  • 61. Data: 2018-03-27 12:14:22
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Zainstalować kamery z analityką obrazu

    I co, kamery uczynią tych ludzi nieśmiertelnymi?
    Wystarczy światła na przycisk zrobić. 15 min roboty dla początkującego
    elektronika.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 62. Data: 2018-03-27 19:01:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 26-03-2018 o 20:32, Marek S pisze:

    > Możesz mieć rację. To z pewnością też jest przyczyną. Ale jest ale.
    > Obwodnicą jeżdżę 2x dziennie lub częściej a gdy na korek trafiam, to
    > często go analizuję z nudów chociażby. Tak więc okazji mam mnóstwo.
    > Latem, powyżej iluś tam stopni, TIRy nie mają wjazdu.

    Ale ja pisałem o A2 w Poznaniu.

  • 63. Data: 2018-03-27 19:54:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.03.2018 o 12:14, Pawel "O'Pajak" pisze:
    > Powitanko,

    > I co, kamery uczynią tych ludzi nieśmiertelnymi?

    Tych co już zginęli nie. Następnych już wielu uratuje.

    > Wystarczy światła na przycisk zrobić.

    Światła na przyciski to najbardziej porąbany pomysł (przynajmniej w
    polskim wykonaniu)

    > 15 min roboty dla początkującego
    > elektronika.

    Zainteresuje się jak się to robi i ile projektów, pieczątek i roboty
    jest z tym i dlaczego kosztuje potem 300 tysięcy.

    Shrek.

  • 64. Data: 2018-03-27 22:38:04
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-27 o 19:01, Cavallino pisze:

    > Ale ja pisałem o A2 w Poznaniu.

    Ok, jasne. Tak czy owak chętnie zobaczyłbym film z drona z różnych
    takich miejsc aby zobaczyć jak wygląda geneza powstawania korków przy
    zjazdach :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 65. Data: 2018-03-27 22:48:16
    Od: l...@g...com

    Śląsk nie był pod zaborami. No chyba że za zabór uznamy, że Prusy odebrały Śląsk
    Austrii.

  • 66. Data: 2018-03-27 23:21:54
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-26 o 23:57, J.F. pisze:

    > Byc moze tam gdzie jezdzisz tak jest, na moch trasach na szczescie
    > rzadko.

    Farciarz! ;-)
    Właśnie z pracy w Gdańsku godzinę wracałem vs 30 minut poza szczytem...

    > P.S. i nawigacja ma klopot, bo na prawym pasie stoja, a na lewym
    > jada 90, to jak ma przed korkiem ostrzec ?

    Oczywiście nie ma idealnych rozwiązań.

    > Ale jest i film https://youtu.be/J1n2d1kf_R4?t=101

    Ostro! Ale trochę nie na temat.

    > A 90% zostanie..

    Więc zmiana in plus.

    > IMO - radzi sobie i tu, tylko: -jak maja tworcy map to narysowac ...
    > tzn narysowac prosto, ale co z tego wyjdzie -jak ma yanosik dobitnie
    > powiedziec, skoro drogi sie rozwidlaja, ale skretu nie ma. "trzymaj
    > sie prawej" ?

    Nic mi nie mów. Mam mega wk...wa na yanosikową nawigację. Musiałem z
    niej awaryjnie skorzystać bo wbudowana zawiodła na jakimś odcinku trasy.
    Pomimo iż wiedziałem o felerze, że powiadamia o konieczności skrętu
    mniej więcej wtedy gdy na nim jestem i w w związku z tym musiałem wracać
    po raz kolejny, to za diabła nie potrafiłem wyznaczyć trasy z Poznania
    tak aby z A2 wjechać na A1 bo w tym trybie nie pokazuje co jest
    autostradą a co drogą przez wiochy. Jechałem przez wiochy więc...
    Szczypanie by pomniejszyć obszar w celu rozeznania się w topografii jest
    toporne. Trzeba pierdylion razy to zrobić by trochę zooma zmienić.
    Korków praktycznie nie pokazuje - chyba, że fosę w poprzek drogi
    wykopią. Dobra, długo by fucki rzucać jeszcze. Szkoda gadać. Do
    nawigacji googlowej nie umywa się.

