    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 16 Sep 2013 11:17:58 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie

    On Sun, 15 Sep 2013, Marek Dyjor wrote:

> [...]
    [...]
    > wybacz ale pierdolisz...

    Wybacz, ale akurat argumenty dobrałeś złe.
    Złe, bo podane przypadki są mocno jednoznaczne, w sposób przyjęty
    w orzecznictwie.

    > bardzo często jest taka sytuacja że wykonujesz manewr włączenia do ruchu czy
    > wyprzedzania zakładając że droga to nie tor wyścigowy i z zazakretu czy
    > z zagórki nie wyleczi wariat jadący 250km/h.

    I to jest inny przypadek.
    Ewidentne wtedy jest "spowodowanie niemożliwości" poprzez inny czyn
    zabroniony, a sprawca (poprzez własne wykroczenie) tej "niemożliwości"
    u zobowiązanego do ustąpienia pierwszeństwa jest winien wypadku.
    Na mój gust, sąd doszukał się czegoś w tym stylu, choć niestety
    różnica jest taka, że przecinający drogę "mógł widzieć", i ten
    przypadek nie jest tak jednoznaczny jak podane przez Ciebie.

    > W sporej ilosci miejsc nie można by sie nigdy właczyć do ruchu.
    > daleko szukają nawet nie mógłbym nigdy wyjechać z domu, bo po lewej jest
    > górka i jakby tam jechał mistrz keirownicy

    To byłby przypadek jak wyżej.
    Cały problem w tym, że w .pl nie ma regulacji, która dawałaby skutek
    podobny do niemieckiego "ponad 130km/h na autostradzie możesz jechać,
    ale w razie wypadku jesteś współwinny".

    Nawet wymyśliłem, jak to zaimplementować w przepisach :P,
    znaczy jak obejść sławne prawne "nie nakłada się restrykcji
    na łamanie zakazów" - jak zwykle, trzeba POZWOLIĆ :>
    "Kierujący pojazdem może pod warunkiem zachowania szczególnej
    ostrożności przekroczyć dopuszczalną prędkość o 10km/h,
    jeśli ma wystarcząjącą widoczność oraz nie utrudni poruszania
    się innym uczestnikom ruchu"
    I "niskolatający" są ugotowani :>

    > Dodajmy do tego że nawet jeśli pędzimy to mamy obowiązek dostosować sie do
    > warunków drogowych i mamy obowiązek nie doprowadzać świadomie do wypadków.

    Oczywiscie. Ale jak mniemam nikt nie zarzucił jeszcze umyślności
    u zmianiającego pas.
    Natomiast "spowodowanie niemożliwości" już bardziej, poprzez
    doprowadzenie do błędnej oceny warunków na drodze.

    pzdr, Gotfryd