  • 61. Data: 2014-07-18 14:50:58
    Temat: Re: Reklama w TV: dwa samochody, jeden uderza w ciężarówkę, z jaką prędkością uderza?
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 18.07.2014 01:34, Tomasz Pyra pisze:
    > Mondeo z reklamy uderza podszybiem w wysoką ciężarówkę, więc to się nie
    > bardzo przekłada.
    Przy około 15 km/h, naprawdę ta prędkość mogła zabić kierowcę i
    pasażera. :) Naprawdę to auto z tej KOLIZJI odjechałoby o własnych
    siłach, a kierowca to byłby co najwyżej wkurzony, że nie wyhamował.

    > Nie chodzi tyle o studium wytrzymałości Mondeo, a o przekazanie czegoś.
    Tego, że uzasadnione są masowe polowania na drogach zza krzaków?
    Naprawdę myślisz, że jesteśmy samobójcami, że nie potrafimy ocenić
    bezpiecznej na danym odcinku prędkości?

    --
    anacron

  • 62. Data: 2014-07-18 16:08:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 18 Jul 2014, J.F. wrote:

    > [...]
    >
    > Ale sie odroznia. W Kodeksie Karnym.

    Tyle, że sposób rozróżnienia w KK działa przeciw tezie o podziale,
    bo użycie słów "wypadek, w którym inna osoba odniosła obrażenia ciała"
    stanowi a contrario dowód, iż ustawodawca przyjął, że są również
    takie wypadki, w których nie poniosła (żadna inna nie poniosła,
    żeby kto się nie przyczepił :))

    > Bo Wykroczen to bardzo ciemno napisany :-)

    A nie jest może tak, że ofiara w ludziach skutkuje brakiem możliwości
    podpadania pod KW?

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2014-07-19 02:23:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-16 11:13, WS pisze:>> Znacie tę reklamę.

    > nie ;)

    > Uwzgledniales czas reakcji kierowcy? Jaki?
    >
    > Bo bez, tak na oko ;) mi wychodzi 33,2km/h
    > 50km do 0 z opozn. 8m/s^2 hamuje na 12,05m
    > 60km -> po 12.05m jazdy z opoznieniem 8 powinien miec 33.2km/h

    Nie uwzględniłeś że jadąc 60, po sekundzie na reakcje będzie już do
    przeszkody mniej niż te 12.05m.

    Dla 50km/h odległość reakcji to 13.9m, dla 60km/h 16.7m.
    Odległość zatrzymania dla 50km/h będzie więc 26m.

    Dla 60km/h hamowanie zacznie się 9,3m przed przeszkodą, podczas gdy do
    pełnego zatrzymania z 60km/h potrzeba 17.4m, zabraknie 8.1m a to oznacza
    uderzenie przy 41km/h.

    Zakładając nawet metr dłuższą drogę hamowania uderzenie słupkiem
    wychodzi przy 38km/h.

  • 64. Data: 2014-07-19 02:24:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-18 14:50, anacron pisze:
    > Przy około 15 km/h, naprawdę ta prędkość mogła zabić kierowcę i
    > pasażera. :)

    A jak uzyskałeś te 15km/h?

    > Naprawdę myślisz, że jesteśmy samobójcami, że nie potrafimy ocenić
    > bezpiecznej na danym odcinku prędkości?

    Póki co nawet "nie potrafimy" jej obliczyć ;)

  • 65. Data: 2014-07-19 02:33:14
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-16 15:00, Shrek pisze:

    > Kiedyś pisałem - liczbę "pijanych kierowców" należy dzielić przez 3 -
    > wtedy dostaniemy tych co byiby pijani według "europejskiego" prawa (0,5
    > promila) i kierujących pojazdami mechanicznymi. Tak naprawdę to będzie
    > trochę więcej niż 1/3 - coś koło 40%.

    Policja podaje osobno złapanych na wykroczeniu (0.2-0.5) i przestępstwie
    (0.5+), jak i dzieląc ich na pojazdy mechaniczne i resztę.

    Nie chce mi się teraz szukać, ale ogólnie to grupy były podobnie liczne.

    Czyli tak co czwarty "alkoholowy" to kierowca z ponad 0.5 promila.

  • 66. Data: 2014-07-19 02:37:36
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2014-07-16 16:54, MichaelData(R) pisze:> k...@g...com
    wydumał(a) w
    ps.com :

    > Tnij może cytaty :>
    >
    > Co do "po kielichu" czasem się zastanawiam czy nie dmuchnąć w alkomat,
    > bo wieczorem do filmu, który zaczął się o 22:00 a skończył się o 0:20
    > wypilem sobie trzy/czteropak i nagle o 8:00 trzeba wsiadać za
    > kółko...Generalnie nie prowokuję takiej sytuacji ale z "doniesień"
    > wynika ze wielu oddalo prawko za taki numer.

    No to jest jeden z sukcesów policji - akcje "trzeźwy poniedziałek",
    gdzie koszą masy tych na lekkim kacu, podczas gdy okazuje się że
    poniedziałkowe przedpołudnia to czas kiedy pijani powodują najmniej
    wypadków.
    Parę razy zdarzyło mi się w taki "trzeźwy poniedziałek" dmuchać.

    Natomiast tak żeby policja kazała dmuchać np. na wylotach z imprezowych
    centrów w stronę miejskich sypialni, w piątek i sobotę w godzinach 23-03
    (kiedy pijani powodują naprawdę ogromną część wypadków) to jakoś stać
    nie ma komu.

    Wychodzi na to że skacowany kierowca nie jest zdolny w poniedziałkowy
    poranek rozwinąć niebezpiecznej prędkości, bo w połączeniu z dziurami w
    drodze skończyłoby się to haftem na przednią szybę ;)

  • 67. Data: 2014-07-19 09:21:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 02:33:14 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Policja podaje osobno złapanych na wykroczeniu (0.2-0.5) i przestępstwie
    > (0.5+), jak i dzieląc ich na pojazdy mechaniczne i resztę.
    > Nie chce mi się teraz szukać, ale ogólnie to grupy były podobnie liczne.

    Niestety nie, ~80% ma ponad pol promila.

    > Czyli tak co czwarty "alkoholowy" to kierowca z ponad 0.5 promila.

    Liczbe 160 tys nalezy podzielic, tym niemniej nadal sporo jezdzi
    pojazdami mechanicznymi i to w stanie nietrzezwym.

    J.

  • 68. Data: 2014-07-19 10:04:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-07-19 09:21, J.F. wrote:

    > Liczbe 160 tys nalezy podzielic, tym niemniej nadal sporo jezdzi
    > pojazdami mechanicznymi i to w stanie nietrzezwym.

    Co tylko pokazuje do czego prowadzi głupie prawo i nacisk na statystyki
    - jak sam przyznajesz policja miałaby co robić, ale co najmniej 60% pary
    szło w gwizdek (a w zasadzie gorzej bo czyniło społeczne szkody).

    Shrek.

  • 69. Data: 2014-07-19 10:44:37
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-07-19 10:04, Shrek pisze:
    > Co tylko pokazuje do czego prowadzi głupie prawo i nacisk na statystyki
    > - jak sam przyznajesz policja miałaby co robić, ale co najmniej 60% pary
    > szło w gwizdek (a w zasadzie gorzej bo czyniło społeczne szkody).
    Weź pod uwagę, że statystyki nie obejmują tych co nie mieli czasu na
    wypisywanie mandatu i zamiast kredytowego, zapłacili gotówką :->

    Maciek

  • 70. Data: 2014-07-19 11:03:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 19 Jul 2014 10:04:20 +0200, Shrek napisał(a):

    > Co tylko pokazuje do czego prowadzi głupie prawo i nacisk na statystyki
    > - jak sam przyznajesz policja miałaby co robić, ale co najmniej 60% pary
    > szło w gwizdek (a w zasadzie gorzej bo czyniło społeczne szkody).

    No nie, trudno tu mowic o parze w gwizdek.

    Pijanych wielu, policja kontroluje, wylapuje, ludzie sie boja ... i
    prawidlowo.

    Jesli jakas para, to tylko propagandowa.

    No dobra, policja mowi/mysli ze w ten sposob dba obezpieczenstwo, i na
    tym sie skupia, ale w sumie niech sie skupia, lepsze to niz FR :-)
    Durne spoleczenstwo daje sie napuscic i chwyta jak lemingi, a zwykly
    czlowiek nie moze sie piwa w upalny dzien napic.

    J.