  • 1. Data: 2010-07-28 09:57:33
    Temat: Reklamacja - usługi GSM
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Zastanawia mnie jedna rzecz - złozylem reklamacje 30.05 i do dzis nie
    otrzymałem odpowiedzi.
    za to dzis otrzymałem pismo, ze reklamacje rozpatrza w terminie
    pozniejszym.
    Czy dobrze rozumiem, ze takie pismo jest nic nie warte, bo i tak w zwiazku
    z brakiem odpowiedzi w terminie 14 dni reklamacja została uznana?

    Pytanie (teoretyczne): czy jezeli napisałbym reklamacje, ze w zwiazku z
    czyms tam oczekuje zadoscuczyneinia w wysokosci darmowego abonamentu przez
    najblizsze 5 lat (okresle kwote zadania) i firma nie odpowie w ciagu 14
    dni, to taka reklamacja równiez zostałaby uznana w swietle prawa
    (abstrahujac od niecheci operatora do przyjecia tegoz faktu do wiadomosci)?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 2. Data: 2010-07-28 10:04:42
    Temat: Re: Reklamacja - usługi GSM
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    > Czy dobrze rozumiem, ze takie pismo jest nic nie warte, bo i tak w zwiazku
    > z brakiem odpowiedzi w terminie 14 dni reklamacja została uznana?

    To nie ustawa konsumencka, czas na odpowiedź do 30 dni.

> [...]
    > dni, to taka reklamacja równiez zostałaby uznana w swietle prawa
    > (abstrahujac od niecheci operatora do przyjecia tegoz faktu do wiadomosci)?

    1. 30 dni.

    2. Nie jest to takie oczywiste. Na przykład właściwy miejscowo dla Playa
    sąd rejonowy dla Warszawy-Moktowa w osobie pewnej sędzi, nie uznaje
    przepisu o uznawaniu reklamacji w przypadku braku odpowiedzi. Jak się na
    to zapatruje nadrzędny sąd okręgowy będę miał się dopiero okazję dowiedzieć.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-28 10:04:54
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 09:57:33 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

> [...]
    > Czy dobrze rozumiem, ze takie pismo jest nic nie warte, bo i tak w zwiazku
    > z brakiem odpowiedzi w terminie 14 dni reklamacja została uznana?

    źle rozumiesz.
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2291.htm

    "Buhahha nie rozsmieszaj mnie JA ZA TA GRUPA GLOSOWALEM jak powstawala"-
    Paweł "robbo" Kamiński aka Jan Strybyszewski

  • 4. Data: 2010-07-28 12:40:10
    Od: "taki jeden wyborca" <t...@j...com>

    > źle rozumiesz.
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2291.htm

    Tylko w zakresie okresu. Nie 14 a 30 dni.
    USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne1) (Dz. U. z dnia 3
    sierpnia 2004 r.)
    "Art. 106. 1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
    obowiązany do rozpatrzenia reklamacji usługi telekomunikacyjnej.
    2. Jeżeli reklamacja usługi telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w
    terminie 30 dni od dnia jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została
    uwzględniona."
    Pzdr
    Koshy

  • 5. Data: 2010-07-28 12:57:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@b...tego.poczta.onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > To nie ustawa konsumencka, czas na odpowiedź do 30 dni.

    hmm
    czyli w ustawie konsumenckiej jest to 14, a defaultowo jest 30 i to dotyczy
    wszystkich reklamacji?

> [...]
    > Playa sąd rejonowy dla Warszawy-Moktowa w osobie pewnej sędzi, nie
    > uznaje przepisu o uznawaniu reklamacji w przypadku braku odpowiedzi.

    podoba mi sie zdanie: sedzia nie uznaje przepisu...
    :)

    > Jak się na to zapatruje nadrzędny sąd okręgowy będę miał się dopiero
    > okazję dowiedzieć.

    no to niecierpliwie czekam na finał sprawy.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,

  • 6. Data: 2010-07-28 12:57:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@o...info napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > źle rozumiesz.
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2004/2291.htm

    hmm
    a co jezeli nie odpowiedza w ciagu 30 dni?
    Tu nie ma o tym ani słowa.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Imieniny należy obchodzić - jeżeli nie własne - to szerokim łukiem.

  • 7. Data: 2010-07-28 13:17:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    >>
    > hmm
    > czyli w ustawie konsumenckiej jest to 14, a defaultowo jest 30 i to dotyczy

    Nic nie ma defaultowo. Jeśli reklamujesz TOWAR z tytułu niezgodności,
    to czas odpowiedzi jest 14 dni, jeśli usługę telekomunikacyjną, 30 dni,
    jeśli coś innego, to albo terminu w ogóle nie ma, albo musisz szukać w
    szczegółowym akcie prawnym.

    > podoba mi sie zdanie: sedzia nie uznaje przepisu...
    > :)

    W sumie nie wiem jak to nazwać. Może nie czyta dokładnie tego, co
    powód pisze w pozwie i innych pismach? Uzasadnienie wyroku niewiele
    pomogło, bo nie znalazło się tam wyjaśnienie dlaczego akurat w tym
    przypadku rygor uznania reklamacji miałby nie mieć zastosowania.

    > no to niecierpliwie czekam na finał sprawy.

    Dam znać na pewno :)

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-07-28 13:19:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Budzik pisze:
> [...]
    następuje:

    > hmm
    > a co jezeli nie odpowiedza w ciagu 30 dni?

    Prawo Telekomunikacyjne art 106

  • 9. Data: 2010-07-28 13:21:36
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...one.pl>

    W dniu 2010-07-28 14:57, Budzik pisze:

    > a co jezeli nie odpowiedza w ciagu 30 dni?
    > Tu nie ma o tym ani słowa.

    Jest w ustawie, art. 106 ust.2: Jeżeli reklamacja usługi

  • 10. Data: 2010-07-28 14:57:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@t...one.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jest w ustawie, art. 106 ust.2: Jeżeli reklamacja usługi
    > telekomunikacyjnej nie zostanie rozpatrzona w terminie 30 dni od dnia
    > jej złożenia, uważa się, że ta reklamacja została uwzględniona.

    bardzo wszystkim dziekuje za odpowiedz co do terminów.

    Pozsotaje pytanie, czy absurdalnosc roszczen ma tutaj jakiekolwiek
    znaczenie?
    Np. pisze, ze nie doszedł mój sms za co zadam 100.00 odszkodowania.
    Frima nie odpowiada w ciagu 30 dni i co?
    Moge isc do komornika po 100.000?

    --
    Pozdrawia... Budzik