  • 191. Data: 2018-04-10 20:13:06
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-10 o 19:51, Cavallino pisze:

    > Niekoniecznie.
    > Algorytm nie jest nastawiony na szukanie korków, tylko na najszybszy
    > przejazd.
    > Jeśli tam na wprost będzie się jechało 20 km/h, a na objeździe dużo
    > szybciej, to zaproponuje objazd, mimo że na trasie nie było korka.

    Ze screenów wynika, że droga na wprost jest krótsza i żółto-zielona
    (czyli szybka) a objazd jest znacznie dłuższy i zawiera sporo
    spowolnień, których sumaryczna długość jest porównywalna z tym prostym
    odcinkiem. Zresztą kolega, który od lat bardzo dużo jeździ między Gdynią
    a Szczecinem (zawsze ta sama trasa) też zauważył, że doskonale znane mu
    yanosikowe "objazdy" przez wiochy są znacznie wolniejszymi nierzadko.

    Po paru moich doświadczeniach z tą nawigacją sam mam mocno mieszane
    odczucia. Może i jakiś objazd dobrze podpowie ale co z tego, skoro zaraz
    potem wpakuje w najgorsze korki. Trzeba się wtedy np. Googlami supportować.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 192. Data: 2018-04-10 22:44:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 10 Apr 2018 18:47:26 +0200, Marek S napisał(a):

    > Hę? Grudzień 2016 to chyba nie przyszłość względem roku 2017. Albo ja o
    > czymś nie wiem :-D
    >
    > OK, powiem najprościej jak potrafię. W artykule opisują wersję Yanosika
    > ze stycznia 2017 nie dlatego, że to ostatnia aktualizacja - jak to
    > ująłeś - lecz dlatego, że artykuł pochodzi ze stycznia 2017. Nie mogli
    > więc opisać wersji aktualnie obowiązującej, a ostatnia wersja jest z
    > lutego 2018.

    Ale jesli opisuja now zmiany, to te nowa mape wprowadzo w tamtych
    okolicach. Niecale 1.5 roku temu.

    > W starej wersji...

    W najnowszej wersji programu ... ale po wylaczeniu "nowa mapa" :-)

    _2018-04-09-16-48-13.png

    > Właśnie o tym mówiłem tyle razy a nie wierzyłeś.

    Wierzylem, tylko mowilem, ze masz cos skopane.
    No i wyszlo, ze masz zle ustawiony :-)

    Przy czym ... nie sprawdzalem calego obszaru - byc moze na innych
    ulicach nie bylo korkow godnych pokazania.

    Podejrzewam jednak, ze korkow na wielu bocznych drogach on nie
    pokazuje. Moze dlatego, ze tam za maly ruch.
    Mozesz miec tez racje, ze po nowemu to on pokazuje tylko korki
    stojace.

    > Wrócę do tematu
    > Spacerowej w Gdańsku. Jak sam policzyłeś ma ona 9km (ja nie
    > weryfikowałem). Cała była zakorkowana bo jechałem nią z niecałą godzinę
    > wtedy, kiedy komentowałem zastaną sytuację. Yanosik pokazał korek tylko
    > na kawałku przecznicy prowadzącej do tej ulicy. W dodatku na o wiele
    > szybszym kawałku niż ja początkowo stałem.

    No coz, rzecz warta sprawdzenia, hipotez moze byc kilka.

    _2018-04-09-16-46-09.png

    > Właśnie! Ominął brakj korka - jak wynika ze screenshota. Trąbię właśnie
    > o tym przez cały wątek. Wreszcie moje obserwacje zostają potwierdzone :-D

    _2018-04-09-16-46-56.png
    > Nawet na starych mapach nie ma tam omijanego korka????

    Taki leciutki to jest, na zolto ta droga.

    _2018-04-09-16-47-32.png

    > No to widzę kolejny problem. Skoro Yanosik wie, że należy ominąć to
    > miejsce, to wie, że jest tam korek. Nie sygnalizuje go ani na starej
    > wersji, która ma taką funkcjonalność, ani na nowej, która nie potrafi
    > sygnalizować mocno obciążonych fragmentów drogi a tylko szczątkowo
    > potrafi sygnalizować korki.

    Jesli korek jednak jest, a yanosik go omija, to 90% sukcesu :-)

    Owszem, dziwne to troche, ale moze jest madrzejszy niz sie nam wydaje
    :-)

    J.

