eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyReklama i czas reakcjiRe: Reklama i czas reakcji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.ceti.pl!newsfee
    d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!n
    ewsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
    From: mk4 <m...@d...nul>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Reklama i czas reakcji
    Date: Sun, 17 Nov 2013 12:43:53 +0100
    Organization: Aioe.org NNTP Server
    Lines: 58
    Message-ID: <l6aa52$6t8$1@speranza.aioe.org>
    References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
    <pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
    <s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
    <1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
    <vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
    <l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
    <528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
    <l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
    <5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 5rWvmcdGHOEe3LHjlk94iw.user.speranza.aioe.org
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Complaints-To: a...@a...org
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/24.0.1
    X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2512355
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 11/17/2013 12:23, sqlwiel pisze:
    > W dniu 2013-11-17 11:28, Liwiusz pisze:
    >
    >>> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
    >>> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
    >>> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
    >>> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
    >>
    >> Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
    >> pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
    >> dziesiątej sekundy.
    >>
    >> 0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
    >> impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
    >>
    >
    > Nie mylą Ci się znowu rzędy, gdzieś-tak o rząd? Najkrótszy "ludzki" czas
    > reakcji, to coś ok. 0.1s.
    >
    > Prosty eksperyment (ale przy "spodziewam się") każdy może sam (no -
    > potrzebna pomoc innej osoby) zrobić: Osoba A (pomocnik) przykłada do
    > ściany linijkę, zerem na dół i przytrzymuje ją za górny koniec. Badana
    > osoba (B) opiera rękę na ścianie tak, żeby nie dotykać linijki, a kciuk
    > był nad "zerem". Osoba A puszcza linijkę, a B ma ją kciukiem zatrzymać.
    > Dalej: wzór t=sqrt(2*x/9.81).
    >
    > No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:
    >
    > http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
    > (na dole jest pdf do ściągnięcia)
    > Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
    > sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
    > Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe szacunki i
    > wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)
    >
    > Ciekawe są "prawe obszary" tych rysunków. Oznaczają one, że jeśli
    > prędkość jest mała, a odległość do kolizji spora, to "dajemy sobie luz"
    > i reagujemy spokojnie. I słusznie!
    >
    Haha dobre - ale nieco bzdurne. Sama proba uczesnikow - jakies 75% w
    wieku 25 lat spinajacych posladki, zeby pokazac jacy sa super. Co to za
    proba panie?

    Nastepna sprawa - sam fakt posadzenia ich w symulatorze sprawia, ze
    reaguja jak na testach psycho - czyli tylko czekaja az sie cos wydarzy -
    po to tam siedza.

    Nic o tym nie ma, ale ciakwe gdybysmy im dali pokonac w tym symulatorze
    tak z 200 nudnych kilometrow i wtedy wysuneli tego tira na droge -
    ciekawe wtedy jaki bylby czas rekacji. Jak gosc slucha radyjka, jedna
    raczka na kierownicy i podziwia widoki.

    To badanie to wg mnie pokazuje jaka jest dolna granica czasu reakcji na
    niespodziewany czynnik w optymalnych warunkach i do sredniej reakcji na
    drodze ma sie wg mnie srednio.

    --
    mk4

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: