  • 1. Data: 2009-10-02 09:30:58
    Temat: Radiotelefon?
    Od: rfk <r...@w...pl>

    Witam,

    prosze Was o porade/opinie o sprzecie.
    Doszlismy z kumplem ostatnio do wniosku, ze w czasie dlugich przelotow
    czasem przydaloby sie zamienic 2-3 zdania i stad idea radiotelefonu do
    komunikacji miedzy dwoma niezaleznie poruszajacymi sie motocyklami
    (czyli rozwiazania kablowe/Bluetooth jakby odpadają).
    Znalazlem cos takiego:
    http://www.moto-akcesoria.pl/radiotelefony-alan-456r
    -z-zestawem-sluchawkowym-do-kaskow-integralnych,p,96
    74

    czy ktos z Was uzywa takiego/podobnego sprzetu? jak to sie sprawuje?
    Bede wdzięczny za info.
    Pozdrawiam,

    --
    rfk@FJR1300A'03
    WOT zone

  • 2. Data: 2009-10-02 09:58:10
    Temat: Re: Radiotelefon?
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "rfk" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    a.googlegroups.com...
> [...]
    >czasem przydaloby sie zamienic 2-3 zdania i stad idea radiotelefonu do
    >komunikacji miedzy dwoma niezaleznie poruszajacymi sie motocyklami

    Przetestowane mamy to: Zestaw:
    Radio takie http://www.navcomm.eu/index.php?cPath=31_50 349zł,

    do kasku zamontowac to
    http://www.navcomm.eu/product_info.php?cPath=27_42&p
    roducts_id=57 tylko
    KONIECZNIE wymienić mikrofon na różnicowy mm216 firmy protonsil.(sprzedwaca
    ma chyba jakies swoje różnicowe, popytaj)

    radio ma moc 5W i zasięg taki: jak cie widze to cie słyszę -> wniosek - nie
    kupować gównianego radia bo realna łączność będzie poniżej 100m.

    Zestaw powyższy jest kompletny, ma złączki, przyciski, wtyki itp

    nadajemy na czestotliwosci 146.000 do 146.050, tam nikomu nie przeszkadzamy.
    Na innych -nawet jak nie słyszymy nic - możemy.

    Co do zestawu z twojego linka: funkcja vox absolutnie sie nie sprawdzi.
    Radio ma tą zalete ze jest legalne, a ta wade ze nie bedzie skutecznie
    działać (mała moc) :-)

    b.

  • 3. Data: 2009-10-02 15:45:04
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    Budyń pisze:

    > Przetestowane mamy to: Zestaw:
    > Radio takie http://www.navcomm.eu/index.php?cPath=31_50 349zł,

    a czy na 2m nie trzeba mieć zezwolenia?

    rt

  • 4. Data: 2009-10-02 16:09:19
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal T." <r...@v...pl> napisał w wiadomości

    > a czy na 2m nie trzeba mieć zezwolenia?

    Napisałem ze legalne radyjko to jest z pytania kolegi - radio prm, ale ono
    sie nie nada. Reszta jest nielegalna, wiec tym bardziej trzeba dbac zeby
    komus w szkode nie wleźć.

    b.

  • 5. Data: 2009-10-02 16:13:53
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

  • 6. Data: 2009-10-02 18:00:06
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

    > Wiem, wiem (ćhttp://hamradio.pl/wiki/Pasmo_2m) ale zobacz co sam
    > napisałeś:)

    nie wiem czego nie rozumiesz, moze przyjmij na wiare ze np. 146.010 bedzie
    dobre a 145.000 bedzie złe mimo, ze w radyjku też bedzie cisza.

    b.

  • 7. Data: 2009-10-03 01:23:46
    Od: "Rafal T." <r...@v...pl>

    a jak napisałeś? :)

    "nadajemy na czestotliwosci 146.000 do 146.050, tam nikomu nie
    przeszkadzamy.
    Na innych -nawet jak nie słyszymy nic - możemy."
    ______________________________________************__
    _______

    :)

    pozdr
    rt

  • 8. Data: 2009-10-03 07:37:34
    Od: dawidos <d...@g...com>

    > Przetestowane mamy to: Zestaw:
    > Radio takiehttp://www.navcomm.eu/index.php?cPath=31_50349z
    ł,

    Odradzam zakup radyjka na 2 metry. Ostatnio podczas kontroli policji
    misiak zapytał mnie czego słucham. Wyciągnąłem swoje radyjko za
    pazuchy, a on już wiedział, że to na 2 metry. I pyta czy mam na to
    jakieś papiery. Tak się składa, że posiadam licencję na 2m więc nie
    było problemu ale gdybym nie miał to na pewno pozbyłbym się radia.
    Poza tym znam przypadki konfiskaty takich radyjek i zakładania spraw
    sądowych przez policję. Poza tym nie umiejętne obchodzenie się z tym
    radiem może powodować, że będziemy nadawać na częstotliwościach
    policji, straży miejskiej, UOP itp.
    Trzeba uważać też na PAR i Departament Służby Kontroli Emisji.
    Namierzenie nadającego radyjka to żaden problem.

    --
    dawidos
    FZS 600

  • 9. Data: 2009-10-03 08:12:51
    Od: "Raf" <e...@p...onet.pl>

    rfk wrote:

> [...]
    > komunikacji miedzy dwoma niezaleznie poruszajacymi sie motocyklami
    > (czyli rozwiazania kablowe/Bluetooth jakby odpadają).

    Od kilku miesięcy używam zestawu Cardo Q2:
    http://www.moto-akcesoria.pl/cardo-scala-rider-q2---
    bluetooth-headset,p,24225
    W tej wersji zasięg realny między mną a drugim motocyklem to ok 700 m w
    trasie, w mieście trochę mniej. W każdym razie zasięg wystarczający :) Poza
    tym ma też normalny bluetooth, można toto sparować z telefonem, gps,
    czymkolwiek, a także z pasażerką posiadającą tańszy zestaw, Cardo Scala
    Rider FM.
    Uwaga: FM ma tylko bluetooth, Q2 ma takie coś, że można się łączyć na 700 m
    i mniej to zżera aku.
    Obie wersje posiadają także wbudowane radio FM oraz podłączenie np MP3 (mini
    jack).
    Aku wytrzymuje cały dzień używania non-stop. Q2 ma tą miłą cechę, że po
    minucie nie gadania, wyłącza się. Żeby się włączyło wystarczy głośniej coś
    powiedzieć - szum w czasie jazdy nie włącza zestawu. Redukcja szumów jest co
    najmniej wystarczająca. Kiedy gadam przy użyciu Q2 przez telefon, rozmówcy
    twierdzą że nie słychać, że jadę, zero szumów, wyraźny dźwięk.
    Cena niemała, ale mogę polecić.

    --
    Pozdr,
    Adams

  • 10. Data: 2009-10-03 08:36:30
    Od: "Budyń" <b...@g...pl>

> [...]
    > przeszkadzamy.
    > Na innych -nawet jak nie słyszymy nic - możemy."
    _______

    weź ty do mnie duzymi literami, ja nie wiem o co ci chodzi. Moze bez
    podkreślników jakos słowami moze spróbuj, co?

    b.