-
Data: 2014-02-01 09:03:37
Temat: Re: Realnośc danych dotyczących spalania
Od: w...@h...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-01-24 16:33, Budzik pisze:> Czy dane dotycząace spalania podawane przez
producentów są realne?
> Ogólnie przyjmuje sie, że nie.
>
> Ale ostatnio trafiłem, co prawda na onecie, na jakis artykuł o
> najoszczędniejszych dieslach i tam były podane dane dla kilku małych aut w
> stylu i20 czy clio na poziomie 3,3 do 3,4l.
>
> http://moto.onet.pl/raporty/najoszczedniejsze-kompak
towe-diesle-na-rynku-
> wg-adac/6eje2
>
> Wiec o co chodzi? To my nie umiemy jezdzic czy może ADAC wział dane z
> katalogów a nie z rzeczywistych badań?
>
> A moze nie tylko opony... ;-)
Zużycie paliwa zależy od BARDZO wielu czynników. Tak więc ciężko jest porównywać,
dlatego ustalono standard testowy. Oto najważniejsze czynniki wpływające na zużycie
paliwa:
1) Styl jazdy (agresywny, emerycki itp.)
2) Rodzaj trasy: (obszar zabudowany, góry, dużo świateł, korki, autostrada, duża
prędkość)
3) Rodzaj opon i ciśnienie w oponach
4) Temperatura silnika (zimny czy rozgrzany) - jak długo jeździ zimny
5) Temperatura i wilgotność powietrza na zewnątrz (w minimalnym stopniu również
jakość powietrza i zanieczyszczenia w nim)
6) Rodzaj stosowanego paliwa.
7) Rodzaj oleju silnikowego
8) Rodzaj i stan nawierzchni (chropowatość, wyboje, itp.)
9) Wiatr i opady atmosferyczne
I dalsze:
-stan zawieszenia (amortyzatory, stan układ napędowego),
-obciążenie z którym się jeździe (liczba osób)
-wyposażenie i używanie innych odbiorników (klimatyzacja, sprzęt AUDIO, nawiew)
-otwieranie okien, dodatkowe elementy jak bagażnik dachowy
-pewnie coś pominąłem
Tak naprawdę w warunkach domowych ciężko jest dokonać jakiegokolwiek pomiaru. Ja mam
rozrzut w samochodzie od 6,0 do 9,8 zależnie od tego wszystkiego, więc jak mi się
ktoś pyta ile pali to mu podaję taki przedział.
Dane dotyczące spalania podawane są według pomiarów w ściśle określonych warunkach.
Warunki rzeczywiste różnią się od warunków do testowego spalania. Producenci robią
samochody tak, żeby w tym teście wyszło jak najlepiej, co niekoniecznie jest dobrze w
rzeczywistych warunkach drogowych, które są różne. To są tylko testy żeby jakoś
porównać różne pojazdy, a nie brać dosłownie że tyle samo wyjdzie Tobie w KAŻDYCH
warunkach.
Następne wpisy z tego wątku
- 01.02.14 11:30 Budzik
- 01.02.14 11:34 Cavallino
- 01.02.14 12:00 Budzik
- 01.02.14 12:40 RadoslawF
- 01.02.14 13:00 Budzik
- 01.02.14 19:20 Dres Golf
- 01.02.14 19:46 Budzik
- 01.02.14 21:13 RadoslawF
- 02.02.14 08:57 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO