eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPorównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.Re: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
    n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Thu, 23 Oct 2014 14:19:09 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Porównanie niektórych przepisów drogowych w Polsce i Niemczech.
    In-Reply-To: <544860e4$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1410231357430.740@quad>
    References: <m25aiq$a65$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410212152140.7008@quad>
    <5448091f$0$18081$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1410230144540.5380@quad>
    <544860e4$0$12628$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 94
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1414073543 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 11151 83.15.167.123:62868
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2547742
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 23 Oct 2014, J.F. wrote:

    > tylko ze 10.3 to "jazda przy krawedzi jezdni odpowiadajacej ruchowi,

    Ups... nie popatrzyłem.
    Czyli jest to tylko "powtórka z normalnego wyprzedzania".

    [...]
    > to overtake again may, in order to perform that
    > manoeuvre, and provided he makes sure he can do so without undue
    > inconvenience to the drivers of faster vehicles approaching from behind,
    > remain in the lane he has occupied for the first overtaking manoeuvre.
    >
    > tez niewyrazny, ale mniej.

    Hm... ale "nieutrudnienia" wymaga, prawda?

    > Sprawdzic francuski ?

    Pas! ;)

    >>> Wtedy to nikt nie ma watpliwosci. Problem jest raczej przy luce 200-300m.
    >> Tyle to nawet na "niemiecką normę" wystarcza, więc tłumaczenia nie ma.
    >> Dlatego wspomniałem :) że "przepis jest".
    >
    > Oj .... w tym przypadku moze narazic sie na wieksze niewygody niz ten z tylu
    > :-P

    Przepis nie wymaga nienarażania SIEBIE na niewygody.
    No sorry, nakazu wyprzedzania chwilowo nie ma :|

    > Za to - odkrylem art 14
    > 1. Każdy kierujący, który zamierza wykonać manewr, taki jak
    [...]
    > skręcenie w prawo lub w lewo na jezdni, w szczególności w celu
    > zmiany pasa ruchu, skręcenie w lewo lub w prawo na inną drogę lub do
    > posiadłości przylegającej do drogi, nie powinien rozpoczynać
    > tego manewru bez uprzedniego upewnienia się, że może to uczynić bez
    > narażenia na niebezpieczeństwo innych użytkowników drogi jadących
    > za nim
    [...]

    > Ale tez niewyraznie napisany

    Przede wszystkim brakuje regulacji sprawy *pierwszeństwa*.
    Wyprzedzający też ma zakazy.

    > i Cavallino nie moze sie nim podeprzec solidnie
    > :-)

    No :)

    Nie ukrywam, że określenie jak należy interpretować przebieg
    pasów w przypadku, kiedy możliwa jest jazda w różnych kierunkach
    (czy pasy w tym momencie się "rozwidlają", jak jestem skłonny
    przyjąć, czy "kończą" z wyjątkiem jednego, jak chce Cavallino).

    Jakby nie patrzeć, wychodzi że najważniejsze są "badania
    podstawowe" :P i to te regulacje rozwikływałyby sporo
    problemów.

    Jeszcze dodam, dlaczego przychylam się do "rozwidlania":
    to po prostu skutek daaawnych i chyba wielokrotnych flejmów
    na .samochody, dotyczących sprawy czy na skrzyżowaniu
    z "pierwszeństwem łamanym" mamy skrzyżowanie na zakręcie
    czy zakręt na skrzyżowaniu, czyli czy skręt "tak jak
    biegnie droga" bez włączania kierunkowskazu jest legalny
    tudzież czy skręcający w prawo między pozostałymi dwoma
    "odnogami" również jedzie "swoim pasem" i "swoją drogą"
    (na zakręcie, czyli bez sygnalizacji), a zmieniając pas
    przy jeździe "fizycznie prosto" powinien tym samym...
    włączać kierunkowskaz :>, wszak zmiana pasa ma priorytet,
    skoro zmienia ma sygnalizować :>

    IMO - nijak. Jego pas biegnie prosto, łącząc się z pasem
    drogi z pierwszeństwem.
    A brak zmiany pasa przy "rozwidleniu" nie wadzi, bo trzeba
    sygnalizować skręt.

    >> Ale u nas narzekania są na kapeluszników jeżdżaych po mieście "50" :P
    >> a nie na prędkości na autostradach.
    >
    > Po miescie to patrz art 10.6 - nie uwaza sie za wyprzedzanie ...

    Tylko "w dużym ruchu", a on nie występuje ZAWSZE ani WSZĘDZIE.
    Mało, droga jednojezdniowa dwukierunkowa dwa (a nie cztery)
    pasy ruchu i już mamy "warunki początkowe" do flejmu :>

    > dla autorow calkiem normalne jest, ze w gestym ruchu jedzie sie wszystkimi
    > pasami, a nie przy prawej krawedzi.

    Jak prawa zajęta :)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: