
    No cóż, marzenie ściętej głowy - trudno oczekiwać od dużej
    publiczności etykiety i kultury ze światka akademickiego... :-(

  • 168. Data: 2012-10-14 20:11:41
    Od: ALEX <a...@o...pl>

    W dniu niedziela, 14 października 2012 19:45:09 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > A Ty co sobie robisz, Alex, jak nie jaja?

    Z ciebie nie muszę, sam to robisz po mistrzowsku.

    > Skorzystaj z tego serwera co ja korzystam - na razie jestem
    >
    > bardzo zadowolony. http://www.eternal-september.org/

    Sprawdzę.

    > No cóż, marzenie ściętej głowy - trudno oczekiwać od dużej
    >
    > publiczności etykiety i kultury ze światka akademickiego... :-(

    Przestań kłamać to będziesz miał Wersal na pmtg.

  • 169. Data: 2012-10-14 20:29:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ALEX" <a...@o...pl> wrote in message
    ps.com...

    > Z ciebie nie muszę, sam to robisz po mistrzowsku.

    Czyli uważasz że to pełna kultura podejść do nieznajomego na
    ulicy o 11 rano i zapytać, "A ty cwelu to czemu nie pracujesz?" :-)

    > Sprawdzę.

    ...i ? Może "dziękuję", co?

    > Przestań kłamać to będziesz miał Wersal na pmtg.

    Zarzucasz mi kłamstwo???
    A potrafisz poprzeć go cytatem czy też wymiękniesz jak Twoi grupowi koledzy?

  • 170. Data: 2012-10-14 20:47:48
    Od: ALEX <a...@o...pl>

    W dniu niedziela, 14 października 2012 20:29:05 UTC+2 użytkownik Pszemol napisał:

    > Czyli uważasz że to pełna kultura podejść do nieznajomego na
    >
    > ulicy o 11 rano i zapytać, "A ty cwelu to czemu nie pracujesz?" :-)

    Zbliżona do twojej.

    > ...i ? Może "dziękuję", co?

    Dziękuję.

    > Zarzucasz mi kłamstwo???

    Stwierdzam fakt.

    > A potrafisz poprzeć go cytatem czy też wymiękniesz jak Twoi grupowi koledzy?

    Najpierw SIII nie moe być obiektywnie lepszy od iP5. A za chwilę iP5 jest obiektywnie
    lepszy od SIII.