  • 1. Data: 2013-03-25 10:16:59
    Temat: Rejestracja obrazu z wielu kamer usb
    Od: ToMasz <N...@o...pl>

    witam

    Zastanawiam się nad monitoringiem na kamerach usb. JAk zachowa się PC po
    podłączeniu _wielu_ kamer. tzn co najmniej 4. Zakładam gorsze
    rozwiązanie, czyli każda z kamer będzie miała 1.3mpix, i chciałbym
    złapać 10 klatek/sekundę. Za szybko na usb czy spokojnie da radę? Za
    dużo żeby athlon64 to przeliczył i zapisał, czy też spokojnie da radę?
    JEst do tego jakiś darmowy soft?
    CZy może lepiej (dla systemu komputerowego, nie dla mnie) będzie to samo
    zrobić na kamerach wifi IP?
    Z pewnych względów rejestrator odpada, musi to robić komputer, bo na nim
    będzie działał jeszcze jeden prosty program
    ToMasz

  • 2. Data: 2013-03-25 10:52:35
    Temat: Re: Rejestracja obrazu z wielu kamer usb
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 10:16, ToMasz pisze:
> [...]
    > złapać 10 klatek/sekundę. Za szybko na usb czy spokojnie da radę? Za
    > dużo żeby athlon64 to przeliczył i zapisał, czy też spokojnie da radę?

    TEORETYCZNIE tak. Niestety kamery USB mają paskudną tendencję do
    rezerwowania całego pasma, nawet jeśli tak na prawdę potrzebują znacznie
    mniej. W konsekwencji jeśli podłączasz się do USB2 to możesz podłączać
    jedną kamerę na jeden koncentrator - w praktyce wychodzi to jedna kamera
    na jeden kontroler.

    Ale jak masz USB3 to już można do każdego portu podłączać.

    > JEst do tego jakiś darmowy soft?

    Ja używam tego:
    http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion/WebHom

  • 3. Data: 2013-03-25 19:18:48
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 25.03.2013 10:52, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > na jeden kontroler.
    >
    > Ale jak masz USB3 to już można do każdego portu podłączać.

    skoro używasz, napisz proszę coś więcej. nawet jeśli do starego kompa
    będę musiał dokupić kontrolery usb3.0, dalej jestem zainteresowany. Czy
    ów program zapisuje z zapętleniem to co widzą kamery? W jednym pliku z
    kilku? W osobnych plikach dla każdej? Akurat detekcja ruchu o ile
    przydatna, z mojego puntu widzenia jest niekonieczna.
    Jaki sprzęt jest wymagany.... jaki procek, ile dysku na ciągły zapis z
    4 kamer 1.3mpix 10fps
    ToMasz

  • 4. Data: 2013-03-25 22:57:22
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "ToMasz" <N...@o...pl> wrote in message
    > Zastanawiam się nad monitoringiem na kamerach usb. JAk zachowa się PC po
    > podłączeniu _wielu_ kamer. tzn co najmniej 4.

    z doswiadczenia wiem ze kamery na usb maja tendencje do znikania co jakis
    czas, nie sa to minuty czy godziny, ale minimum raz na tydzien mi sie zdarzalo,
    jedyne co pomagalo to fizyczne odpiecie i podpiecie wtyczki

    (czysty windows z wszystkimi poprawkami, rozne wersje programow i sterownikow,
    3 czy 4 plyty asusa zazwyczaj z klasy deluxe, lepsze kamerki sredniej klasy
    cinema i studio od ms, c920 i 9000 pro od logitecha)

    pentium dual core e2140 po wybraniu kodowania innego niz mjpg dostawal
    solidnej zadyszki juz przy dwoch kamerach 720p, o synchronizacji dzwieku
    mozna zapomniec

    a mjpg w sensownej jakosci w cholere miejsca potrzebuje

    ogolnie jest to do zrobienia ale jezeli ma to byc cos powazniejszego i
    dzialac dobrze to sugeruje oszczedzic sobie nerwow i wybrac cos z okolic
    cctv

  • 5. Data: 2013-03-26 00:59:09
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2013-03-25 22:57, m4rkiz pisze:
> [...]
    >
    > ogolnie jest to do zrobienia ale jezeli ma to byc cos powazniejszego i
    > dzialac dobrze to sugeruje oszczedzic sobie nerwow i wybrac cos z okolic

    Nie możesz nagrywać w formacie mp4?

    --
    animka

  • 6. Data: 2013-03-26 09:06:17
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 25.03.2013 19:18, ToMasz pisze:

> [...]
    > ów program zapisuje z zapętleniem to co widzą kamery? W jednym pliku z
    > kilku? W osobnych plikach dla każdej? Akurat detekcja ruchu o ile

    Instrukcje masz na tamtej stronie.

    W skrócie - odpalasz kopię programu osobno dla każdej kamery i w
    konfiguracji podajesz, gdzie i co ma zapisywać. No i z której kamery.

    Ja osobiście używam to w konfiguracji zapisywania zrzutów obrazów co
    kilkanaście sekund plus nagrywanie filmu w przypadku wykrycia ruchu.

    > przydatna, z mojego puntu widzenia jest niekonieczna.
    > Jaki sprzęt jest wymagany.... jaki procek, ile dysku na ciągły zapis z
    > 4 kamer 1.3mpix 10fps

    A tego to nie wiem, bo nie mam aż tak dobrych kamer plus jestem
    ograniczony przepustowością mojego łącza internetowego (pół mega na
    wyjście) ale przy tych ustawieniach obciążenie komputera jest pomijalne.

  • 7. Data: 2013-03-26 09:22:42
    Od: Marx <a...@g...com>

    On 25.03.2013 10:52, Andrzej Lawa wrote:

    > Ja używam tego:
    > http://www.lavrsen.dk/foswiki/bin/view/Motion/WebHom
    jest cos takiego na linuxa?
    Marx

  • 8. Data: 2013-03-26 10:26:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2013 09:22, Marx pisze:

    > jest cos takiego na linuxa?

    Biorąc pod uwagę, że w dziale "download" masz źródła spakowane do
    tar.gz oraz binaria w pakietach deb i rpm to myślę że odpowiedź na to
    jest zdecydowanie tak ;->

  • 9. Data: 2013-03-26 12:05:28
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-03-25, o godz. 10:16:59
    ToMasz <N...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > złapać 10 klatek/sekundę. Za szybko na usb czy spokojnie da radę? Za
    > dużo żeby athlon64 to przeliczył i zapisał, czy też spokojnie da radę?

    Z kamerami na USB jest od groma problemów. Pierwszy to taki że jesteś
    przywiązany do komputera. Nawet kilka metrów kabla między kamerą i
    kompem to dla USB często duża przeszkoda do stabilnej pracy. Poza tym
    kamery USB nawet jak mało ślą to najczęściej rezerwują sobie całe pasmo
    łącza. W efekcie 2-3 kamery i komp ledwo dyszy. Zamiast nagrania wideo
    masz pokaz slajdów. Poza tym kamer USB często generują problemy przy
    ciągłej pracy. Znikają z systemu, przestają przesyłać dane i inne fajne
    zjawiska. W efekcie trzeba je co jakiś czas resetować. A reset to
    wyjęcie i włożenie wtyczki. Generalnie za dużo problemów by nawet
    amatorski system więcej niż na jedną kamerę robić.

    > JEst do tego jakiś darmowy soft?
    > CZy może lepiej (dla systemu komputerowego, nie dla mnie) będzie to
    > samo zrobić na kamerach wifi IP?

    Niekoniecznie WiFi. Może być np. tania (około 100PLN) karta na PCI do
    kompa pozwalająca podpiąć tanie kamery analogowe po koncentryku. Albo
    kamerki IP na skrętce.

    > Z pewnych względów rejestrator odpada, musi to robić komputer, bo na
    > nim będzie działał jeszcze jeden prosty program

    To może wykorzystaj ten komp jako terminal do podglądu i obsługi
    rejestratora przez sieć? A rejestrator jakiś tani - zestawy analogowe 4
    kamer plus rejestrator można kupić najtańsze poniżej 1000PLN. Funkcje
    rejestratora kamer IP ma z kolei wiele domowych NAS-ów. Oba rozwiązania
    będą zdecydowanie stabilniejsze niż rzeźbienie na USB.

    Zdrówko

  • 10. Data: 2013-03-26 12:23:20
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.03.2013 12:05, Maciek Babcia Dobosz pisze:

    > Z kamerami na USB jest od groma problemów. Pierwszy to taki że jesteś
    > przywiązany do komputera. Nawet kilka metrów kabla między kamerą i
    > kompem to dla USB często duża przeszkoda do stabilnej pracy. Poza tym

    Może ma taką lokalizację, że mu to wystarcza.

    > kamery USB nawet jak mało ślą to najczęściej rezerwują sobie całe pasmo
    > łącza. W efekcie 2-3 kamery i komp ledwo dyszy. Zamiast nagrania wideo
    > masz pokaz slajdów. Poza tym kamer USB często generują problemy przy

    Nieprawda. Komputer działa OK, tylko inne kamery podłączone do tego
    samego kontrolera nie mają gdzie już wepchnąć swoich danych. Pisałem o
    tym. Rozwiązaniem są osobne kontrolery lub USB3.

    > ciągłej pracy. Znikają z systemu, przestają przesyłać dane i inne fajne
    > zjawiska. W efekcie trzeba je co jakiś czas resetować. A reset to

    Ja sobie dodatkowo monitoruję serwerownię dwoma kamerami USB
    podłączonymi do serwera. Chodzą non-stop od co najmniej miesiąca (wtedy
    serwer fizycznie przenosiłem, więc jakiś czas był wyłączony).

    Nie wiem, w jakim "systemie" to znikanie zaobserwowałeś.

    > wyjęcie i włożenie wtyczki. Generalnie za dużo problemów by nawet
    > amatorski system więcej niż na jedną kamerę robić.

    U mnie działa. I jest trywialne do ustawienia na nowej maszynie.

    > Niekoniecznie WiFi. Może być np. tania (około 100PLN) karta na PCI do
    > kompa pozwalająca podpiąć tanie kamery analogowe po koncentryku.

    Gdzie można kupić za około 100zł taką kartę PCI pozwalającą na
    jednoczesne zgrywanie z kilku kamer analogowych osobno?

    > Albo kamerki IP na skrętce.

    To już trochę droższa zabawa - zakładałem, że inicjator wątku chce mieć
    rozwiązanie mocno budżetowe.

    [ciach]

    > kamer plus rejestrator można kupić najtańsze poniżej 1000PLN. Funkcje
    > rejestratora kamer IP ma z kolei wiele domowych NAS-ów. Oba rozwiązania
    > będą zdecydowanie stabilniejsze niż rzeźbienie na USB.

    Może coś źle robisz, jak masz niestabilne?