    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Sat, 21 Jun 2014 17:09:30 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Skręt na skrzyżowaniu - który pas zajmujemy po skręcie?

    On Sat, 21 Jun 2014, Pszemol wrote:

    > pasie, dwupasowej jezdni na drodze głównej albo - co już przerasta moje
    > wyobrażenie o skrajnie samolubnym zachowaniu - przy skręcie w lewo z takiej
    > drogi podporządkowanej często widzę ludzi w połowie manewru, blokujących
    > dwa prawe pasy bo sobie czekają na miejsce na dokończenie skrętu w lewo!!!

    Ale jeśli dobrze zrozumiałem, opisujesz zupełnie inny element skrętu:
    to, *Z* którego pasa robiony jest skręt, a nie to *NA* który pas
    jest robiony.
    Dobrze mi wyszło?
    No to "w wersji europejskiej" na legalność takiego manewru potrzebne
    jest zezwolenie w postaci stosownego oznakowania, by default pas
    *z* którego dokonuje się skrętu powinien być skrajny ("odpowiednio").

    > Nikt na nich nie trąbi, dwa pasy zablokowane grzecznie czekają na takiego
    > nieudacznika, aż sobie biedak przejedzie... Dla mnie to jest katorga
    > psychiczna :-)
    > Wytłumaczono mi tu że jak byś im wjechał w drzwi, tak edukacyjnie, :-) to
    > jeszcze dostaniesz mandat że spowodowałeś kolizję/wypadek niepotrzebnie...
    > :-)))

    Za taką edukację nie tylko w Europie, ale i Rosji też być dostał ;)
    (hint: kamerki, bez kamery dowód rzeczywiście może być trudny)

    pzdr, Gotfryd