eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Ręczny" a przegląd.Re: "Ręczny" a przegląd.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.178-36-41-231.
    dynamic.inetia.pl!not-for-mail
    From: io <i...@o...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Ręczny" a przegląd.
    Date: Sat, 21 Dec 2024 11:47:09 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <vk66be$rpn$1@news.chmurka.net>
    References: <vjrpb0$31di5$1@paganini.bofh.team> <vjs86s$5i6$2@news.chmurka.net>
    <vju981$3ad84$1@paganini.bofh.team> <vjuqfa$liq$1@news.chmurka.net>
    <vk3mh2$3s9r$1@paganini.bofh.team>
    <zltwb5c83sh1$.soinlkmzwrma.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sat, 21 Dec 2024 10:47:10 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="niusy.pl";
    posting-host="178-36-41-231.dynamic.inetia.pl:178.36.41.231";
    logging-data="28471";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:0g0AOqalPVoQa+5lGVNMgXCtxfM=
    sha256:8Y8UuipBvZTzLCHoP5dumNAKu44ejn/8XNNYUn7tGCI=
    sha1:ZKpC8QCBI0knOBoTrNobIOSgD+Y=
    sha256:R28qW0idDOR76L5ptMXU/EB+cPaIG2rrXUC4vAsih0g=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <zltwb5c83sh1$.soinlkmzwrma.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727253
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 20.12.2024 o 13:33, J.F pisze:
    > On Fri, 20 Dec 2024 13:04:54 +0100, Trybun wrote:
    >> W dniu 18.12.2024 o 16:41, nadir pisze:
    ...
    >> Czytałem jeszcze przed zadaniem pytania na grupie. Nie doczytałem się
    >> tam jasnej definicji sprawności hamulca ręcznego.
    >
    > Słabo czytałes. Szczęsliwie jest prawie nowy tekst jednolity
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    WDU20240000141
    >
    > "Hamulec nie działa co najmniej na jednym kole lub w przypadku badań
    > na drodze pojazd zjeżdża nadmiernie z linii prostej.
    >
    > Podczas badania osiągnięto mniej niż 50% wartości sił hamowania,
    > o których mowa w pkt 1.4.2., w odniesieniu do masy pojazdu"
    >
    > "Skuteczność mniejsza niż wartości minimalne zawarte w rozporządzeniu
    > o warunkach technicznych.
    >
    > Skuteczność mniejsza niż 50% wartości minimalnych określonych
    > w rozporządzeniu o warunkach technicznych."
    >
    > To powody odrzucenia na badaniu.
    >
    > Tzn pierwsze zdania to "usterka poważna", drugie "usterka
    > niebezpieczna".
    >
    > Z usterką niebezpieczną diagnosta nie powinien wypuscić na drogę,
    > z poważną - może pozwolic do pojechania do warsztatu.
    >
    > Ale czy przy niesprawnym jednym kole osiągniesz wymagane 50%
    > minimalnych wymagań?
    > No powinno, bo oba koła powinny dawać ponad 100% minimum.
    >
    >
    > Aha - w samochodzie osobowym ręczny to chyba też hamulec awaryjny,
    > tam zdania podobne, ale wymogi minimalne może inne.

    A ja to nie rozumiem

    "§ 2. 1. Pomiar sił hamowania hamulcem roboczym powinien odbywać się
    przy zachowaniu następujących warunków:
    a. ...
    b. ...
    c. ...
    [tabela z podziałem na roboczy, awaryjny i postojowy]
    "

    To w końcu roboczy czy wszystkie?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: