eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Re:
    Date: Wed, 23 Nov 2011 10:56:33 +0100
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 86
    Message-ID: <jaig0j$4v3$1@news.onet.pl>
    References: <4ec6cb6c$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
    <ja6i54$808$1@usenet.news.interia.pl>
    <19vecqwhfw1k6.9f9ppzp7txmf$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...istnieje>
    <jo51yxgtblqs$.14t2ytb8z4h39.dlg@40tude.net>
    <jab3e3$fou$1@inews.gazeta.pl>
    <x8wvefcts1sj.1j27gecy3a5k8$.dlg@40tude.net>
    <jab564$kpb$1@inews.gazeta.pl> <s...@m...org>
    <4ec94f2e$0$5796$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@m...org> <r...@h...he>
    <s...@m...org>
    <c1.01.3SnM6Y$0dX@mike.oldfield.org.pl>
    <jaecne$bum$2@usenet.news.interia.pl> <jaefce$f99$4@node2.news.atman.pl>
    <c1.01.3SnQn3$0dh@mike.oldfield.org.pl>
    <s...@m...org>
    <c1.01.3SnxhC$0ds@mike.oldfield.org.pl>
    NNTP-Posting-Host: azo223.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1322042195 5091 83.27.152.223 (23 Nov 2011 09:56:35 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Nov 2011 09:56:35 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <c1.01.3SnxhC$0ds@mike.oldfield.org.pl>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2415617
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:c1.01.3SnxhC$0...@m...oldfield.org.pl..
    .
    >Proste wyliczenie - mamy dwie ciężarówki, jedna ma Vmax 88, druga
    >91km/h.
    >Jeśli startują np. A4 z Krakowa do Wrocławia, to po tych 300km, przy
    >założeniu że cały czas jadą ze swoimi prędkościami maksymalnymi
    >różnica
    >między nimi wyniesie aż 9,8km, czyli 6:42 sekundy.
    >Strasznie dużo.

    Ale to dopiero pol dnia roboczego, a nawet 1/3. W 5 dni sie zrobi z
    tego ponad 100 km.

    >Tyle tylko, że to teoria. Dowolne hamowanei tego
    >'szybszego' powoduje, że wolniejszy go dogania.

    Ale dlaczego mialby hamowac ? I dlaczego nie mialby hamowac ten z tylu
    ?

    Takie zdarzenia beda niezalezne i srednio powinny dotknac obu po
    rowno.
    No chyba ze sie natkna na kolege tirowca, ktory z predkoscia 89km/h
    bedzie wyprzedzal czwartego, ktory jedzie 86 ..

    Ewentualnie bedzie jechal prawym pasem te 89, a lewym jak na zlosc
    same osobowki.

    >Kiedyś z ciekawości zrobiłem sobie eksperyment - pojechałem za
    >'szybkim',
    >który na wysokości Alwerni wyyyyyyyyyyprzedzał. We Wrocławiu miał nad
    >tym
    >wyprzedzonym całe 68 sekund przewagi.
    >Czyli on zarobił minutę. A ile stracili ci, którzy musieli za nim się
    >przez
    >kilka kilometrów wlec?
    >Oni musieli ze 140 zwolnić do 90km/h. I tak przez 2-3 minuty.

    No i ile stracili ? 2 minuty jazdy 90 to jest 3 km. Z predkoscia 140
    przejechali by to w 1:17,
    cale 43 sekundy. To on ma tracic 68 sekund zebys ty nie stracil 43 ?
    :-P

    Przy czym przypadek dales ekstremalny, normalnie to sie wyprzedzaja
    duzo szybciej.
    50m przy roznicy predkosci 3km/h to jest 1 minuta, i inni stracili
    20s, a nawet mniej jesli poczekal na luke.
    Jesli on naprawde wyprzedzal dluzej, to pewnie roznica predkosci byla
    mniejsza, wiec moze stad te 68 sekund.

    I wtedy przyznaje racje ze mogl sobie odpuscic. Ale bo to z gory
    wiadomo ze tak bedzie ? Zrobi sie pod gore, ten przed toba zdechnie i
    przyjdzie ci jechac 60 przez pare km.

    A teraz siegam do logow ... wycieczka do Zgorzelca, 24 sekundy
    zwolnienia do 95, z przyleglosciami - 1.5km przejechane z predkoscia
    srednia 100.
    Drugi przypadek polowe krotszy, w trzecim zwolnilem do 105, w czwartym
    tez ... i autostrada sie skonczyla. Czwartek, godzina 16.
    A przez pol drogi wolno 110 tak w ogole :-)

    Trasa z Katowic - jak juz sie wydostalem ze Slaska - jedno zwolnienie
    przy wezle, potem chwila zwolnienia do 85, a w calosci minuta ze
    srednia 100, nastepny przypadek cale 10s
    (ciekawe, to auto chyba tak szybko nie przyspiesza), trzeci 1:10,
    potem na moment 92 - ale to chyba wina gps, kolejne zwolnienie do 80 -
    ale tu znow gps bo za moment 240 na liczniku :-), wreszcie uczciwa
    ciezarowka mnie przyhamowala na 30s, kolejna na 40s, potem
    spowolnienie do 60km/h - to chyba budowa, i dojechalem do wrocka.

    >Problem w tym, że w Polsce ciężarówki zmieniają pas nie patrząc, czy
    >nie
    >zajadą drogi,a o tym, żeby zasygnalizować zamiar i poczekać, aż ktoś
    >puści
    >(uprzedzam - ja puszczam, dla mnie przyhamowac i dać potem w gaz nie
    >problem, nie mam 40 ton za sobą) to mowy nie ma.

    Owszem, zdarza sie. Nie wszystkie, ale troche za czesto.

    >O tym, żeby wyprzedzany na dwie-trzy sekundy odpuścił gaz i ułatwił
    >koledze
    >wyprzedzanie też mowy nie ma.

    Tempomat ma ? Czy zakazany ?

    j.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: