  • 1. Data: 2015-12-31 23:46:02
    Temat: Raspberry Pi Zero i co dalej?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Nawiązując do wątku "Oscyloskop i co dalej" :-)))))
    chciałbym się nieśmiało pochwalić że wstąpiłem dziś
    na głupa do sklepu komputerowego w mojej okolicy
    ("Microcenter" w Westmont, IL) i kupiłem "Pi Zero" :-)
    Ostatnia sztuka, widać rozchodzą się jak ciepłe ciastka.
    Rzeczywiście koszt: $5.00 netto, wyszło 5.39 z podatkiem.
    http://www.microcenter.com/product/457746/Raspberry_
    Pi_Zero

    I co teraz? :-) Wiem, że nie ma jeszcze udostępnionych
    schematów online - jak znajdę rozpiskę jego pinów GPIO?
    Chciałbym sobie "pomigać LEDem", a dokładniej
    pomigać tranzystorem sterującym pompką do
    akwarium morskiego :-)

    Czy na tej płytce jest kilka dziurek nigdzie nie podłączonych?
    Innymi słowy, czy da się tam tranzystor w obudowie TO92
    wsadzić bez dodawania dodatkowych płytek uniwersalnych?

    Jakoś nieświeżo się czuję pracować z płytką do której
    nie mam pełnego schematu i rysunku ścieżek w OrCADzie :-)

    Widzę na ich stronie tylko rysunek zwymiarowany mechanicznie.
    Brak dokumentacji elektronicznej - dziwne, bo do Pi 2 są schematy.

  • 2. Data: 2015-12-31 23:50:20
    Temat: Re: Raspberry Pi Zero i co dalej?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-12-31 23:46, Pszemol wrote:
    > pomigać tranzystorem sterującym pompką do
    > akwarium morskiego :-)

    Linuxem, w cronie :) Alem doczekał czasów...

  • 3. Data: 2016-01-01 00:06:56
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Linuxem, w cronie :) Alem doczekał czasów...

    :-)))))

    Teraz tą moją pompką Tunze "migam" 32-bitowym ARM Cortex M0 w 8-nóżkowym
    DIPie przez MOSFETa :-) Zasilam płytkę wprost z gniazda DIN8 pompki
    przeznaczonym do sterownika tej samej firmy. Swoją drogą dawno już takich
    niemieckich gniazd/wtyków nie widziałem w obecnie produkowanym sprzęcie...
    Ale pompka wystawia tam 7V DC, więc głupotą byłoby nie użyć :-) Program tego
    mojego LPC jest prosty:

    10: załącz na 20 sekund ON
    20: wyłącz na 20 sekund OFF
    30: goto 10

    Bardzo ambitne :-)
    Wystarczyłby oczywiście 555, też w 8-DIP, ale nie o to przecież chodzi.

    Wiesz, to jest embeded odpowiednik "Hello World!" spod peceta.
    Taka metoda na poznanie środowiska, pinów, kompilatorów itp.

  • 4. Data: 2016-01-01 00:31:51
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2016-01-01 00:06, Pszemol wrote:
    > Wiesz, to jest embeded odpowiednik "Hello World!" spod peceta.

    FF: 16 stycznia 2016 roku, pl.misc.elektronika:
    P: Nie działa mi miganie diodą na PiZ, co jest źle?

    1: Sprawdziłeś czy masz nową wersję glibc?
    2: Niektóre karty SD kiepsko działaja z PI Zero, szczególnie te <16GB.
    3: A w ogóle kernel się bootuje? Podpinałeś monitor?
    4: To wina kompilatora, trzeba g++ 4.8.
    5: Masz za mało swapa pewno, u mnie też nie migała.
    6: Filesystem się pewno posypał, odpal z fsck, albo dorzuć normalny hdd.
    7: Pewno ładujesz 64 bitowe so.
    8: Masz tam w ogóle boost i Qt ? Bez tego BlinkLed.cpp rzuca errorem.
    9: To pewno wina braku RTC, na allegro sprzedają do PiZ za $10.
    10:Przekieruj DISPLAY na coś gdzie działa serwer Xów to zobaczymy.
    11:A sysloga juz sprawdzałeś?
    12.Daj shella na jakiś IP to zerknę.

