  • 51. Data: 2012-04-17 23:46:20
    Temat: Re: Raspberry Pi - malinowa paranoja!!
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-17 23:39, K pisze:

    > No tak za slabe dla tych co nic nie maja to ciekawostka.
    >
    > Tak jak napisalem wielkie bicie piany o misia.

    Do krajów III świata było na początku sprzedawane po 100 a w europie ten
    słabszy model się nie przyjął bo za słaby.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 52. Data: 2012-04-18 00:00:56
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 17.04.2012 23:37, K wrote:
    > tylko dostepny na papierze i nawet jesli ujrzy swiatlo dzienne to nie
    > eim czy nie skonczy sie na tych 10kszt.
    Przecież oni je już wysyłają. Tylko rynek che więcej niż fundacja była w
    stanie dostarczyć, więc podlicencjonowali płytkę dwóm z największych na
    świecie handlarzy "detaliczną" elekktroniką i teraz oni to będą
    produkować/sprzedawać we własnym zakresie:

    cytat z początku wątku:
    "Dostali ponoć 10 tysięcy sztuk w piątek, niebawem ma przyjść 50
    tysięcy, a i tak czekać trzeba do listopada"

    Michoo

  • 53. Data: 2012-04-18 00:32:58
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-18 00:00, Michoo pisze:
> [...]
    >
    > cytat z początku wątku:
    > "Dostali ponoć 10 tysięcy sztuk w piątek, niebawem ma przyjść 50
    > tysięcy, a i tak czekać trzeba do listopada"

    To gdzie oni to robia na kubie ? bele plytkarnia takie ilosci to max
    tydzien.

  • 54. Data: 2012-04-18 00:53:18
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > A normalnie: dokupujesz tablet, albo używasz smartfona.

    Chciałbym zobaczyć, jak to sprzedajesz klientowi.

    Po pierwsze, poważny klient zamawia urządzenie, w którym SBC wielkości
    rapsberego to maximum, co można zastosować (jako podmoduł) - często i to
    jest z duże (pominąwszy już konieczność fizycznego dopasowania od
    obudowy itp) , po drugie, chciałbym widzieć jak dajesz gwarancję na
    poprawne działanie paru tys. urządzeń zrobionych ba bebechach jakiegoś
    tableta , w dodatku gwarancję na działanie urządzenia, które w razie
    poważnego wykrzaczenia spowoduje straty rzędu tys. zł.

    Ja lubię spokojny sen, takie zabawki to już dawno temu porzuciłem (a
    byli klienci z takimi pomysłami właśnie).

  • 55. Data: 2012-04-18 01:06:52
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.04.2012 00:32, K wrote:

    > To gdzie oni to robia na kubie ? bele plytkarnia takie ilosci to max
    > tydzien.

    razem z montażem? Bo mi wychodzi (szacując bardzo zgrubnie) jako minimum
    ~30 roboczodni pracy non-stop dla jednej linii technologicznej.

    Poza tym strzelam, że np broadcomm mógł być nieprzygotowany na to, że z
    planowanego zamówienia na 10k (tyle chciała fundacja) procesorów zrobiło
    się np 200k (farnell + RS).

    Michoo

  • 56. Data: 2012-04-18 01:14:51
    Od: Butek <e...@i...invalid>

    W dniu 12-04-18 01:06, Michoo pisze:

    > Poza tym strzelam, że np broadcomm mógł być nieprzygotowany na to, że z
    > planowanego zamówienia na 10k (tyle chciała fundacja) procesorów zrobiło
    > się np 200k (farnell + RS).

    No to Broadcom powinien wymienić calutki dział marketingu, jeżeli
    ktokolwiek tam sądził, że taki devkit będzie "półkownikiem" w sklepach i
    skończy się na 10k pcs.

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 57. Data: 2012-04-18 01:22:41
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-04-18 01:06, Michoo pisze:

> [...]
    >
    > Poza tym strzelam, że np broadcomm mógł być nieprzygotowany na to, że z
    > planowanego zamówienia na 10k (tyle chciała fundacja) procesorów zrobiło

    A ty wiesz ile takich struktur krzemowych miesci sie na jednej plytce
    monokrysztalu ? Nie wiem czy komus oplacalo by sie inwestowac w matryce
    dla tak malej ilosci, bo to raptem kilkaset plytek krzemu tym bardziej
    ze to broadcom firmuje. Tak wiec dla mnie to jest dziwne ze ktos robi
    tak mala ilosc i firmuje swoim logo nie oferujac tego w normalnej
    sprzedazy w normalnej cenie. W sumie STI ma fajna oferte na podobne
    procesory do STB tylko ze RAM jest na zewnatrz i flash.

  • 58. Data: 2012-04-18 13:00:32
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 18.04.2012 01:22, K wrote:

    > A ty wiesz ile takich struktur krzemowych miesci sie na jednej plytce
    > monokrysztalu ?
    Mniej-więcej wiem - po kilkadziesiąt mm^2 na chip + kilkanaście mm^2 na
    jego wyłamanie + pewnie kilka mm^2 na BIST.

    > Nie wiem czy komus oplacalo by sie inwestowac w matryce
    > dla tak malej ilosci, bo to raptem kilkaset plytek krzemu tym bardziej
    > ze to broadcom firmuje.
    Przecież nie zrobili tych procesorów tylko do RP, pewnie wyprodukowali
    kilkaset tysięcy-kilka milionów, zależnie od wcześniejszych rozmów z
    OEMami. No i jak teraz estymacja zmieniła się np z 20k układów dla RP na
    200k układów to może się okazać, że dodatkowe procesory będą dostępne
    dopiero po kolejnej iteracji produkcji, co trwa kilka miesięcy.

    > Tak wiec dla mnie to jest dziwne ze ktos robi
    > tak mala ilosc i firmuje swoim logo nie oferujac tego w normalnej
    > sprzedazy w normalnej cenie.
    A skąd wiesz, ze nie oferują tego w normalnej sprzedaży(mówimy o
    normalnej sprzedaży OEM, nie "detalu" po kilkaset sztuk)? Masz z nimi
    NDA? (To że je masz spisane chyba Ci wolno powiedzieć? ;) )

    > W sumie STI ma fajna oferte na podobne
    > procesory do STB tylko ze RAM jest na zewnatrz i flash.
    Jak chcieliśmy kilka lat temu w ramach kółka elektronicznego zrobić
    kilka bardziej rozbudowanych projektów to pewna firma (której nazwy
    niestety nie mogę podać) powiedziała, że może oczywiście sprzedać
    procesory w ilości 20 sztuk po jedyne 25$, ale żeby dostać dokumentację
    deweloperską oprócz podpisania NDA trzeba jeszcze od nich kupić zestaw
    ewaluacyjny za ~3k$.

    Michoo

  • 59. Data: 2012-04-18 13:12:52
    Od: K <...@...c>

    > A skąd wiesz, ze nie oferują tego w normalnej sprzedaży(mówimy o
    > normalnej sprzedaży OEM, nie "detalu" po kilkaset sztuk)? Masz z nimi
    > NDA? (To że je masz spisane chyba Ci wolno powiedzieć? ;) )

    Czasem wystarczy jeden telefon do przyjaciela.

    :):)

  • 60. Data: 2012-04-18 17:30:59
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 18.04.2012 00:53, sundayman wrote:

    > Chciałbym zobaczyć, jak to sprzedajesz klientowi.

    Nie każde urządzenie musi świecić wyświetlaczem i czekać aż go ktoś
    pomaca paluchami a z drugiej strony nie musi być pozbawione
    "współczesnego GUI" - ot choćby webgui albo własna aplikacja sieciowa.

    Reszta twojej wypowiedzi bardzo źle mi się kojarzy i może nie będę tego
    rozwijał.

    Mirek.