  • 131. Data: 2018-04-06 00:29:49
    Temat: Re: Regionalizacja obyczajów kierowców
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-05 o 00:00, J.F. pisze:

    > na srodku dolu szyby - i praktycznie nie przeszkadza.

    To, że nie przeszkadza Tobie, to wiem :-) Bardziej mi przeszkadza to, że
    Tobie nie przeszkadza.

    > Bo masz jakos dziwnie zamontowany.

    Tak aby nawet kawałka asfaltu / chodnika mi nie zasłonił. Całkowicie na
    tle karoserii. Po drugie zwrócony jest w kierunku patrzenia - czyli pod
    kątem do osi toru ruchu.

    > Kraweznik chodnika. I w odleglosci ~4m od pojazdu - trudno pieszy tez
    > musi uwazac, a pieska trzymac na smyczy.

    No tak, kwestia podejścia kierowcy. Trochę inne zasady wyznaję.
    Pomijając kwestie moralne, jeśli dojdzie do jakiegoś zdarzenia "bo nie
    widziałem", to niezależnie od tego czyja to byłaby wina, to i tak z tego
    są niezłe kłopoty i nierzadko wydatki na naprawy i prawników.

    > No przeciez sa powiesiles po lewej.

    Ale na tle blach auta. Tego obszaru i tak nie widziałbym po
    zdemontowaniu telefonu.

    RwTAk1qe_f39H/view?usp=sharing

    > no widzisz, zaslania ci lewy chodnik, a jak tam dziecko bedzie
    > wbiegalo na jezdnie ? ;-)

    Nie zmieniaj tematu. Zapewniam, że nie zasłania. Zdjęcie robiłem
    opierając aparat o konsolę - poniżej punku patrzenia.

    cEARsVc_seOEh/view?usp=sharing

    > No nie pokazuje korkow.
    > Ciekawe czemu ... tylko u ciebie, czy moze nie na tej drodze ...

    Zaraz załamię się. :-D Przecież mówię cały czas, że pokazuje tylko
    zabetonowane ulice. Jeśli cokolwiek się ruszy, to korka nie ma. Zwróć
    uwagę, że raz miałem 0 km/h a parę minut potem 20 km/h. Dla Yanosika to
    rajdowy styl jazdy. Korek jest wtedy gdy przez 10 minut (?) nikt się nie
    ruszy. Czyli raczej o parkingi chodzi :-D

    Dziś znów go używałem. Raz pokazał na codziennej trasie korek na krótkim
    jej odcinku. Nie wiem czemu akurat ten odcinek wybrał.

    Co do problemy "czy tylko u mnie" - dane prezentowane na ekranie nie
    zależą ode mnie lecz od poprzedzających mnie użytkowników Yanosika. Ja
    mogę jedynie albo je włączyć albo wyłączyć. Nic więcej.

    > Zobacz menu/ustawienia/nawigacja/natezenie ruchu

    Jaja sobie robisz, prawda? Niby jak miałby pokazywać kawałki korków
    (czasem na przecznicach bardziej unieruchomionych) przy wyłączonej opcji?

    > jutro ci zdjecie zrobie, bo teraz za malo korkow :-)
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=OSDkI_PrhbA
    > https://www.youtube.com/watch?v=xHrkBBJBcnM

    Ha, wygląda na to, że sprawdza się moje przypuszczenie. Otóż Yanosik
    uważa za korek sytuację gdy droga zmienia się w parking. Sytuacja w
    3mieście prawie nigdy tak nie wygląda. Korek to np. średnia 10km/h.
    Google uważają to za beton i wyznaczają objazd. Yanosik widzi tam
    autostradę. Pewnie dlatego prawie nigdy korków na nim nie widuję.

    > Aaa, rozumiem. No coz, zawsze jezdze z mapa, zapomniale ze taki tryb
    > istnieje :-)

    W Yanosiku GTR tylko taki tryb masz. Z jednej strony firma promuje takie
    korzystanie z systemu, a z drugiej, w aplikacji, nie daje takich
    możliwości w adekwatnym trybie.

    > jakiej strzalki ?

    Heh. Byłoby najlepiej pokazać co i jak "przy piwie". Trudno pisać na
    forum o takich detalach. Pewnie różnice w wersjach Androida też coś wnoszą.

    > no coz, w miescie to on imo kiepsko prognozuje.

    Wygląda na to, że od początku zgadzamy się lecz wskutek braku możliwości
    znalezienia się w podobnym środowisku widzimy sprzeczne informacje. Ja
    poruszam się głównie w mieście.

    > no coz, tez tak robie - ale czy mam racje ?
    >
    > Pare nowych tras mi jednak podpowiedzial.

    Pewnie dlatego, że jeździsz głównie poza miastem - jak się domyślam.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 132. Data: 2018-04-06 01:35:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Apr 2018 00:29:49 +0200, Marek S napisał(a):

    > To, że nie przeszkadza Tobie, to wiem :-) Bardziej mi przeszkadza to, że
    > Tobie nie przeszkadza.

    Jutro zrobie ci fotke, bo dzis sie telefon rozladowal :-(
    Praktycznie nic nie zaslania.

> [...]
    > widziałem", to niezależnie od tego czyja to byłaby wina, to i tak z tego
    > są niezłe kłopoty i nierzadko wydatki na naprawy i prawników.

    Z 4m i tak nie zdaze zahamowac.
    Musi pieszy wczesniej wchodzic, jak chce zdrowy byc.

> [...]
    > rajdowy styl jazdy. Korek jest wtedy gdy przez 10 minut (?) nikt się nie
    > ruszy. Czyli raczej o parkingi chodzi :-D

    Wszyskim pokazuje, a tobie jednemu nie ..

    > Co do problemy "czy tylko u mnie" - dane prezentowane na ekranie nie
    > zależą ode mnie lecz od poprzedzających mnie użytkowników Yanosika. Ja
    > mogę jedynie albo je włączyć albo wyłączyć. Nic więcej.

    Jest takie ryzyko, ze nikt nie jechal.

    > Jaja sobie robisz, prawda? Niby jak miałby pokazywać kawałki korków
    > (czasem na przecznicach bardziej unieruchomionych) przy wyłączonej opcji?

    Ja tam nie widzialem zadnego kawalka.

    A mnie pokazuje
    https://drive.google.com/file/d/1i3TXlwD1Ny4ovUGyPwL
    uXG2GABhaE3ub/view

> [...]
    > Google uważają to za beton i wyznaczają objazd. Yanosik widzi tam
    > autostradę. Pewnie dlatego prawie nigdy korków na nim nie widuję.

    No coz, do sprawdzenia. Raczej nie, ale 20km/h sredniej po miescie to
    calkiem sporo.

    > Wygląda na to, że od początku zgadzamy się lecz wskutek braku możliwości
    > znalezienia się w podobnym środowisku widzimy sprzeczne informacje. Ja
    > poruszam się głównie w mieście.

    Zla prognoza nie oznacza ze korkow nie pokazuje, ze trasy nie dobiera
    - tylko ze zbyt optymistyczny jest.

    Takze w miescie.

    J.

  • 134. Data: 2018-04-06 19:05:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Mam taki przypadek 500 m od domu, więc Ci opowiem co mówią tirowcy.
    > Oni wleką się swoim tempem 80 km/h prawym pasem.
    > Więc ci co chcą zjechać w prawo w nowy pas, tną do końca pasem
    > lewym, a potem wbijają się na prawy.
    > Tirowiec jest tak przestraszony faktem że musi nacisnąć przycisk na
    > tempomacie i zrobić miejsce że zwalnia.
    > A za nim zwalniają wszyscy kolejni.
    > Wskutek tego lewy pas również zaczyna jechać wolniej i skręcający
    > wbijają się jeszcze bliżej przed tira na prawym (bo prędkość
    > mniejsza, więc liczą że tamten zahamuje).
    > I prędkość jeszcze bardziej spada...

    Dokładnie, standardowa popołudniowa zabawa pod tytułem jak długo mozna
    pojechac lewym pasem zeby jak najblizej zjazdu zjechac na prawy...
    A ze nie umiem tego zrobic płynnie... kto by sie przejmował innymi
    kierowcami na lewym pasie...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 133. Data: 2018-04-06 19:05:10
    Temat: Re: Regionalizacja
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kiedys widzialem takie w Anglii. Cos chyba z ta zloscia bylo, bo tam
    > czas byl taki dlugi, ze piesi widzac luke w pojazdach przechodzili na
    > czerwonym.

    Bo u nich to jest normalne, ze mozna przechodzic na czerwonym o ile nie
    powoduje to niebezpieczenstwa...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Aniołom łatwo być aniołami. Nie jedzą i są bezpłciowi."

  • 135. Data: 2018-04-06 19:05:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Makabryczne to jest to, że debile wyprzedzają na przejściach. Reszta
    > jest tylko tego efektem. Zainstalować kamery z analityką obrazu na
    > takich przejściach (wbrew pozorom nie ma ich tak strasznie dużo) i w
    > trzy miesiące problem się rozwiąże.

    Jak ci ostatnio pisałem ze sa takie przejscia to mowiłes ze nie ma...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 136. Data: 2018-04-06 22:40:47
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2018-04-06 o 01:35, J.F. pisze:

    > Jutro zrobie ci fotke, bo dzis sie telefon rozladowal :-(
    > Praktycznie nic nie zaslania.

    Raz piszesz, że zasłania i że to nic złego a potem, że nie...

    > Z 4m i tak nie zdaze zahamowac.
    > Musi pieszy wczesniej wchodzic, jak chce zdrowy byc.

    Zapewniam, że zdążysz gdy np. akurat ruszasz. Wiele razy zdarzyło mi się
    ostro hamować zaraz po ruszeniu bo coś niespodziewanego lub słabo
    spodziewanego pojawiło się na drodze. Zakładam, że masz refleks na
    poziomie niezbędnym do prowadzenia pojazdów.

    > Wszyskim pokazuje, a tobie jednemu nie ..

    Skomentuję poniżej.

    > Jest takie ryzyko, ze nikt nie jechal.

    Wygląda na to, że w 3mieście niewiele osób z Yanosika korzysta zatem.
    Być może tylko ja sam :-D

    > Ja tam nie widzialem zadnego kawalka.

    Na ostatnich screenshotach nie było. Natomiast wcześniej pokazywałem Ci
    inny screenshot, gdzie boczna uliczka była sygnalizowana jako zatkana.
    Screenshota robiłem stojąc w korku na głównej i na niej nie było żadnej
    sygnalizacji utrudnień.

    > A mnie pokazuje
    > https://drive.google.com/file/d/1i3TXlwD1Ny4ovUGyPwL
    uXG2GABhaE3ub/view

    Coś takiego chyba widziałem na bardzo starej wersji Yanosika. Może
    sprzed 2-3 lat. Aktualna wersja korki, a raczej przypadkowe ich
    fragmenty, pokazuje czarnym wzorkiem. Okno nawigacyjne Yanosika zupełnie
    inaczej wygląda. W ogóle wszystko jest inne u Ciebie. Niewiele detali,
    pustynia. Dziwne.

    Mało tego... widzę, że screenshot jest z 1 w nocy. Na tej ulicy nocą w
    środku tygodnia i poza sezonem praktycznie nikt nie jeździ. Jest szansa,
    że przemierzając ten odcinek nie zobaczysz żadnego auta. Tymczasem Tobie
    pokazuje tam dwa korki - o ile to żółte to właśnie oznacza (nie znam
    takiego oznaczenia).

    > No coz, do sprawdzenia. Raczej nie, ale 20km/h sredniej po miescie to
    > calkiem sporo.

    Dziś znów miałem okazję sprawdzić. Odcinek 500m w Gdańsku jechałem ok 20
    minut. Korek ciągnął się do skrzyżowania i za nim. Przy czym za nim ruch
    był znacznie szybszy (ostatnie 100m). No i odkryłem, że Yanosik pokazał
    na czarnym wzorkiem (a nie solidnym żółtym czy inną barwą) zakorkowany
    właśnie ten szybszy odcinek. A tam gdzie auta praktycznie się nie
    poruszały, w tym i moje - pusto. Piękna zielona trasa.

    Przypuszczam, że może być jeszcze inaczej niż sądziłem. Jeśli korek jest
    zbyt powolny, to Yanosik pewnie uważa to jako zaparkowany samochód i nie
    uwzględnia. Albo, jak wspomniałem, tylko ja w 3mieście używam Yanosika
    więc nie ma jak raportów robić :-D :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 137. Data: 2018-04-06 23:40:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.04.2018 o 19:05, Budzik pisze:

    > Jak ci ostatnio pisałem ze sa takie przejscia to mowiłes ze nie ma...

    Jak cię ostatnio poprosiłem, zebyś w Warszawie pokazał, to nie pokazałeś.

    Shrek

  • 138. Data: 2018-04-07 01:40:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 6 Apr 2018 22:40:47 +0200, Marek S napisał(a):

    > Raz piszesz, że zasłania i że to nic złego a potem, że nie...

    Zaslania, nie zaslania ...

    https://www.dropbox.com/s/8bjwccsnrhfbzqt/20180406_0
    83031.jpg

> [...]
    > spodziewanego pojawiło się na drodze. Zakładam, że masz refleks na
    > poziomie niezbędnym do prowadzenia pojazdów.

    Hm, moze mam lepsze oczy :-)

    > Wygląda na to, że w 3mieście niewiele osób z Yanosika korzysta zatem.
    > Być może tylko ja sam :-D

    Jak sie tak sennie jezdzi ... ale pewnie macie duzo gosci z Warszawy
    :-)

    uXG2GABhaE3ub/view

    > Coś takiego chyba widziałem na bardzo starej wersji Yanosika. Może
    > sprzed 2-3 lat. Aktualna wersja korki, a raczej przypadkowe ich
    > fragmenty, pokazuje czarnym wzorkiem.

    No to sie chyba wyjasnilo. "Nowa mapa"
    Ustawienia/Mapa

    Dostepna od stycznia 2017
    Nowa mape mozna szczypac, ale korki pokazuje ... jak widziales.

    Ja jej nie widzialem ... ciekawe - proponowal i nie zechcialem, czy
    nie proponowal. Bo uzywam dluzej, to tylko update ...

    > Okno nawigacyjne Yanosika zupełnie
    > inaczej wygląda.

    Prawie tak samo.

    > W ogóle wszystko jest inne u Ciebie. Niewiele detali, pustynia. Dziwne.

    Za to korki pokazuje :-P

    Stara mapa. Fakt - uboga, toz przyznawalem ci racje, ze zorientowac
    sie trudno jak sie chce odszukac miejsce z googla.

    Ale skoro nowa lepsza ... to moze nieslusznie narzekales :-P

> [...]
    > że przemierzając ten odcinek nie zobaczysz żadnego auta. Tymczasem Tobie
    > pokazuje tam dwa korki - o ile to żółte to właśnie oznacza

    Zolte to takie "lekkie zwolnienie".
    No i tez mam watliwosci - klamie czasem z tymi korkami, czy ... w
    okolicach zakretow, to moze i ludzie tam zwalniaja.

    Byc moze z nowa mapa tak

> [...]
    > właśnie ten szybszy odcinek. A tam gdzie auta praktycznie się nie
    > poruszały, w tym i moje - pusto. Piękna zielona trasa.

    No coz - moze zabraklo uzytkownikow, moze sytuacja sie zmieniala.

    > Przypuszczam, że może być jeszcze inaczej niż sądziłem. Jeśli korek jest
    > zbyt powolny, to Yanosik pewnie uważa to jako zaparkowany samochód i nie
    > uwzględnia.

    Potrafie Ci tez pokazac prawidlowa i dokladna informacje o korkach.
    W tym i takich stojacych.

    J.

  • 139. Data: 2018-04-07 05:27:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Jak cię ostatnio poprosiłem, zebyś w Warszawie pokazał, to nie
    > pokazałeś.

    ZTCP to rozmawialismy o Poznaniu i rzeczywiście nie miałem ci czasu
    odpowiedzieć. W kazdym razie ja miałem na mysli Poznań...
    Ale sa - np. ulica hetmanska. Np przejscie przez ul. Hlonda niedaleko
    skrzyzowania z Bałtycką.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

  • 140. Data: 2018-04-07 08:33:59
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-04-2018 o 23:30, Marek S pisze:

    > W sensie, że wezmę debugger i zacznę inżynierię odwrotną uprawiać?

    Nie, raczej chodziło o sprawdzenie w internetach i u wgrywaczy map, czy
    już ktoś tego nie zrobił.

    > Sęk w tym, że nigdy nie znalazłem alternatywnego softu poza jakimiś
    > spolszczeniami i to za 800zł (!!!).

    A co to za model konkretnie i jakie urządzenie w nim siedzi?

    > Ahhhh... o to Ci chodzi. Problem jest jak dla mnie mocno wydumany.
    > Zwyczajnie korzystam i nie widzę różnic w opłatach czy jest roaming czy
    > nie.

    A ja widzę, bo jestem z Poznania i za telefon nie płacę, więc i netu w
    bezpłatnym roamingu nie mam.

    > Więc dlatego uważam, ze to technologia na wymarciu począwszy od momentu
    > jej powstania. Osoba, którą stać na auto z pewnością ma dostęp do
    > internetu w standardzie. Po co sobie głowę zawracać inwestycjami w jakiś
    > sprzęt.

    Nie chodzi o inwestycje, tylko o wybór takiego który to ma.
    Ale zgadzam się - przy cenach neta mobilnego, to nie ma szans na
    utrzymanie się na rynku.

    > Robi się, ale nie chciałbyś ich używać.

    Mówiłem o używalnym sprzęcie.

    > Nexus 5x za 900zł. Takowy synowi kupiłem. Śmiga jak przecinak.

    No ale to już jest przynajmniej średnia pólka, myślałem raczej o kwotach
    300-400 zł.

    > Do śmierci - to na początek :-D A potem jeszcze długo. No chyba, że
    > jakaś dewaluacja po drodze nastąpi :-D

    Ano właśnie.