  • Data: 2013-02-10 18:55:18
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:kf8khk$tl2$1@news.dialog.net.pl...

    > Bo one były "no software". Przynajmniej te u nas we Wro. Styki na trakcji,
    > przed dojazdem do zwrotnicy pantograf na sekundę w dół, lub

    Nie sądzę - szybko by to mechanicznie zdechło. Natomiast powszechnie
    stosowano jazdę "z prądem/bez prądu", gdzie do wysterowania zwrotnicy trzeba
    na moment zadać jazdę, uważny obserwator przyuważy(łby) dodatkowe sanki na
    trakcji - między sankami, a przewodem właściwym był duży opornik (też można
    go dojrzeć niekiedy), gdy płynął prąd, powstawał niewielki spadek napięcia,
    wystarczyło wykryć ten spadek i automat miał sygnał do przestawienia
    zwrotnicy.

    > nie. I działało niezawodnie, i było odporne na hacking. I miało
    > "naturalną" maszynę stanów.

    No, można tak powiedzieć. Nie pamiętam, jak wyglądała blokada, żeby nie
    przestawić zwrotki pod tramem, nie pamiętam, czy nie tak, ze drugi taki
    układ za rozjazdem, który zwalniał blokadę, albo blokada była czasowa. Wiem,
    że były różne warianty. Wiem, że na pewno widziałem to w Warszawie, wiem, że
    stosowano w GOP, nie wiem, czy w Łodzi też nie, nie pamiętam.