-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Regulator prędkości silnika indukcyjnego "na kabel" albo "wtyczkowy"
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <rhbcde$a1n$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<rhbug7$9st$1@dont-email.me> <X...@1...0.0.1>
<rhddku$qdv$1@dont-email.me> <5f3c05c4$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<rhh22v$l35$1@dont-email.me> <rhh3oj$von$1@dont-email.me>
From: Mirek <m...@n...dev>
Date: Tue, 18 Aug 2020 20:47:39 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.10.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <rhh3oj$von$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl-PL
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 26
Message-ID: <5f3c224b$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 178.217.142.199
X-Trace: 1597776459 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 556 178.217.142.199:48836
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2058
X-Received-Body-CRC: 3688466667
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:756398
[ ukryj nagłówki ]On 18.08.2020 19:39, heby wrote:
> Mam
> też wentylator z silnikiem indukcyjnym, też fabrycznie sterowany
> regulatorem napięcia, silnik klatkowy.
Płynnie?
Zarówno pompy jak i wentylatory
> nie pracują przy szczególnie zmiennym obciążeniu,
Ale obciążenie wentylatora jest proporcjonalne do kwadratu prędkości
obrotowej - to nie jest łatwe obciążenie dla zwykłego silnika indukcyjnego.
więc coś takiego
> wydaje się być rozsądne jeśli nie ma innej metody regulacji prędkości pola.
>
Nie jest rozsądne jeśli nie masz silnika o odpowiedniej charakterystyce
i do tego nie zwracasz uwagi na sprawność energetyczną.
To jeszcze zależy jaka pompa, bo odśrodkową to lepiej przydławić -
będzie mniejszy przepływ i mniej obciążony silnik.
Ewentualnie jeśli to pompa o innych właściwościach to można zrobić
regulowany bypass.
--
Mirek.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.08.20 22:48 heby
- 19.08.20 07:15 J.F.
- 19.08.20 17:15 Zenek Kapelinder
- 19.08.20 17:33 J.F.
- 20.08.20 00:34 Zenek Kapelinder
- 20.08.20 06:52 J.F.
- 20.08.20 08:35 heby
- 20.08.20 08:47 Mateusz Viste
- 20.08.20 14:08 J.F.
- 20.08.20 14:46 Zenek Kapelinder
- 20.08.20 16:06 J.F.
- 20.08.20 23:28 Zenek Kapelinder
- 21.08.20 12:25 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=