  • 81. Data: 2010-04-06 13:20:29
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów ?wietlówek ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Piotr "Curious" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> wrote in
    message news:hpdv7o$hp4$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > btw. w samej lodowce (radziecka 'sniezka 3' ) jest sobie zarowka,
    > taka zwykla.
    > swieci 'od nowosci' , co lekko liczac daje ~20 lat... oczywiscie nie non
    > stop, jest b. czesto wlaczana/wylaczana. minimum 3x dziennie
    > (w praktyce duuzo wiecej)

    Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to jest zupełnie inna żarówka?

    > i ad samego watku i idiotyzmu UE -
    > jesli by ktos chcial szukac oszczednosci energii to podejrzewam 500W
    > lodowka
    > z kiepska izolacja termiczna bije na glowe wszystkie zarowki w domu ;)

    I dlatego właśnie powinieneś ją wymienić...

  • 82. Data: 2010-04-06 14:12:51
    Temat: Re: Fakt odgrzewa temat żarówek - spisek producentów świetlówek ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-06 15:13, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > ???
    > A od kiedy to Twoje oczy widzą UV?
    > I dlaczego miałaby świetlówka produkować UV skoro szkło
    > z którego jest zrobiona silnie tłumi UV, tłumi go też luminofor?
    > Nie sądzisz, że ten UV to jakaś tylko Twoja iluzja? :-)

    Po prostu oczy bolą. A UV-A przechodzi przez 2.5mm szyby ze szkła
    sodowego którym dociskam maskę do płytki z Positivem. Tym bardziej
    przejdzie przez 0.5mm czy 1mm ścianki rurki szklanej.

    MD

  • 83. Data: 2010-04-06 14:25:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-04-06 15:17, Pszemol pisze:
    > "Mario" <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Spróbuj skasować a przekonasz się, że to tylko iluzja :-)
    > Aby przepuszczać UV świetlówka musiałaby być zrobiona
    > ze szkła kwarcowego. Zwykłe, niekwarcowe szkło tłumi UV.

    Każde szkło tłumi tylko każde ma inną tłumienność. Pytanie czy zwykłe
    szkło sodowe o grubości 1mm przepuści 10% czy 1%.

    > A kto używa go 24g na dobę? Gdzieś jest jakiś złoty środek,
    > średnia statystyczna. Ja światła nie używam cały dzień, dopiero
    > wieczorem. Jak się przyglądniesz to pewnie wyjdzie średnio
    > 2-3 godziny dziennie... Załóżmy noc w lecie zrobi się o 10 w nocy,
    > będziesz świecił długo jak o 10 pójdziesz spać? Nie długo...
    > A na wiosnę będzie ciemno już o 7, będziesz świecił 3 godziny do 10.
    > W zimie 5 godzin od np. 5 do 10... Czyli masz 0 i 5 - średnia 2,5g.
    > Wiesz, że będziesz używał więcej - znaczy się będzie u Ciebie żyła krócej.
    > Co Ci się nie zgadza?

    A dlaczego do 10 a nie do 12? Poza tym w lecie jest ciemno już o 21 a w
    zimie już o 16.
    Według mnie 2 godziny to marketingowy chwyt. Można napisać dużymi
    literami 10 lat i dopisać małymi że to przy stosowaniu 1 godzinę dziennie.

    MD

  • 84. Data: 2010-04-06 16:14:10
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    In news:hpdhsp$81r$1@nemesis.news.neostrada.pl,
    Atlantis <m...@w...pl> nabazgrał:
    (ciap)
    > sprawne. Sprzęt grający Unitry rozkłada na łopatki wszystkie
    > współczesne, plastikowe "wieże".

    Za to sprzęt "zachodni" współczesny unitrze, rozkłada na łopatki unitrę...

    --
    Włodek

  • 85. Data: 2010-04-06 17:29:02
    Od: "henry1" <henry1(spam)@icpnet.pl>

> [...]
    > mikserem co pół roku. Może większość wciąż jeszcze przeżywa ekstazę, gdy
    > wyciąga coś nowego z pudełka, ale mnie już dawno przeszło.
    > Dlaczego nie ma sprzętu droższego dziesięciokrotnie, za to z gwarancją np.
    > pięcioletnią? Gwarancją rzeczywistą, dodajmy. Czy już naprawdę nie ma
    > rynku na trwałe produkty? Niech sobie będzie elitarny ów rynek, byle był.
    >
    > --
    > pozdrawia Adam
    > różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    > /na ścianach powiesiłem mazy, zdjęcia to ja mam za oknem.../

    Jest " MIELE "

    Pzdr

  • 86. Data: 2010-04-06 17:32:34
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Tue, 06 Apr 2010 11:32:35 +0200, Mario <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Nie chodzi tylko o kolor. Te tanie chińskie mają za mało luminoforu i
    >odnoszę wrażenie że mógłbym nimi kasować Epromy.

    Tu masz widmo szybki:
    http://www.flickr.com/photos/36151504@N08/3391044380
    /

    A EPROMow nie dałoby się kasować. Próbowałem lampą dającą od 300nm, po
    godzinie jest totalna kaszana, ale do skasowania mu jeszcze daleko :-)

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 87. Data: 2010-04-06 17:47:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" <w...@w...pl> napisał

    > Za to sprzęt "zachodni" współczesny unitrze, rozkłada na łopatki
    > unitrę...

    Zalezy. Na poczatku lat 80-tych IMHO nie odbiegal specjalnie od
    tego co robilismy.
    Na koniec lat 80-tych - oni poszli w mikroprocesory, a u nas
    nastapila akurat "przerwana dekada" :-)

    J.

  • 88. Data: 2010-04-06 17:57:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl>
> [...]
    > gwarancją np. pięcioletnią? Gwarancją rzeczywistą, dodajmy. Czy
    > już naprawdę nie ma rynku na trwałe produkty? Niech sobie będzie

    Elitarny moze i jest, ale tam niekoniecznie wystarczy 10x grubszy
    portfel, a i niekoniecznie po tej stronie Odry - spoleczenstwo mamy
    jakie mamy i taki sklep nie musi sie utrzymac.

    Co do gwarancji .. Mercedes i VW w USA dawali 5.. 8 .. 10 lat
    gwarancji. A w Europie rok. Moze Niemcow nie trzeba przekonywac do
    jakosci Mercedesa, a moze Amerykanie narod pragmatyczny - jesli to
    takiej dobrej jakosci, to poprosimy na pismie ..

    Mozna tez odszukac filmik o pewnej Amerykankance, ktora jezdzi
    30-letnim samochodem. Stara sie kupowac czesci z wieczysta
    gwarancja .. i ja egzekwuje :-) A te czesci wcale nie byly jakos
    duzo drozsze, ot, zwykly akumulator, wymieniony juz wielokrotnie
    :-)

    Mikser
    http://deser.pl/deser/1,83453,7735988,Tego_pytania_n
    ie_dalo_sie_uniknac.html

    Na youtube jest tego wiecej, "Will it blend ?". Szczegolnie
    ciekawa jest proba reklamacji kamery :-)
    Ale Ciebie powinien sam mikser zainteresowac.

    J.

  • 89. Data: 2010-04-06 18:12:21
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    henry1 pisze:
    > Jest " MIELE "

    Ale mikserów nie robią. Chyba?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nie ma już chleba, ale są czipsy/

  • 90. Data: 2010-04-06 18:12:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Po prostu oczy bolą. A UV-A przechodzi przez 2.5mm szyby ze szkła sodowego
    > którym dociskam maskę do płytki z Positivem. Tym bardziej przejdzie przez
    > 0.5mm czy 1mm ścianki rurki szklanej.

    Co to znaczy "przechodzi"???
    Tu nie ma logiki zero-jedynkowej, tu jest kwestia ILE go przechodzi.
    Tłumienie szkła jest bardzo duże, dlatego ręki nie opalisz przez
    szybę jadąc wiele godzin autobusem. A jak wystawisz za okno to
    się schajczysz w 15 minut.

    Skąd wiesz że oczy Cię bolą akurat od UV?