-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!npeer03.iad.highwinds-media.
com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting
.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo
-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Thu, 26 Sep 2013 16:01:07 +0200
From: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>
Reply-To: p...@w...up.wroc[kropka]pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
MIME-Version: 1.0
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Regulator fazowy obrotóow do silnika z kondensatorem,
References: <l1vbam$tu3$1@news.dialog.net.pl>
<2...@g...com>
In-Reply-To: <2...@g...com>
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 41
Message-ID: <52443e22$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.29.2.171
X-Trace: 1380204066 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 1224 83.29.2.171:49307
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 2486
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:652443
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-25 23:34, k...@g...com pisze:
> W dniu środa, 25 września 2013 20:50:56 UTC+2 użytkownik Grzegorz napisał:
>> Firma oferuje silniki do m. in. okapów kuchennych.
>>
>> Silniki są z kondensatorem dlatego sądzę, że to
>>
>> silniki 3fazowe z dołączonym kondensatorem.
>>
>> http://sklep.dospel.com/?248,wd-150-ii
>>
>>
>>
>> Do tego w ofercie jest regulator obrotów który
>>
>> jak sadzę jest ściemniaczem na triaku.
>>
>> http://sklep.dospel.com/?546,regulator-obrotow-rp-30
0
>>
>>
>>
>> Jak taki silnik z kondensatorem zasilany jednofazowo
>>
>> obcinaną sinusoidą będzie działał?
>>
>>
>>
>> Co o tym sadzicie?
>>
>> g.
>
> To nie są silniki trójfazowe. Te silniki mają dwa uzwojenia. Jedno robocze a drugie
rozruchowe. Odpowiednio podłączając kondensator do uzwojenia rozruchowego można
wymusić zmianę kierunku obrotów. Takie silniki dobrze steruje się poprzez zmianę
napięcia zasilania. Przy obniżeniu napięcia zwiększa się poślizg i pod obciążeniem
silnik obraca się wolniej.
Co nie znaczy, że można je sterować zwykłym ściemniaczem. Działa
natomiast autotransformator, włączenie w szereg żarówki o dobranej mocy
lub regulator fazowy zapewniający zerową wartość średnią napięcia. Przy
zwykłym ściemniaczu często włącza się co drugi półokres, pojawia się
znaczna składowa stała, i mamy grzałkę a nie silnik.
Paweł
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- 60 mA dużo czy spoko?
- Dziwne zachowanie magistrali adresowej w 8085
- Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- Jaki silikon lub może klej?
- Smar do video
- Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- "ogrodowa linia napowietrzna"
- jaki zasilacz laboratoryjny
- jaki zasilacz laboratoryjny
- Puszka w ziemię
- T-1000 was here
- Ściąganie hasła frezem
- Koszyk okrągły, walec 3x AA, na duże paluszki R6
- Brak bolca ochronnego ładowarki oznacza pożar
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz