eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRazem obniżymy cenę paliwa !!! › Re: Razem obni?ymy cen? paliwa !!!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!
    .POSTED!not-for-mail
    From: nazgul <x...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Razem obni?ymy cen? paliwa !!!
    Date: Sat, 19 Nov 2011 09:47:14 +0100
    Organization: ICP News Server
    Lines: 56
    Message-ID: <ja7qep$q1d$1@news.icpnet.pl>
    References: <j9ukht$idl$1@news.onet.pl> <j9unim$t43$1@news.onet.pl>
    <j9vcip$gn2$1@srv.cyf-kr.edu.pl> <j9vohm$fj8$1@inews.gazeta.pl>
    <y7oll1f6zm5x.1b2r0taqx1aa9$.dlg@40tude.net> <j9vq9i$63f$1@news.onet.pl>
    <ja025n$o0g$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja0cqt$rhc$13@node2.news.atman.pl> <ja0gvu$uvc$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja1a62$3f5$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja3uco$dt8$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja447p$j2o$1@news.icpnet.pl>
    <s...@k...sail-ho.pl>
    <ja5136$o8o$1@mx1.internetia.pl> <Pine.WNT.4.64.1111182318440.548@quad>
    NNTP-Posting-Host: d197-146.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1321692441 26669 109.173.197.146 (19 Nov 2011 08:47:21 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 19 Nov 2011 08:47:21 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:8.0) Gecko/20111105 Thunderbird/8.0
    In-Reply-To: <Pine.WNT.4.64.1111182318440.548@quad>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2414553
    [ ukryj nagłówki ]


    > On Fri, 18 Nov 2011, PM wrote:
    >
    > [...nie tnij wrotek - to do Krzyśka było...]
    >>>>>> koszty są w przybliżeniu stałe
    >>>>>> łatwo można sobie wyobrazic jak wpłynie na zysk zmniejszenie
    >>>>>> sprzedaży
    >>>>>> o 10%.
    >>>>>
    >>>>> Stałe koszty? Gdzie dają ropę za darmo?
    >>>>
    >>>> a co? stałe = 0, niezłe założenie.
    >
    > Nie, stałe to stałe, a nie stanowiące stały procent sprzedaży.

    z kim polemizujesz, bo chyba nie ze mną?
    Zmniejszenie sprzedaży uwypukla wpływ kosztów stałych na ogólny wynik
    finansowy.



    >> można uznać, że przy w miarę stałym spożyciu (towar 1 potrzeby) wzrost
    >> ceny surowca (koszt zmienny) przekłada się na większy zysk (1% ze 100
    >> to wiecej niż 1% z 50)
    >
    > O tym mowy NIE BYŁO.

    to odnośnie ropy po 0zł - że wcale nie tak fajnie dla dystrybutora.

    >> - koszt przerobu dystrybucji itp jest za to stały
    >> mozna się zastanowić ile w ogólnych kosztach to koszty stałe a ile
    >> zmienne
    >> ale utrzymanie stacji (a o tym była mowa) to na 100% koszt stały.
    >
    > Ale te 100% kosztu stałego to drobny ułamek w porównaniu do kosztów
    > zakupu paliwa.

    a wiesz jaki procent? np 10%??? - ja uważam że duuuużo więcej -
    rafineria, administracja, rurociągi, sieć stacji, spłata kredytów,
    pensje prtacowników - to tak z grubsza.

    A Ty palnąłeś porównaniem 3 Mzł zysku i 83 Mzł
    > *przychodu*.

    oczywiście! przychód to w sporym przybliżeniu cena sprzedanego paliwa
    bez wliczonej akcyzy.

    > Najpierw odpowiedz ile kosztował *towar* (paliwa) plus podatki
    > potrzebne do uzyskania tych 83Mzł przychodu to ujrzysz ile
    > jest warta Twoja "stałość".


    a ja bym proponował żebyś zniżył się do mojego poziomu, poszukał jakichś
    prawdziwych danych, wkleił je tutaj
    i udowodnił że Twoje wątpliwości mają jakieś podstawy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: