eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaRegulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
    et!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <rhbcde$a1n$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
    <rhbug7$9st$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
    <rhddku$qdv$1@dont-email.me> <5f3c05c4$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <rhh22v$l35$1@dont-email.me> <rhh3oj$von$1@dont-email.me>
    From: Mirek <m...@n...dev>
    Date: Tue, 18 Aug 2020 20:47:39 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.10.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <rhh3oj$von$1@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Language: pl-PL
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 26
    Message-ID: <5f3c224b$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 178.217.142.199
    X-Trace: 1597776459 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 178.217.142.199:48836
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2058
    X-Received-Body-CRC: 3688466667
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:756398
    [ ukryj nagłówki ]

    On 18.08.2020 19:39, heby wrote:

    > Mam
    > też wentylator z silnikiem indukcyjnym, też fabrycznie sterowany
    > regulatorem napięcia, silnik klatkowy.
    Płynnie?

    Zarówno pompy jak i wentylatory
    > nie pracują przy szczególnie zmiennym obciążeniu,

    Ale obciążenie wentylatora jest proporcjonalne do kwadratu prędkości
    obrotowej - to nie jest łatwe obciążenie dla zwykłego silnika indukcyjnego.

    więc coś takiego
    > wydaje się być rozsądne jeśli nie ma innej metody regulacji prędkości pola.
    >
    Nie jest rozsądne jeśli nie masz silnika o odpowiedniej charakterystyce
    i do tego nie zwracasz uwagi na sprawność energetyczną.

    To jeszcze zależy jaka pompa, bo odśrodkową to lepiej przydławić -
    będzie mniejszy przepływ i mniej obciążony silnik.
    Ewentualnie jeśli to pompa o innych właściwościach to można zrobić
    regulowany bypass.

    --
    Mirek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: