  • 31. Data: 2014-07-06 15:26:06
    Temat: Re: Reaktywacja Unitry?
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Włodzimierz Wojtiuk napisał:

    > Prawa do marki "Romet" kupiono niechcacy.

    A to ciekawe - czy mógłbyś napisać coś na ten temat?
    Maciek

  • 32. Data: 2014-07-06 15:42:51
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Szczególnie, że za czasów PRL mieliśmy sporo firm: Unitra, Kasprzak,
    > Fonica, Diora, Elrwo, Eltra... o CEMI czy Telpod nie wspominając, btw
    > Telpod nadal produkuje potencjometry i hybrydowe układy scalone.

    Mieliśmy tych firm sporo ale nie oszukujmy się - od ówczesnych
    zachodnich firm bardzo mocno odstawały swoją jakością produkcji. Radmor
    jeszcze jakoś się trzymał ale inne ... Dotyczy to produkujacych gotowe
    wzroby i same podzespoly.
    Miałem do czynienia z elektroniczną centralą telefoniczną E10A,
    produkcji poznańskiej Teletry. Na porządku dziennym była wymiana
    tranzystorów BF457 w płytach abonenckich. Musiałem je sortować pod
    względem wzmocnienia i lutować we właściwej kolejności. Potem Cemi
    upadło i zaopatrzeniowcy musieli kupować zagraniczne. Najpierw pojawiły
    się o niebo lepsze, rumuńskie (!). Potem nastąpił cud i pojawiły się
    Philips "made in Hong Kong". Równiutko, cała szyna miała wzmocnienie
    podobnej wartości. Różnice były minimalne. Można było zrobić dobre
    elementy? Można. Podobnie było z innymi podzespołami.
    Telewizor z Pewexu, nawet prosty, to była inna jakość, niż nasze, czy
    tym bardziej radzieckie. Oglądając schemat TV Sanyo dziwiłem się
    minimalnej ilości elementów regulacyjnych. Dobry projekt, podzespoły
    trzymajace parametry, to i urządzenie ruszało w fabryce od pierwszego
    włączenia. Nie ma w nim cyfrowego regulowania jakichkolwiek parametrów.
    Naprawiałem sporo telewizorów, to wiem jakie były problemy. Nawet
    wynikały z niechlujstwa ludzi na montażu, czy regulacji. Rynek łykał
    wszystko, to mieli wszystkich w d... Potem się to zemściło, bo
    wystarczył nieco nowocześniej wyglądający odbiornik i już nikt nie
    patrzył na całkiem przyzwoite ostatnie Siesty, czy Elemisy.
    Maciek

  • 33. Data: 2014-07-06 16:51:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Jul 2014 15:42:51 +0200, Maciek napisał(a):
> [...]
    > zachodnich firm bardzo mocno odstawały swoją jakością produkcji. Radmor
    > jeszcze jakoś się trzymał ale inne ... Dotyczy to produkujacych gotowe

    Nie zgodze sie. W roku powiedzmy 1980 bylismy lekko zacofani.
    A potem Zachod uczynil milowy krok naprzod, a nam Jaruzelski
    zafundowal embargo.

    Ale ... minelo 20 lat, zachodni przemysl elektroniki konsumpcyjnej
    upadl, to i nasz by upadl.

    > Telewizor z Pewexu, nawet prosty, to była inna jakość, niż nasze, czy
    > tym bardziej radzieckie.

    Niz radzieckie.
    Jowisz byl w miare nowoczesny, Unimory jeszcze bardziej.

    Tak nawiasem mowiac - w dziedzinie radioodbiornikow nastapil regres.
    Na rynku kroluje tanie chinskie badziewie, ktorego Unitra by sie
    wstydzila.

    J.

  • 34. Data: 2014-07-06 17:22:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie zgodze sie. W roku powiedzmy 1980 bylismy lekko zacofani.
    > A potem Zachod uczynil milowy krok naprzod, a nam Jaruzelski
    > zafundowal embargo.

    W tym własnie roku 1980 miałem studenckie praktykowanie z Zakładach
    Kasprzaka. Robiliśmy tam radiomagnetofony Grundiga. Wszystko w nich
    było Grundiga, łącznie z plakietką na obudowie. Za wyprodukowanie
    jednego, jak mi w zaufaniu powiedział ktoś z dyrekcji, fabryka
    dostawała sześć i pół marki niemieckiej. To jest dzisiaj 13,78 zł
    (łatwo sprawdzić, bo waluta ta wciąż obowiązuje w Bośni i Hercegowinie,
    w postaci bonów).

    A, jeszcze jedno mi się przypomniało. Ponieważ czasy były wtedy
    ogólnie ciężkie, to kierownictwo starało się dbać o załogę jak tylko
    potrafiło. Raz w miesiącu "załatwiano" (jak i gdzie, tego nie wiem,
    może w KC) paczkę mięsną dla każdego. Poza limitem kartkowym, ale
    po normalnych cenach. Zdarzyło się też, że w ten sposób można było
    nabyć kilogramową torebkę ryżu.

    > Ale ... minelo 20 lat, zachodni przemysl elektroniki konsumpcyjnej
    > upadl, to i nasz by upadl.

    Chyba żeby Chińczycy byli drożsi.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2014-07-06 17:33:48
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Uzytkownik "A.L." <a...@a...com> napisal w wiadomosci
    > Niestety, P.T. Publicznosc nei interesuje sie tym co "w srodku" -
    > interesuje sie glownie cena. Percepcja jest taka ze nie oplaca sie

    Z drugiej strony, jesli jest taka masówka, ze nie ma czasu sie zastanawiac,
    czy róznica w cenach przeklada sie na cokolwiek, poza róznica w cenach, to
    nie dziwne, jesli ktos kupuje tansze - wie co wzial i ma to taniej.

    > ladowac kase w urzedzenie ktore za dwa lata bedzie przestazrale i do
    > wyrzucenia

    A moralnie nawet nie zestarzale. Po prostu juz nie modne.
    I wyjdzie na rynek odbiorniczek, obtoczony ze wszystkich stron wszelakiej
    masci logika, cyfra kontrolujaca np. mieszacz, najebane scalaków po sufit...
    A ja che (kurwa), posluchac po prostu radia, idac z psem na spacer, a nie
    kurwic co chwile, bo heterodynka tak slaba, ze przeciaga do sasiedniej
    stacji, a mieszacz zatyka sie od byle zaklócenia z powietrza. Za to,
    oczywiscie, RDS, a jakze... tylko na ch.j mi taki bajer, jesli nawet nie
    moge porzadnie wysluchac audycji... ale za to na RDS mam, ze oto w
    sluchawkach trzeszczy i zgrzyta mi np. Jethro Tull (w nocy akurat grali i
    mialem chec posluchac), choc tym razem akurat zaklócen bylo wyjatkowo malo i
    poziom kurwienia nie przekraczal 1-2 na minute, byl wyjatkowo niski. Dopiero
    na trasach poza miastem urzadzenie pokazuje, ze wcale nie jest takie malo
    czule i mieszacz mu sie nie zatyka, heterodyna nie przeciaga... Ale za to,
    przy skanowaniu, zatrzymuje sie na 105.7, na wlasnych produktach...
    Radio w branzlofonie mi sie tak zachowuje... Ja bym jednak chcial w
    sluchawkach podluchac tego, co JA SOBIE zycze, a nie tego, co mi sie
    powszechnie w produkcie sugeruje, nie interesuja mnie zadne gówniane
    fejsbuki, ani inne tego typu badziewia. Jak zlapie stacje, gdzie leci
    Perlowowlosa Dziewczyna, to chcialbym w niuansach miec jednak organy
    Hammonda, a nie zgrzyt-przesiew, od sasiedniej stacji (szum od zbyt slabego
    sygnalu chyba bym jeszcze zdzierzyl)...
    Wiec, jesli z takiego podejscia wyjdzie jednak cos lepszego, to ja sie na to
    pisze. Ale, jesli cos nienajgorszego stanie sie wcale nie lepsze, tylko
    bardziej obajerzone, to sram na to i sam sobie radio FM zrobie. A
    brandzlofon moze oddam znajomemu?

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuje, iz bardzo narazaja sie na to, ze ich
    adresy e-mail beda podawane harwesterom sluzacym do rozsylania spamu.

  • 36. Data: 2014-07-06 18:27:29
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2014-07-05 23:03, J.F. pisze:

    > a) Wilk Elektronik, ktory robi pamieci rozne pod marka Goodram, ADB od
    > tunerow TV cyfrowej,

    a ADB to już przypadkiem nie zleca i konstrukcji i produkcji w Chinach?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 37. Data: 2014-07-06 18:48:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 06 Jul 2014 18:27:29 +0200, Michał Baszyński napisał(a):

    > a ADB to już przypadkiem nie zleca i konstrukcji i produkcji w Chinach?

    Produkcje chyba tak, konstrukcje ... programistow do pracy szukaja.
    Konstruktorow nie ...

    J.

  • 38. Data: 2014-07-06 19:02:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2014-07-06 15:26, Maciek wrote:

    > A to ciekawe - czy mógłbyś napisać coś na ten temat?

    W necie nie potrafie teraz na szybko nic namierzyć, być może w wersji
    gazetowej czytałem.
    Rzecz sprowadza sie do tego że ani sprzedający ani nabywca nie zdawali
    sobie sprawy że ta marka posiada jakąkolwiek wartość.
    Nabywca nawet nie zdawał sobie sprawy, że ją kupił "w pakiecie" z
    pozostałosciami upadłych zakładów...
    Możliwość wykorzystania odkryto jakiś czas po transakcji.

    Włodek

  • 39. Data: 2014-07-06 19:29:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 6 Jul 2014 17:33:48 +0200, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:
    > pisze. Ale, jesli cos nienajgorszego stanie sie wcale nie lepsze,
    tylko
    > bardziej obajerzone, to sram na to i sam sobie radio FM zrobie. A

    To jest najbardziej frustrujące, że jak chce się coś porządnego i
    tylko z potrzebnymi funkcjami to trzeba to robić samemu....

    --
    Marek

  • 40. Data: 2014-07-06 20:34:51
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > To jest najbardziej frustrujące, że jak chce się coś porządnego i tylko z
    > potrzebnymi funkcjami to trzeba to robić samemu....

    Nie ukrywam, że RDS akurat by się prszydał.mnie chodzi po prostu o to, by
    heterodyny nie ciągnęło do sąsiedniej stacji, żeby "przesiewy" no,
    najlepiej, jak by w ogóle nie było, oraz, żebym mógł bezkarnie przy grającym
    radiu uruchomić swojego ręczniaka (Bao UV5r) i radio nadal by grało, bez
    zmian.

    --
    Spamerów i "pytaczy" informuję, iż bardzo narażają się na to, że ich
    adresy e-mail będą podawane harwesterom służącym do rozsyłania spamu.