  • Data: 2020-04-16 23:53:55
    Temat: Re: Rejestracja zdalna samochodu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-04-16 o 20:49, Maciek pisze:
    > Tak się złożyło, że już dobrze po wybuchu epidemii odebrałem zadatkowany
    > wcześniej w komisie samochód.
    > Auto sprowadzone (opłacone akcyzy itp.), przetłumaczone dokumenty. Ma
    > przykręcone francuskie blachy, ale francuski dowód jest przekreślony.
    >
    > Jak to się rejestruje - jako samochó bez tablic czy z tablicami? Kupiłem od
    > komisu w Polsce na fakturę, więc rejestruję jako samochód z zagranicy czy
    > jako kupiony używany w PL?
    >
    > Mam przegląd i mam OC.
    >
    > Pierdolca można dostać, bo opisane to jest tak, że glowa puchnie.
    >
    > Kto pomoże?

    We Francji w trakcie zawierania umowy kupna-sprzedaży, sprzedający
    przekreśla dowód rejestracyjny. Z takim dowodem można się jeszcze
    poruszać po UE do 30 dni w celu przetransportowania auta i jego
    rejestracji. Jeżeli termin ten upłynął (tzn. od umowy kupna-sprzedaży
    tego auta do komisu) to nie możesz się poruszać takim autem, gdyż jest
    to jednoznaczne z wyrejestrowaniem auta we Francji, a w Polsce jeszcze
    nie jest zarejestrowane.

    Taką informację powinieneś uzyskać w autokomisie, ale wiesz jak to jest
    w autokomisach: prawdę powiedzą jak się pomylą :)

    Jeżeli z autokomisu nie otrzymałeś oświadczenia na piśmie, że auto
    zostało sprowadzone bez tablic to te tablice musisz zdemontować i oddać
    je do urzędu. Jeżeli masz takie oświadczenie to tablice możesz zachować
    na pamiątkę, a do urzędu idziesz z oświadczeniem.

    Rejestrujesz jako samochód sprowadzony. Poza kompletem wszystkich
    dokumentów samochodu i tablic rejestracyjnych lub oświadczenia, musisz
    mieć od autokomisu: fakturę sprzedaży, potwierdzenie opłacenia akcyzy,
    tłumaczenie dokumentów przez tłumacza przysięgłego, kopię wpisu do CEiDG
    sprzedawcy. Do urzędu musisz jeszcze przedstawić polisę OC,
    zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym oraz dokument
    identyfikacyjny pojazdu (obydwa dokumenty wystawione przez stację
    diagnostyczną), potwierdzenie zapłacenia opłaty rejestracyjnej.

    Rejestracja zdalna poprzez ePUAP jest tylko wstępna, bo i tak będziesz
    musiał się udać do urzędu w wyznaczonym terminie z oryginałami dokumentów.

    Niestety w dobie obecnej epidemii urzędy po prostu nie wpuszczają
    interesantów. Dokumenty wrzuca się do wystawianych codziennie przed
    urzędem skrzynek i one w tych skrzynkach przechodzą 2-dniwą kwarantannę,
    zanim trafią do biura podawczego. Nie wiem czy wszędzie są takie
    procedury, ale ja ostatnio ten temat przerabiałem i tak jest w urzędach
    w mojej miejscowości. Nawet opisywałem to na grupie. Poszukaj wątek o
    tytule "Kocham ten kraj".

    Ja wszystkie dokumenty poskanowałem i przesłałem do urzędu przez ePUAP,
    a równolegle oryginały pozostawiłem w skrzynce przed urzędem.

    Niestety musisz się przygotować, że trochę to potrwa, ponieważ
    rejestracje są obecnie wstrzymane, a o tym czy Ci zarejestrują auto czy
    nie decyduje naczelnik urzędu.

    W moim przypadku i tak odbyło się to w krótkim czasie 2 tygodni tylko
    dlatego, że napisałem pismo, że auto jest mi pilnie potrzebne ponieważ
    pracuję w pogotowiu technicznym. Oczywiście wszystko zgodne z prawdą.
    Obecnie rejestracja samochodów może trwać nawet do 2-3 miesięcy, ale to
    zależy od obłożenia danego urzędu. Najlepiej zadzwoń i się dowiedz.

    Jeszcze kwestia polisy OC.

    Jeżeli masz polisę komisową to weź pod uwagę, że te polisy są bardzo
    niekorzystne. Możesz je wypowiedzieć do 4 dni od chwili kupna auta i
    zawrzeć swoją polisę, która będzie Ci się najbardziej opłaciła. Jeżeli
    nie wypowiesz tej polisy w przeciągu 4 dni to będziesz musiał ją opłacić
    i już nie będziesz mógł jej wypowiedzieć. Po wypowiedzeniu tej polisy,
    będziesz musiał zapłacić za te dni w których korzystałeś z tej polisy.
    Wypowiedzenie najlepiej na piśmie z potwierdzeniem odbioru. Jeżeli nie
    ma przedstawiciela tej firmy w Twojej okolicy to możesz wypowiedzieć ją
    telefonicznie lub e-mailowo. Firma zazwyczaj potwierdza wypowiedzenie
    SMS-m lub e-mailem. Warto też nagrać rozmowę telefoniczną, abyś później
    nie był szarpany i nie płacił dwóch polis. Kolejną polisę musisz zawrzeć
    w tym samym dniu w którym wypowiedziałeś polisę komisową, ponieważ za
    brak ciągłości ubezpieczenia OC Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny
    nalicza wysokie kary. Za przerwę do 3 dni w przypadku samochodu
    osobowego trzeba zapłacić 1040zł kary. W przypadku przerwy od 4 do 14
    dni 2600zł, a powyżej 14 dni 5200zł. Przy czym UFG narzuca obowiązek
    "samobiczowania się obywateli" tzn. mają z własnej i nieprzymuszonej
    woli zapłacić te kwoty. Jak UFG zacznie ścigać to opłaty mogą się okazać
    wyższe, bo dojdą jeszcze dodatkowe koszty postępowania i odsetki.