-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Re:
Date: Wed, 23 Nov 2011 10:56:33 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 86
Message-ID: <jaig0j$4v3$1@news.onet.pl>
References: <4ec6cb6c$0$8460$65785112@news.neostrada.pl>
<ja6i54$808$1@usenet.news.interia.pl>
<19vecqwhfw1k6.9f9ppzp7txmf$.dlg@40tude.net>
<s...@n...istnieje>
<jo51yxgtblqs$.14t2ytb8z4h39.dlg@40tude.net>
<jab3e3$fou$1@inews.gazeta.pl>
<x8wvefcts1sj.1j27gecy3a5k8$.dlg@40tude.net>
<jab564$kpb$1@inews.gazeta.pl> <s...@m...org>
<4ec94f2e$0$5796$65785112@news.neostrada.pl>
<s...@m...org> <r...@h...he>
<s...@m...org>
<c1.01.3SnM6Y$0dX@mike.oldfield.org.pl>
<jaecne$bum$2@usenet.news.interia.pl> <jaefce$f99$4@node2.news.atman.pl>
<c1.01.3SnQn3$0dh@mike.oldfield.org.pl>
<s...@m...org>
<c1.01.3SnxhC$0ds@mike.oldfield.org.pl>
NNTP-Posting-Host: azo223.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1322042195 5091 83.27.152.223 (23 Nov 2011 09:56:35 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 23 Nov 2011 09:56:35 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <c1.01.3SnxhC$0ds@mike.oldfield.org.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 15.4.3508.1109
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V15.4.3508.1109
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2415617
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "AdamPłaszczyca" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:c1.01.3SnxhC$0...@m...oldfield.org.pl..
.
>Proste wyliczenie - mamy dwie ciężarówki, jedna ma Vmax 88, druga
>91km/h.
>Jeśli startują np. A4 z Krakowa do Wrocławia, to po tych 300km, przy
>założeniu że cały czas jadą ze swoimi prędkościami maksymalnymi
>różnica
>między nimi wyniesie aż 9,8km, czyli 6:42 sekundy.
>Strasznie dużo.
Ale to dopiero pol dnia roboczego, a nawet 1/3. W 5 dni sie zrobi z
tego ponad 100 km.
>Tyle tylko, że to teoria. Dowolne hamowanei tego
>'szybszego' powoduje, że wolniejszy go dogania.
Ale dlaczego mialby hamowac ? I dlaczego nie mialby hamowac ten z tylu
?
Takie zdarzenia beda niezalezne i srednio powinny dotknac obu po
rowno.
No chyba ze sie natkna na kolege tirowca, ktory z predkoscia 89km/h
bedzie wyprzedzal czwartego, ktory jedzie 86 ..
Ewentualnie bedzie jechal prawym pasem te 89, a lewym jak na zlosc
same osobowki.
>Kiedyś z ciekawości zrobiłem sobie eksperyment - pojechałem za
>'szybkim',
>który na wysokości Alwerni wyyyyyyyyyyprzedzał. We Wrocławiu miał nad
>tym
>wyprzedzonym całe 68 sekund przewagi.
>Czyli on zarobił minutę. A ile stracili ci, którzy musieli za nim się
>przez
>kilka kilometrów wlec?
>Oni musieli ze 140 zwolnić do 90km/h. I tak przez 2-3 minuty.
No i ile stracili ? 2 minuty jazdy 90 to jest 3 km. Z predkoscia 140
przejechali by to w 1:17,
cale 43 sekundy. To on ma tracic 68 sekund zebys ty nie stracil 43 ?
:-P
Przy czym przypadek dales ekstremalny, normalnie to sie wyprzedzaja
duzo szybciej.
50m przy roznicy predkosci 3km/h to jest 1 minuta, i inni stracili
20s, a nawet mniej jesli poczekal na luke.
Jesli on naprawde wyprzedzal dluzej, to pewnie roznica predkosci byla
mniejsza, wiec moze stad te 68 sekund.
I wtedy przyznaje racje ze mogl sobie odpuscic. Ale bo to z gory
wiadomo ze tak bedzie ? Zrobi sie pod gore, ten przed toba zdechnie i
przyjdzie ci jechac 60 przez pare km.
A teraz siegam do logow ... wycieczka do Zgorzelca, 24 sekundy
zwolnienia do 95, z przyleglosciami - 1.5km przejechane z predkoscia
srednia 100.
Drugi przypadek polowe krotszy, w trzecim zwolnilem do 105, w czwartym
tez ... i autostrada sie skonczyla. Czwartek, godzina 16.
A przez pol drogi wolno 110 tak w ogole :-)
Trasa z Katowic - jak juz sie wydostalem ze Slaska - jedno zwolnienie
przy wezle, potem chwila zwolnienia do 85, a w calosci minuta ze
srednia 100, nastepny przypadek cale 10s
(ciekawe, to auto chyba tak szybko nie przyspiesza), trzeci 1:10,
potem na moment 92 - ale to chyba wina gps, kolejne zwolnienie do 80 -
ale tu znow gps bo za moment 240 na liczniku :-), wreszcie uczciwa
ciezarowka mnie przyhamowala na 30s, kolejna na 40s, potem
spowolnienie do 60km/h - to chyba budowa, i dojechalem do wrocka.
>Problem w tym, że w Polsce ciężarówki zmieniają pas nie patrząc, czy
>nie
>zajadą drogi,a o tym, żeby zasygnalizować zamiar i poczekać, aż ktoś
>puści
>(uprzedzam - ja puszczam, dla mnie przyhamowac i dać potem w gaz nie
>problem, nie mam 40 ton za sobą) to mowy nie ma.
Owszem, zdarza sie. Nie wszystkie, ale troche za czesto.
>O tym, żeby wyprzedzany na dwie-trzy sekundy odpuścił gaz i ułatwił
>koledze
>wyprzedzanie też mowy nie ma.
Tempomat ma ? Czy zakazany ?
j.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.11.11 14:14 Arek
- 23.11.11 18:18 J.F
- 23.11.11 19:03 Adam Płaszczyca
- 23.11.11 20:15 Bydlę
- 23.11.11 21:08 Krzysiek Kielczewski
- 23.11.11 21:52 Adam Płaszczyca
- 23.11.11 23:40 Bydlę
- 24.11.11 00:04 Adam Płaszczyca
- 24.11.11 10:09 Arek
- 24.11.11 13:14 Bydlę
- 24.11.11 15:35 Jakub Witkowski
- 24.11.11 20:40 WildS
- 24.11.11 20:50 WildS
- 24.11.11 20:59 WildS
- 24.11.11 21:02 WildS
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=