    > Taka metoda na poznanie środowiska, pinów, kompilatorów itp.

    Czasem *bardzo* dogłębnego.

  • 5. Data: 2016-01-01 00:38:58
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > 9: To pewno wina braku RTC, na allegro sprzedają do PiZ za $10.
    > 10:Przekieruj DISPLAY na coś gdzie działa serwer Xów to zobaczymy.

    I o to przecież chodzi.
    Gdybyś uruchomił tylko coś, co ktoś inny zrobi to niczego się nie nauczysz.
    Powszechnie dostępna płytka z takim procem za $5 to jest dla mnie kąsek nie
    do pogardzenia i widzę duży potencjał tutaj do wykorzystania. Nie jako pecet
    z linuksem i monitorem ale jako płytka "embedded" do wsadzenia do różnych
    Internet of Things.

  • 6. Data: 2016-01-01 01:23:40
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 Jan 2016 00:31:51 +0100, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > 9: To pewno wina braku RTC, na allegro sprzedają do PiZ za $10.
    > 10:Przekieruj DISPLAY na coś gdzie działa serwer Xów to zobaczymy.

    Wymieniłeś prawie wszystkie kwestie, które powstrzymują mnie jeszcze
    przed implementacją rozwiązań jakie potrzebuję właśnie na takich
    płytkach z Linuxem. A jakże, na Linuxie zrobiłbym to szybciej niż
    dedykowany mcu+dedykowany soft+ dedykowana pcb. A jednak ciągle
    wybieram dedykowany mcu. Chyba trochę tak sztuka dla sztuki.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2016-01-01 10:14:58
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 31 grudnia 2015 23:46:04 UTC+1 użytkownik Pszemol napisał:
> [...]
    > schematów online - jak znajdę rozpiskę jego pinów GPIO?
    > Chciałbym sobie "pomigać LEDem", a dokładniej
    > pomigać tranzystorem sterującym pompką do

    tu sa szczegóły
    http://pythonhosted.org/gpiozero/notes/

    u mnie chodzą 4 zwykłe maliny, gdy dojde do robota kupię zero :)
    Jeden z moich steruje takim wariatem: http://www.budyn.riders.pl/solarobrotowy.jpg

    b.

  • 8. Data: 2016-01-01 10:54:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 1 stycznia 2016 10:15:00 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
    > u mnie chodzą 4 zwykłe maliny, gdy dojde do robota kupię zero :)

    a własnie -takie pytanie mam:
    raspberry pi ma kamere i nadaje obraz ktory za pomoca przegladarki ogladam jesli
    jestem w sieci lokalnej.
    Na ruterze mam przekierowane porty, http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/ gada ze
    port odpowiada gdy uruchamiam transmisje
    Ale z zewnetrznej sieci transmisji nie widze, "strona nie odpowiada"
    W opcjach programu (motion) jest ograniczenie do transmisji po sieci lokalnej ale to
    wyłączyłem, powinno nadawac na zewnątrz tez.
    Naprowadzcie mnie na jakis trop, czy to wina programu motion, czy routera czy poszli
    do lasu? :/

    b.

  • 9. Data: 2016-01-01 15:53:56
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-01-01 o 10:14, Budyń pisze:

    > http://pythonhosted.org/gpiozero/notes/
    >
    > u mnie chodzą 4 zwykłe maliny, gdy dojde do robota kupię zero :)
    > Jeden z moich steruje takim wariatem:
    > http://www.budyn.riders.pl/solarobrotowy.jpg

    Łoł! Czy ja dobrze widzę, że powierzchnia samych ogniw jest niewielka
    (te czarne rury?) ale na niej skupiane jest światło za pomocą tych
    rynnowych luster, czy tak? One mają profil precyzyjnie paraboidalny, czy
    też "jakibądź"? Zrobione w naszym kraju, czy też jakiś import? Dodaj
    garść szczegółów!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 10. Data: 2016-01-01 15:58:01
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 Jan 2016 15:53:56 +0100, JaNus napisał(a):

    > samych ogniw

    To grzejnik do wody.
    --
    Jacek