  • 193. Data: 2018-04-10 23:15:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-10 o 22:44, J.F. pisze:

    > Ale jesli opisuja now zmiany, to te nowa mape wprowadzo w tamtych
    > okolicach. Niecale 1.5 roku temu.

    Jak rozumiem, wszelkie zmiany po styczniu 2017 w związku z tym nie będą
    już żadnymi zmianami? No może jedynie kosmetycznymi? Kurcze, to oznacza
    koniec Yanosika :-D Teraz trzeba Pyzdrę wypuścić aby była możliwa
    kontynuacja :-D

    > Wierzylem, tylko mowilem, ze masz cos skopane.
    > No i wyszlo, ze masz zle ustawiony :-)

    Czy możesz mi pokazać link do dokumentacji Yanosika określający złe
    ustawienia?

    > Podejrzewam jednak, ze korkow na wielu bocznych drogach on nie
    > pokazuje. Moze dlatego, ze tam za maly ruch.
    > Mozesz miec tez racje, ze po nowemu to on pokazuje tylko korki
    > stojace.

    Korekta: ich fragmenty. Może jakiemuś korkowi przyfarci i faktycznie
    zostanie pokazany w całości. Póki co nie widziałem takiego przypadku.

    > Owszem, dziwne to troche, ale moze jest madrzejszy niz sie nam wydaje
    > :-)

    Czyli jednak powinienem słuchać Yanosika i codziennie wracać drogą o 30
    minut dłuższą czasowo? Aż taki cyfrowy to ja nie jestem. Mimo wszystko
    preferuję używanie mózgu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 194. Data: 2018-04-10 23:29:21
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-04-2018 o 20:13, Marek S pisze:

> [...]
    > a Szczecinem (zawsze ta sama trasa) też zauważył, że doskonale znane mu
    > yanosikowe "objazdy" przez wiochy są znacznie wolniejszymi nierzadko.

    Ale co, sprawdził empirycznie, że drugie auto, nie korzystające z
    objazdu, pojechało szybciej?

    Owszem, nawigacje mają czasem jakieś dziwne zagrywy, np. poprzez skopane
    mapy (np. niestykające się ze sobą drogi), przez co potrafią wymyślić
    jakiś kretyński objazd, ale jeśli mówisz że to nagminne, to jest to dziwne.
    Rzadko jeżdżę korzystając z yanosika, jeśli już to tylko nim sprawdzam
    trasy jakie proponuje, ale raczej się nie mylił.

    P.S.
    Obejrzałem tą "nową" mapę, na androidowym yanosiku w samochodzie - nie
    widzę zalet, za to kupę wad.
    Od razu wyłączyłem w diabły - dobrze że napisałeś, że tak się da.

  • 195. Data: 2018-04-11 17:48:24
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 10-04-2018 o 23:15, Marek S pisze:

> [...]
    >
    > Korekta: ich fragmenty. Może jakiemuś korkowi przyfarci i faktycznie
    > zostanie pokazany w całości. Póki co nie widziałem takiego przypadku.

    A ja dzisiaj potestowałem androidowego yanosika w samochodzie i mam
    takie wnioski:
    1. to co pokazuje bez wyznaczonej trasy, to nie są aktualne informacje o
    prędkościach, albo jakaś historia, albo dane statystyczne
    2. Dane z punktu 1 zgadzają się z tym co widać na korkowo.pl - czyli
    jest to całkowicie bezużyteczna informacja
    3. Przy wyznaczonej trasie korki pokazuje zdecydowanie lepiej, można
    powiedzieć że realistycznie. Na starej mapie od razu coś co w p. 1 i 2
    było oznaczone na zielono, po wyznaczeniu trasy zmienia się na czarno, a
    trasa jest wyznaczana tak, żeby to ominąć.

    Czyli nie jest aż tak źle, ale do podglądu trasy bez jej wyznaczania,
    nie da się tego użyć.

  • 196. Data: 2018-04-11 21:35:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-10 o 23:29, Cavallino pisze:

    > Ale co, sprawdził empirycznie, że drugie auto, nie korzystające z
    > objazdu, pojechało szybciej?

    Nie. Oczywistym jest, ze trasa przelotowa musi być szybsza z natury
    rzeczy od objazdu braku korka.

    Też tak postąpię.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 197. Data: 2018-04-11 21:46:03
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-11 o 17:48, Cavallino pisze:

> [...]
    > 2. Dane z punktu 1 zgadzają się z tym co widać na korkowo.pl - czyli
    > jest to całkowicie bezużyteczna informacja

    Z mapą (nie nawigacją) Yanosika mam bardzo niewiele do czynienia a jak
    już od wielkiego dzwonu ją uruchomiłem, to konsekwentnie mnie wywiodła w
    pole. Nigdzie nie było ostrzeżeń, że dane o ruchu są wyssane z palca
    więc przyjmowałem je za dobrą monetę. Głównie dlatego ograniczyłem się
    do monitorowania zdarzeń drogowych.

