-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.ceti.pl!newsfee
d.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!opal.futuro.pl!news.internetia.pl!n
ewsfeed.pionier.net.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!aioe.org!.POSTED!not-for-mail
From: mk4 <m...@d...nul>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Reklama i czas reakcji
Date: Sun, 17 Nov 2013 12:43:53 +0100
Organization: Aioe.org NNTP Server
Lines: 58
Message-ID: <l6aa52$6t8$1@speranza.aioe.org>
References: <52846bf6$0$2142$65785112@news.neostrada.pl>
<pomnh23py7ia.47rjlegjmgxp$.dlg@40tude.net>
<s...@t...dom.local> <l68kon$jb3$1@speranza.aioe.org>
<1781ur02wx4hb$.gxm29tfckcgw$.dlg@40tude.net>
<vmfjyx0ja281.1pnkk5uvcex7j$.dlg@40tude.net>
<l6a2e0$t7t$1@mx1.internetia.pl>
<528891fe$0$2284$65785112@news.neostrada.pl>
<l6a5op$ta7$1@node2.news.atman.pl>
<5288a73a$0$2288$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 5rWvmcdGHOEe3LHjlk94iw.user.speranza.aioe.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Complaints-To: a...@a...org
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:24.0) Gecko/20100101
Thunderbird/24.0.1
X-Notice: Filtered by postfilter v. 0.8.2
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2512355
[ ukryj nagłówki ]W dniu 11/17/2013 12:23, sqlwiel pisze:
> W dniu 2013-11-17 11:28, Liwiusz pisze:
>
>>> Nie wierzę w tę "ponad sekundę". Obstawiam czas rzędu 0.3s od zauważenia
>>> pieszego wychodzącego nagle na jezdnię (powiedzmy zza drzewa lub
>>> pojazdu) do rozpoczęcia hamowania (śladu na asfalcie) u trzeźwego,
>>> przeciętnie doświadczonego kierowcy.
>>
>> Jeszcze sobie to rozpisz na zorientowanie się, ruch nogą, naciśnięcie
>> pedału, to Ci wyjdzie, że pedał do zablokowania kół naciskasz w pół
>> dziesiątej sekundy.
>>
>> 0,3 to nierealne (od zauważenia do zablokowania). Samo biegnięcie
>> impulsu nerwowego do nogi to kilka setnych sekundy.
>>
>
> Nie mylą Ci się znowu rzędy, gdzieś-tak o rząd? Najkrótszy "ludzki" czas
> reakcji, to coś ok. 0.1s.
>
> Prosty eksperyment (ale przy "spodziewam się") każdy może sam (no -
> potrzebna pomoc innej osoby) zrobić: Osoba A (pomocnik) przykłada do
> ściany linijkę, zerem na dół i przytrzymuje ją za górny koniec. Badana
> osoba (B) opiera rękę na ścianie tak, żeby nie dotykać linijki, a kciuk
> był nad "zerem". Osoba A puszcza linijkę, a B ma ją kciukiem zatrzymać.
> Dalej: wzór t=sqrt(2*x/9.81).
>
> No dobra, znalazłem miarodajne wyniki:
>
> http://www.ein.org.pl/pl-2012-04-05
> (na dole jest pdf do ściągnięcia)
> Tam - rysunek 6. Czas reakcji psychomotorycznej, to ok. 0.42s (przy
> sporej prędkości i małej odległości do ew. kolizji), a bywało i 0.35s.
> Czyli wychodzi na moje. Idę sobie postawić piwo za prawidłowe szacunki i
> wyczucie. Dzisiaj nigdzie nie jadę :)
>
> Ciekawe są "prawe obszary" tych rysunków. Oznaczają one, że jeśli
> prędkość jest mała, a odległość do kolizji spora, to "dajemy sobie luz"
> i reagujemy spokojnie. I słusznie!
>
Haha dobre - ale nieco bzdurne. Sama proba uczesnikow - jakies 75% w
wieku 25 lat spinajacych posladki, zeby pokazac jacy sa super. Co to za
proba panie?
Nastepna sprawa - sam fakt posadzenia ich w symulatorze sprawia, ze
reaguja jak na testach psycho - czyli tylko czekaja az sie cos wydarzy -
po to tam siedza.
Nic o tym nie ma, ale ciakwe gdybysmy im dali pokonac w tym symulatorze
tak z 200 nudnych kilometrow i wtedy wysuneli tego tira na droge -
ciekawe wtedy jaki bylby czas rekacji. Jak gosc slucha radyjka, jedna
raczka na kierownicy i podziwia widoki.
To badanie to wg mnie pokazuje jaka jest dolna granica czasu reakcji na
niespodziewany czynnik w optymalnych warunkach i do sredniej reakcji na
drodze ma sie wg mnie srednio.
--
mk4
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- Czy turbiny muszą "mielić" ptaki? ;-)
- Fiaciki Panda
- Toyota zmniejsza produkcję elektryków do MILIONA a Volvo jednak będzie SPALINOWE
- Tesla
- rozstaw 5 x 112 mm
- Hej, Shreku!
- Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Re: Dlaczego dochodzi do pożarów hulajnóg?
- Stardax.eu
- Normalny, wolny, biały człowiek
- Wzór
- Polska-Chorwacja 650zł elektrykiem
- odrdzewiacz do amelinium
Najnowsze wątki
- 2024-09-14 Canon 550D
- 2024-09-14 Odcinkowy Pomiar Prędkości. NIELEGALNY w Polsce!!! Nie daj SIĘ!
- 2024-09-14 Warszawa => Menadżer Okręgu <=
- 2024-09-14 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-09-14 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-14 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-14 k.o.mendant
- 2024-09-12 Z cyklu POJEBANA UE: samochody elektryczne nie mogą być tanie i dobre
- 2024-09-13 dodanie karty graf zawiesza komp
- 2024-09-13 Sezon grzewczy kurła
- 2024-09-13 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-13 Warszawa => Mid Account Manager <=
- 2024-09-13 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-09-13 Białystok => Frontend Developer (Angular area) <=