    > My tez https://silesion.pl/korytarzem-zycia-pod-prad-04-09-
    2017
    > http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/aktualnosci/kor
    ytarzem-zycia-pod-prad-skandaliczne-zachowanie-kiero
    wcow-na-a4-film/

    > :-)

    hahaha Widziałem to :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 67. Data: 2018-03-27 23:23:07
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-27 o 22:48, l...@g...com pisze:
    > Śląsk nie był pod zaborami. No chyba że za zabór uznamy, że Prusy odebrały Śląsk
    Austrii.

    Super... a co to ma do rzeczy?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 68. Data: 2018-03-27 23:34:32
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-03-27 o 00:17, J.F. pisze:

    > A zabawa w tym, ze jak ruch sie zmniejszy, to nie ma co jechac do
    > konca - to wrecz szkodliwe.

    Hmmm... bo ja wiem. Szybko jeżdżę poza miastem. Nawet jeśli kilka aut
    jest na prawym, to wyprzedzam je lewym w ilości takiej jak się da bez
    stwarzania zagrożeń. Zwykle w okolicach końca pasa zjeżdżam w związku z
    powyższym. Nie za bardzo wiem co w tym szkodliwego.

    > Nasi kierowcy naprawde potrafia jezdzic na zamek, tylko trzeba im dac
    > pretekst/pomoc.

    Zgadzam się! Mandat będzie bardzo pomocny i edukacyjny :-D
    Ale spoko, nikt go nie wlepi bo policja będzie w tym czasie zajęta
    mierzeniem tych, którzy szybko jeżdżą. :-/

    > Od d* strony sie zabierasz - problem nie jest na koncu, tylko na
    > poczatku, gdy wiekszosc zjezdza na jeden pas.

    Właśnie, bo zjeżdża nieprawidłowo - za wcześnie. Powinni na końcu lewego
    pasa a nie 500m przed. Zresztą nie bardzo jest o czym gadać bo będzie to
    wreszcie wyraźnie w przepisach PoRD zawarte. Bardzo fajnie w DE to
    wygląda. Nie ma żadnego problemu by na prawo zjechać na suwak. Co tu
    kombinować. Skoro w DE można, to w PL też się powinno dać to wprowadzić.
    Jedynie proces edukacji będzie dłuższy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 69. Data: 2018-03-28 00:00:03
    Od: l...@g...com

[...]

    W jednym z wczesniejszych postów ktoś napisał, że zwyczaje kierowców na Śląsku
    wynikają z tego, że był pod zaborami.

  • 70. Data: 2018-03-28 01:55:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 27 Mar 2018 23:34:32 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > stwarzania zagrożeń. Zwykle w okolicach końca pasa zjeżdżam w związku z
    > powyższym. Nie za bardzo wiem co w tym szkodliwego.

    No wlasnie chodzi o to, zeby to bylo "w okolicach konca", a nie jak
    szkopski przepis kaze "do konca". Glupie 200-500m, a potrafi
    zaoszczedzic wiekszego hamowania.

    > Zgadzam się! Mandat będzie bardzo pomocny i edukacyjny :-D
    > Ale spoko, nikt go nie wlepi bo policja będzie w tym czasie zajęta
    > mierzeniem tych, którzy szybko jeżdżą. :-/

    Na lewym pasie i 80 przed zwezeniem :-)

    > Właśnie, bo zjeżdża nieprawidłowo - za wcześnie. Powinni na końcu lewego
    > pasa a nie 500m przed.

    Dlatego wlasnie proponuje tablice "prosze zajmowac oba pasy".

    > Zresztą nie bardzo jest o czym gadać bo będzie to
    > wreszcie wyraźnie w przepisach PoRD zawarte.

    Ale co bedzie zawarte - ze trzeba wpuscic na samym koncu, czy ze nie
    wolno zjezdzac za wczesnie ?

    > Bardzo fajnie w DE to
    > wygląda. Nie ma żadnego problemu by na prawo zjechać na suwak. Co tu
    > kombinować. Skoro w DE można, to w PL też się powinno dać to wprowadzić.
    > Jedynie proces edukacji będzie dłuższy.

    Samo sie nie wprowadzi - to juz sprawdzone w praktyce.
    Od ilu lat dyskutujemy na grupie ? Ze 20 :-)

    Tak czy inaczej - nadal bedziesz narzekal na korki przy zjazdach :-)

    J.