  • Data: 2010-03-22 09:08:02
    Temat: Re: Regulacja zawieszenia - czy warto?
    Od: duddits <d...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć.

    W dniu 2010-03-22 07:56, Marcin N pisze:
    > Witam,
    >
    > W motocyklu (Fazer 600) mam regulację i przedniego, i tylnego zawieszenia.
    > Wszystko jest ustawione na "standardowo". Motocykla używam turystycznie
    > i jakoś nigdy nie zainteresowałem się, czy regulacja zawieszenia może mi
    > coś poprawić.
    > Warto zająć się tematem, czy nie zauważę różnicy przy amatorskiej jeździe?

    Tematem oczywiście warto zawsze się interesować, bo ma to bezpośredni
    wpływ na Twoje bezpieczeństwo. O ile nie ważysz jakoś "niestandardowo"
    to moje zdanie jest takie - nie zmieniaj. Ja również mam Fazera i przy
    moich 85kg fabryczne ustawienie jest jak najbardziej w porządku. Mowa
    oczywiście o, jak to określiłeś, jeździe turystycznej.
    Sprawa wygląda oczywiście inaczej gdy jedziesz z pasażerem.

    > Jak w prawidłowy sposób przeprowadza się taką regulację? Nie pytam o
    > sprawy techniczne - jak kręcić śrubami - tylko jakie powinny być
    > nastawy, żeby osiągnąć jakiś "optymalny" efekt.

    Generalnie zawieszenie pracuje optymalnie w swoim środkowym zakresie
    ugięcia, można to pomierzyć na nieobciążonym sprzęcie i potem z
    siedzącym na nim motocyklistą. Dawno byś już zapewne zauważył gdyby
    zawieszenie dobijało Ci na najmniejszej nawet nierówności. Na pewno
    jednak, jak napisał kolega AZ, trzeba też trochę w takim przypadku
    samemu poeksperymentować by osiągnąć optymalny dla siebie efekt.

    --
    duddits