  • Data: 2009-08-24 20:16:03
    Temat: Re: Raw i raw
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. pisze:

    > No ale swoj przyklad tez upubliczniles w jpg.
    > To wina tego konkretnego algorytmu konwersji.

    Sorry, ale bez jaj - to najniższej kompresji jpg z irfanview, po
    zróżnicowaniu z oryginałem praktycznie nic nie zostaje.

    > IMHO ma jednak znaczenie.

    Ja tam lubię sobie sprawdzać dziwne teorie więc popatrzmy na to praktycznie:
    Oryginał bez kompresji stratnej:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/roznice/or
    yginal.png
    jpg:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/roznice/jp
    g.jpg
    różnica obu bitmap:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/roznice/ro
    znica.png
    Jedyne, czego można się tam dopatrzyć to różnica pochodząca od zmian
    chromatycznych między niebem, a dachem. Na ostrość szczegółów nie ma to
    żadnego znaczenia jak również na niecałkowitą wielokrotność ośmiu
    (sprawdziłem przycinając oryginał o jeden i siedem pikseli i porównałem
    z jego zapisanym jpg - wyszło to samo, co w przykładzie wyżej).
    Oczywiście przy niższym stopniu kompresji byłaby różnica.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl