  • Data: 2013-07-11 19:27:33
    Temat: Re: Realny koszt 100km
    Od: anacron <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.07.2013 19:22, SW3 pisze:

    > Jeśli chcemy oszacować całość to oczywiście tak. Ale czy nie lepiej
    > rozdzielić koszty jeżdżenia od kosztów "mania" samochodu? Weźmy taki
    > przykład: "mam zamiar pojechać na wycieczkę x km, ile mnie to będzie
    > kosztowało?" Czy pojadę, czy nie pojadę, ubezpieczenie i tak muszę
    > zapłacić. Więc koszt wycieczki to będzie paliwo, płyn do spryskiwaczy,
    > zużycie części i płynów ale nie ubezpieczenie czy przegląd rejestracyjny.

    A jednak nie masz racji, koszt to koszt, oczywistym jest, że im mniej
    robisz kilometrów, tym te dodatkowe koszty stanowią większy procent
    przejechania 1 km. To co ty robisz to typowa próba redukcji dysonansu
    poznawczego, wiesz, że są te koszty, ale próbujesz je odczepić od
    całości. Nie wiem tylko dlaczego...

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza