  • 1. Data: 2013-06-10 11:42:35
    Temat: Raspberry Pi i 74ls244
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Witam,

    Mam taka sytuacje - pewien modul ma wyjscia wyprowadzone przez 74ls244
    (zasilany 5V). Chcialbym ich stany odebrac w raspberry np. na pinach zlacza
    P1 (czyli porty mikrokontrolera), jak to zrobic, zeby nie bylo zle?

    TIA

    Ghost

  • 2. Data: 2013-06-10 12:44:42
    Temat: Re: Raspberry Pi i 74ls244
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > zlacza
    > P1 (czyli porty mikrokontrolera), jak to zrobic, zeby nie bylo zle?

    Juz znalazlem, nie jest 5V tolerant, czyli tylko dzielnik.

  • 3. Data: 2013-06-10 14:10:39
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    On 10 Cze, 12:44, "Ghost" <g...@e...pl> wrote:
    > Użytkownik "Ghost" <g...@e...pl> napisał w
    wiadomościnews:51b59f9f$0$1220$65785112@news.neostra
    da.pl...

    > Juz znalazlem, nie jest 5V tolerant, czyli tylko dzielnik.

    Dzielnik to raczej "nieciekawe" rozwiązanie. Rozważ takie coś:

    http://www.ti.com/corp/docs/landing/hpadavinci/sp_lo
    gic_sn74avc1t45.htm

  • 4. Data: 2013-06-10 14:50:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Stachu Chebel" <s...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    da.pl...

    >Dzielnik to raczej "nieciekawe" rozwiązanie. Rozważ takie coś:

    Znalazlem w miedzyczasie gotowca
    http://www.coolcomponents.co.uk/catalog/channel-dire
    ctional-logic-level-converter-txb0108-p-1124.html

  • 5. Data: 2013-06-13 00:59:34
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-06-10 11:42 Ghost napisał(a):

    > Mam taka sytuacje - pewien modul ma wyjscia wyprowadzone przez 74ls244
    > (zasilany 5V). Chcialbym ich stany odebrac w raspberry np. na pinach zlacza
    > P1 (czyli porty mikrokontrolera), jak to zrobic, zeby nie bylo zle?

    Zastosuj bufor 5V tollerant zasilany z 3V3. Na przykład 74LVC245 od
    Texas Instruments. Albo serii LCX (to chyba Fairchild).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/