    From: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Range Rover Sport 2.7 HSE czy ktoś miał/ma do czynieia....
    Date: Tue, 22 Mar 2011 20:10:13 +0100

    W dniu 2011-03-22 17:57, Umiar pisze:

    > Touareg dla mnie jest jak na razie na pierwszym miejscu, ale Range
    > mnie nęci.
    > A silnik w Turku, 2.5 TDi to nie jest przypadkiem ta sama jednostka co
    > w Audi, słynąca z awarii krzywek wałka?
    > Jeśli tak to chyba 3.0 TDI zostaje...

    W Audi felerne bylo 2.5 _V6_ TDI i po 2003 ma poprawione walki. W
    Touaregu jest 2.5 _R5_ TDI i to jest silnik, ktory jest montowany chyba
    jeszcze w VW Multivanie/Transporterze (?), nie ma kompletnie nic
    wspolnego z jednostka Audi. R5 jest na pompowtryskiwaczach, wiec w razie
    awarii mozna wymienic tylko te felerne, w 3.0 V6 TDI (common rail)
    trzeba walczyc z cala listwa wtryskowa co jest duzo kosztowniejsze.
    To moze jeszcze dodam, ze 2.5 R5 TDI 174KM mozna czipnac bezpiecznie na
    210KM i juz jako tako sie odpycha, 3.0 V6 TDI 224KM zrobiono nam na
    ~280KM, osiagi ponad przyzwoite jak na 2,5 tony, ladnie gniecie ;)
    Spalanie R5 vs V6 - lekko na korzysc R5 (okolo litra) ale samochody sa
    uzytkowane przez rozne osoby o roznych stylach jazdy (V6 troche
    agresywniej), wiec ogolnie to spalanie/osiagi lepszym wyborem jest V6.

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek