  • Data: 2013-09-16 13:22:58
    Temat: Re: Patrz w lusterka, mercedesy są wszędzie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
    On Sat, 14 Sep 2013, J.F. wrote:
    > 130/70 to znow nie tak duzo

    > Prawie 4x tyle hamowania.
    > A licząc drogę przebytą przez te kawałek sekundy "standardowego
    >czasu rekacji" nie wiem czy nie wyjdzie więcej.

    Raczej mniej, bo tu zaleznosc liniowa a czas hamowania juz dlugi

    >Wcale nie tak mało.

    Tylko ze ja licze tak - inni maja jechac tak zeby jadacy 70 wcale nie
    musial hamowac.
    Jak bedzie jechal 100, to powinien dac rade sie zatrzymac na
    dystansie ktory przy 70 bylby na granicy wymuszenia.
    A jak jedzie 130, to powinien dac rade wyhamowac do predkosci nie
    stanowiacej wielkiego zagrozenia.

    Przy czym jak ktos jezdzi tak, zeby inni mijali go na centymetry, to
    sie kiedys przeliczy, i nie powinien narzekac ze go kiedys rozwala :-)

    A jak zachpowinien miec wiekszy margines, a wtedy tym bardziej te 130
    powinno byc w miare bezpieczne.

    >Ale drogi już niekoniecznie.

    Zauwaz ze w tej sytuacji to dwa osobne rachunki.
    Ktos skrecajacy w lewo powinien po chwili opuscic pas, i nawet jesli
    drogi hamowania mialoby zabraknac, to przeszkoda zniknie :-)
    No chyba ze wjezdza ci przed nos i sie zatrzymuje, ale wtedy ...
    pretensje do instruktora i egzaminatora :-)

    Czasem bywa odwrotnie - np gasnie zielone, wciskasz hamulec, z
    rachunku wynika ze czasu zabraknie.
    Ale drogi hamowania nie - wiec koncowka hamowania jest juz przy
    czerwonym, ale ciagle przed sygnalizatorem.

    J.