  • 91. Data: 2013-05-29 12:01:38
    Temat: Re: Reklama tabliczek Win8 uderza w Apple..
    Od: "$heikh el $hah" <x...@x...xx>

    > Sporo firm wozi na stelażu na kółkach. Kwestia między innymi
    > licencjonowania softu powoduje że jest to opłacalne.

    Ale na pewno do obróbki foto?
    Myślę, że do innych zastosowań.
    Dla firmy ~8 tys. zł za laptopa z zew. monitorem i softem, to chyba nie
    tak dużo?

    --
    ?(??_?)? ? ???
    ???$ ?? ?????$

  • 92. Data: 2013-05-29 12:25:14
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-29, o godz. 12:01:38
    "$heikh el $hah" <x...@x...xx> napisał(a):

    > Ale na pewno do obróbki foto?

    Właśnie do obróbki. I często w studio nie jest to jeden komputer.

    > Myślę, że do innych zastosowań.
    > Dla firmy ~8 tys. zł za laptopa z zew. monitorem i softem, to chyba
    > nie tak dużo?

    8k PLN to za mała kwota. Wydajny komp, duża ilość pamięci, szybkie
    dyski, porządny monitor. 8k PLN na sam laptok to mało. Raczej 20-30k za
    całość a nie jest to górna granica. Oczywiście potem jest obróbka w
    studio ale na planie dużo tez się robi. I o ile można oszczędzić na
    wydajnym laptopie i kolejnych licencjach softu to się oszczędza.

    Zdrówko

  • 93. Data: 2013-05-29 12:37:22
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 29.05.2013 Maciek Babcia Dobosz <b...@j...org.pl> napisał/a:
    > Dnia 2013-05-28, o godz. 17:05:19
    > kakmar <k...@g...com> napisał(a):
    >
    > Takiej np. modowej? Widziałeś jakie tam są komputery? Pomijając
    > przywiezione stacjonarki?

    Modowej nie, byłem na zdjęciach aut, do katalogu. Nic szczególnego nie
    widziałem, no może to, że cały sprzęt przyjechał a nie przyszedł.

    > Ja ma w jednej kieszeni plecaka laptopa (albo dwa czasami). A w drugiej
    > papiery. Ta druga ma organizer na dokumenty. Tylko plecak trezba wybrać
    > odpowiedni. Zresztą podobnie jak teczkę.

    Dla mnie, targanie co dzień dużego plecaka, bo czasami zabierasz 2,
    w tym jeden duży 17", a zwykle 1 mały laptop jest bez sensu. Po co duży
    plecak żeby zwykle nosić mały laptop?

    > Nie "jakoś". Praca mobilna to nie tylko handlowcy czy marketingowcy.
    > Czego te dwie grupy często nie widzą. Bo oni nie widzą instalacji,
    > wdrożenia czy serwisu.

    Ja naprawdę nie wiem, jaka instalacja, czy serwis wymaga 17" w terenie,
    czy u klienta. Do pracy za własnym biurkiem jest wygodny duży monitor
    i klawiatura. Do prezentacji TV/rzutnik.

    > Ta.... Wystaje jakieś 2 cm... Znaczy nie przenośny. Kurna - nie
    > wiedziałem że właściwie na co dzień nosze nieprzenośny komputer... A
    > jak _noszę_ to jaki on jest?

    Widzisz ;) wystarczy przy zakupie kolejnego, wziąć to kryterium pod
    uwagę i zrobić sobie wygodniej.

    > A bardzo często w ręku trzymając i stojąc obok szafy z serwerami.
    > Wyobraź sobie że praca mobilna to nie tylko firmowa poczta i
    > tabelki w Exellu .

    OK, to mnie naprawdę zaciekawiło, co robi ktoś z 17" między szafami?
    Co wymaga stania z laptopem przy serwerach, czego nie można zrobić
    wygodnie zza ściany? I jeszcze często? Rozumiem zmiany w kablonautyce,
    wwiezienie/wywiezienie złomu, diagnostyka/start czegoś co z zewnątrz
    się nieda, ale do tego jest terminal (a ostatnio też zdalny).
    OK wgranie kluczy i test łącza, aby w razie czego nie łazić tam
    i z powrotem, ale to raz na czas pracy danego systemu...

    > Czyli od ~6 lat nie pracuję z 17 calami? I nie jest to laptop przenośny
    > bo Ty wymyślasz jakieś sztuczne podziały? Zrozum wreszcie że praca
    > mobilna to nie tylko tabelki i papierki.

    Cieszę się że pomogłem na nowo zdefiniować klasyfikację Twojego sprzętu,
    a przynajmniej zasiać ziarno wątpliwości ;)

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 94. Data: 2013-05-29 12:44:03
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.05.2013 ALEX Alpha MR <k...@s...us> napisał/a:

    > Rozmontowywujesz laptopa do transportu?

    Wyrywasz z kontekstu, ;) ale masz...

    No ba, już w zeszłym wieku używając TP570, zabierałem tylko "górę", zwykle.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 95. Data: 2013-05-29 12:51:40
    Od: Franc <w...@w...pl>

    Dnia Wed, 29 May 2013 11:24:06 +0200, $heikh el $hah napisał(a):

    > Jest mainstream, ale rozdzielczość matrycy już trochę biedna. W swoim
    > 15,6" też mam taką i wiem, mając porównanie, że na dzień dzisiejszy to
    > mizeria.
    Użytkownik używa laptopa jako maszyny do pisania - chodzi na tym Office i
    strony www. Nic innego tam nie ma. :-)

    --
    Franc

  • 96. Data: 2013-05-29 12:52:34
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 28.05.2013 Andrzej <n...@i...invalid> napisał/a:

    > Oto i jest przenosny sprzet do pracy: :)
    > <http://www.chassis-plans.com/rugged-portable-lunchb
    ox-computer/mp1x20a-
    portable-computer.html>

    No i to jest sprzęt dla prawdziwych podróżujących specjalistów. Ciekawe czy
    wejdzie jako bagaż "kabinowy".

    > A to kwalifikowanie "12 cali to niebiznes, 14 to biznes" jest zwyczajnie
    > glupio-smieszne. Zarabiam pieniadze na dwunastocalowcu i mam w bani, czy to
    > jest linia biznes, czy Hello Kitty.

    Eee, a mogłeś napisać że to powyżej to twój jedyny, właściwy, prawdziwie
    mobilny (ma kółka), sprzęt biznesowy...

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 97. Data: 2013-05-29 13:22:42
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-05-29, o godz. 10:37:22
    kakmar <k...@g...com> napisał(a):

    > Modowej nie, byłem na zdjęciach aut, do katalogu. Nic szczególnego nie
    > widziałem, no może to, że cały sprzęt przyjechał a nie przyszedł.

    A na modowym to akurat norma. Wstępna obróbka i ocena na miejscu.
    > Dla mnie, targanie co dzień dużego plecaka, bo czasami zabierasz 2,
    > w tym jeden duży 17", a zwykle 1 mały laptop jest bez sensu. Po co
    > duży plecak żeby zwykle nosić mały laptop?

    Bo oprócz laptopa nosze w nim także książki do czytania i parę
    narzędzi. Potrzebnych na co dzień. Nie widzę sensu posiadania dwóch
    plecaków i przekładania ich zawartości co chwila.

    > Ja naprawdę nie wiem, jaka instalacja, czy serwis wymaga 17" w

    Monitorowanie różnych instalacji sieciowych - nie tylko sieci
    komputerowych. Zdecydowanie robi się to lepiej gdy na ekranie ma się
    podgląd na wszystkie odpalone aplikacje. 12-14 cali to zdecydowani eza
    mało do tego.

    > Widzisz ;) wystarczy przy zakupie kolejnego, wziąć to kryterium pod
    > uwagę i zrobić sobie wygodniej.

    Tzn? Mniejszy ekran? I wysilać oczy po to żeby miniaturowe literki
    odczytać? dziękuję - nie skorzystam ze "światłych" rad.

    > OK, to mnie naprawdę zaciekawiło, co robi ktoś z 17" między szafami?

    A na przykład ma odpalone kilka aplikacji monitorujących różne rzeczy.
    Np. przy konfiguracji radiolinii. Ciut niewygodnie jest biegać między
    miejscem mocowania urządzeń i miejscem gdzie stoi komputer.

> [...]
    > wwiezienie/wywiezienie złomu, diagnostyka/start czegoś co z zewnątrz
    > się nieda, ale do tego jest terminal (a ostatnio też zdalny).

    Niestety ale przy instalacji sprzętu nie da się zrobić wszystkiego
    zdalnie.

    > OK wgranie kluczy i test łącza, aby w razie czego nie łazić tam
    > i z powrotem, ale to raz na czas pracy danego systemu...

    O ile ma się jedne system.

    > Cieszę się że pomogłem na nowo zdefiniować klasyfikację Twojego
    > sprzętu, a przynajmniej zasiać ziarno wątpliwości ;)

    Nie pomogłeś - bo to co proponujesz jest bzdurne i tyle. Jak widzę
    ironii nie zrozumiałeś. :-P

    Zdrówko

  • 98. Data: 2013-05-29 22:33:37
    Od: ALEX Alpha MR <k...@s...us>

    Dnia Wed, 29 May 2013 10:44:03 +0000 (UTC), kakmar napisał(a):

    > Wyrywasz z kontekstu, ;) ale masz...
    >
    > No ba, już w zeszłym wieku używając TP570, zabierałem tylko "górę", zwykle.

    Sam monitor? A po co?

    --
    ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
    flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

  • 99. Data: 2013-05-30 13:00:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 May 2013 11:04:27 +0200, Franc napisał(a):
    > Data produkcji lapa to grudzień 2012. Oby wszystkie sprzęty dostęne np. w
    > sklepie dla idiotów miały tak krótki czas od zejścia z produkcji do
    > znalezienia nabywcy.
    > Co w tym laptoku jest takiego nienowoczesnego, że nie jest mainstream? Brak
    > powalonego Win8?
    > Daj spokój, to nie pogoń za nowym modelem, który różni się od starszego
    > kolorem obudowy, ale innym wzorkiem na pokrywie.

    Rozwoj elektroniki troche przyhamowal i pol roku to juz nie tak duzo,
    tym niemniej firma produkuje laptopy i wstawia do nich aktualne
    oprogramowanie. Czyli Win 8.
    A Win 7 to mozesz w lezakach magazynowych kupic :-)

    Dell juz nie oferuje win7. A jeszcze pare miesiecy temu dalo sie
    kupic. No ale wszystko w porzadku,

    J.

  • 100. Data: 2013-05-30 13:05:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 29 May 2013 10:00:53 +0200, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
    > To sobie wątp. A taki OS X nie słyszał o geniuszu Pszemolu i ma 6,94
    > rynku desktopów x86.

    Ale mialo byc o pecetach, a nie desktopach.
    Kto nazwie swoja wspaniala makowke pecetem ? :-)

    J.