    Jeśli ruch sprawdzam przed wyjazdem do/z pracy, to zawsze mapy (nie
    nawigacja) Google. To nigdy wtopy nie było.

> [...]
    > było oznaczone na zielono, po wyznaczeniu trasy zmienia się na czarno, a
    > trasa jest wyznaczana tak, żeby to ominąć.

    Mówisz o przełączeniu się w stary tryb pracy map? Bo na nowym trasa
    zawsze jest zielona lub przy korkach - sporadycznie czarna. Na starej
    nie próbowałem bo sam do niedawna nie wiedziałem, że można wrócić do
    poprzedniej wersji map Yanosika.

    > Czyli nie jest aż tak źle, ale do podglądu trasy bez jej wyznaczania,
    > nie da się tego użyć.

    No więc właśnie :(

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 198. Data: 2018-04-11 22:53:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 11 Apr 2018 17:48:24 +0200, Cavallino napisał(a):

    > A ja dzisiaj potestowałem androidowego yanosika w samochodzie i mam
    > takie wnioski:

    Stara mapa ?

    > 1. to co pokazuje bez wyznaczonej trasy, to nie są aktualne informacje o
    > prędkościach, albo jakaś historia, albo dane statystyczne

    co do aktualnosci mam mieszane uczucia.
    Czesto widze/wydaje mi sie, ze to nie odpowiada prawdzie, ale czasem
    pokazuje dokladnie. Fakt, ze to moge ocenic na wlasnej trasie ... i
    czesto mam ją wyznaczona.

    Wez pod uwage, ze moga nie miec wystarczajacej ilosci uzytkownikow,
    aby miec dane na biezaco, wiec te statystyczne nie sa takie glupie,
    historyczne tez nie calkiem.

    A sytuacja w miescie potrafi sie zmieniac szybko.

    Glowny zarzut w tym trybie, to mam taki, ze nie pokazuje tych korkow
    na wiekszym obszarze - wiec wynalezc lepszej drogi na oko sie nie da.

    > 2. Dane z punktu 1 zgadzają się z tym co widać na korkowo.pl - czyli
    > jest to całkowicie bezużyteczna informacja

    Czy taka bezuzyteczna ... niestety, nie mam widoku na wieksza ulice,
    wiec nie moge sprawdzic na codzien.

    J.

  • 199. Data: 2018-04-11 23:30:38
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-04-2018 o 21:46, Marek S pisze:

> [...]
    > zawsze jest zielona lub przy korkach - sporadycznie czarna. Na starej
    > nie próbowałem bo sam do niedawna nie wiedziałem, że można wrócić do

    Tak, tak jak pisałem, nie widzę żadnych zalet nowej mapy, a stara
    pokazuje NA TRASIE dane o ruchu drogowym.
    Niestety, tylko na wyznaczonej na trasie, obok już nie pokazuje prawidłowo.

    > No więc właśnie :(

    Ale wytyczyć idzie, choćby dla sprawdzenia co zaproponuje.

  • 200. Data: 2018-04-11 23:34:31
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 11-04-2018 o 22:53, J.F. pisze:

> [...]
    > czesto mam ją wyznaczona.
    >
    > Wez pod uwage, ze moga nie miec wystarczajacej ilosci uzytkownikow,

    Ale przecież mają skoro ten sam odcinek na wyznaczonej trasie (i starej
    mapie) pokazuje korki prawidłowo.

    > Glowny zarzut w tym trybie, to mam taki, ze nie pokazuje tych korkow
    > na wiekszym obszarze - wiec wynalezc lepszej drogi na oko sie nie da.

    Zgadza się - trzeba zaufać że wytycza dobrze.

    > Czy taka bezuzyteczna ... niestety, nie mam widoku na wieksza ulice,
    > wiec nie moge sprawdzic na codzien.

    Skoro nie ma aktualnie ewidentnego, sporego korka na głównej trasie (w
    Poznaniu, Krzywoustego - wymiana asfaltu, korek na 3 pasach), to
    bezużytyczna.
    Po wytyczeniu trasy, cały w/w odcinek jest na czarno i każe zjeżdżać na
    początku korka.

    Niestety.