eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaReczny bracketingRe: Reczny bracketing
  • Data: 2009-08-18 17:43:34
    Temat: Re: Reczny bracketing
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Kurcze , kombinujesz jak konpod gore.


    Pomiar
    > światła dla dobrania przysłony - punktowy.


    najgorszy wybor jaki moze byc dla krajobrazu o szerokiej rozpietosci
    tonalnej .
    do takich motywow masz wielopolowy ( wielomatrycowy)

    Połówką migawki łapię propozycje
    > przysłony dla róznych punktów i powiedzmy wychodzi mi przedział f/7,1 - 20.
    > Ostatni raz połówką migawki łapię ostrość tego co najważniejsze i przechodzę
    > na M (nastawa manualna). Trzeba teraz zdecydować się na jakąś przysłonę i od
    > razu widać, że z czegoś trzeba zrezygnować.

    dla podanych wartosci przyslon od razu widac , ze z niczego rezygnowac
    nie trzeba

    rozpietosc 7,1-20 to zaledwie ok 3,5 stopnia przyslony rozpietosc
    tonalna matrycy to co najmniej 6 do 7 stopni przyslony.
    wyraznie widac ze sie lekko zmiescisz.

    najjasniejsze miejsce wymaga przyslony 20 . jesli wybierzesz przyslone
    max o 2 stopnie jasniejsza czyli ok 8 to swaitla nie ulegna
    przeswietleniu ( zapas w gore na przeswietlenie to ok 2-3 stopnie
    przyslony) a cienie nie ulegna niedoswietleniu gdyz zapas w dol jest
    nieco wiekszy o ok 2 do st przyslony.






    Wiadomo, że obróbki graficznej
    > nie da się uniknąć ale jaki "surowiec" do niej pobrać?  Powiedzmy, że to co
    > najważniejsze wymaga przysłony f/10, więc zaczynamy od niej i co dalej?

    to jest zle podejscie do zagadnienia.

    jesli odwzorpwanie ma odpowiadac obrazowi rzeczywistemu to pewne
    elemnty musza otrzymac mniej swiatla , pewne wiecej.

    jesli cos wymaga przyslony 10 to bedzie odwzorowane tak samo jasno
    jak cos co wymaga np przyslony 5,6 ( mierzac w ten sposob swiatlo
    punktowo ) i bedzi to szarosc 18%.

    > Szaleństwem byłoby robić zdjęcie dla każdej przysłony z podanego powyżej
    > przedziału, więc trzeba wybrać przynajmniej 2.



    w podanym przykladzie wystrcza spokojnie jedna przyslona.

    gdybys mial scene o bardzo duzej rozpietosci tonoalnej od np f1,4 do
    f32 to taka rozpietosc przekracza pojemnosc tonalna matrycy i trzeba
    robic bracketing expozycji jesli sie chce miec szczegoly i w cieniach
    i w swiatlach na jednym zdjeciu.

    Nie wiem czy moje
    > spostrzeżenie znajdzie potwierdzenie ale uważam, że łatwiej pojaśnić obszary
    > ciemne niż cokolwiek uzyskać z przebłyszczeń i dlatego następne dwie
    > przysłony wybrałbym f/16 i f/13. Można też próbować zmienić kadrowanie tak
    > żeby zgubić obszary najciemniejsze ale to zwykle bywa trudne. Dotychczas
    > jest tak, że obróbka któregokolwiek zdjęcia nie zadawala mnie do końca i w
    > końcu leję na chmurki i zadawalam się tym co jest pod nimi.


    w tym konkretnym przykladzie to bedzie wszystko jedno co wybierzesz
    ale niedowsiwtlenie powoduje wzrost szumow.
    lepiej jest dac matrycy wiecej swiatla - tak na maxa aby nie
    przeswietlic czyli nie stracic szczegolow w swioatlach.


    >
    > W tym miejscu potrzebna byłaby matryca o zmiennej czułości pikseli. Szczytem
    > marzeń byłoby aby każdy piksel mógł mieć dopasowaną czułość do jasności.


    gdyby tak bylo oczamylbys jednolita szara plaszczyzne - przemysl to
    spokojnie- jestes na zlej drodze.

    XXX

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: