  • 1. Data: 2013-09-25 20:50:56
    Temat: Regulator fazowy obrotóow do silnika z kondensatorem,
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Firma oferuje silniki do m. in. okapów kuchennych.
    Silniki są z kondensatorem dlatego sądzę, że to
    silniki 3fazowe z dołączonym kondensatorem.
    http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii

    Do tego w ofercie jest regulator obrotów który
    jak sadzę jest ściemniaczem na triaku.
    http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-30
    0

    Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo
    obcinaną sinusoidą będzie działał?

    Co o tym sadzicie?
    g.

  • 2. Data: 2013-09-25 21:53:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 25.09.2013 o 20:50 Grzegorz <n...@g...pl> pisze:

> [...]
    > http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-30
    0

    > Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo

    Nie nie będzie działał prawidłowo, będzie się grzał i brzęczał,
    potrzebny jest falownik.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 3. Data: 2013-09-25 23:34:02
    Od: k...@g...com

    W dniu środa, 25 września 2013 20:50:56 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
> [...]
    >
    > http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-30
    0

    > Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo

    To nie są silniki trójfazowe. Te silniki mają dwa uzwojenia. Jedno robocze a drugie
    rozruchowe. Odpowiednio podłączając kondensator do uzwojenia rozruchowego można
    wymusić zmianę kierunku obrotów. Takie silniki dobrze steruje się poprzez zmianę
    napięcia zasilania. Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem
    silnik obraca się wolniej.

  • 4. Data: 2013-09-26 10:40:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-25 23:34, k...@g...com pisze:
    > Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem silnik obraca się
    wolniej.
    Ale grzeje się bardziej. Realny pobór mocy niewiele się zmienia, choć
    obroty znacznie spadają.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 5. Data: 2013-09-26 11:45:12
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 26 września 2013 10:40:48 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:

    > Ale grzeje się bardziej. Realny pobór mocy niewiele się zmienia, choć
    >
    > obroty znacznie spadają.
    >

    > --

    173

    Mierzyłem pobór prądu silniczka wentylatorowego i takiego niedużego z kondensatorem
    rozruchowym. Nic takiego o czym piszesz się nie dzieje. Od lat korzystam z regulatora
    silnika do sporego wentylatora a raczej dwóch wentylatorów podłączonych równolegle.
    Tym sterownikiem jest mały autotransformator.

  • 6. Data: 2013-09-26 16:01:07
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    napięcia zasilania. Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem

    Co nie znaczy, że można je sterować zwykłym ściemniaczem. Działa
    natomiast autotransformator, włączenie w szereg żarówki o dobranej mocy
    lub regulator fazowy zapewniający zerową wartość średnią napięcia. Przy
    zwykłym ściemniaczu często włącza się co drugi półokres, pojawia się
    znaczna składowa stała, i mamy grzałkę a nie silnik.

    Paweł