  • Data: 2024-07-27 01:34:07
    Temat: Re: RadioStop - ojejkujejku, ukradli
    Od: Mirek <m...@n...dev> szukaj wiadomości tego autora

    On 26.07.2024 23:58, heby wrote:

    > ... można wyczaić co to jest fizycznie za urządzenie, czy komputer z
    > pasjansem, czy sterownik zwrotnicy w Koluszkach.

    No i będziesz miał parę komputerów z pasjansem i dziesiątki tak jak
    mówisz konwerterów TCP<>RS232 - identycznych, załóżmy podatnych na
    włamanie. Jak wyczaisz który to Koluszki?

    > Wystarczy 1 pakiet broadcast, aby to zgadnąć. Podpowiem, że to bedzie
    > 192.168.x.y albo 10.x.y.z albo, jeśli ktoś chce być fancy jak ja,
    > 172.16-31.x.y.

    Naprawdę uważasz że tego nie wiem, i nie szkoda ci czasu na pisanie?

    > Kilka tyg temu byłem w kiblu w sporym budynku z kilkoma korpo. Nad moją
    > głową był sufit panelowy. A z braku jednego panelu można było zobaczyć
    > soczystą wiązkę kabli ethernetowych. Gdybym tylko miał szpilki, Pi i
    > jakieś 5V, miałbym niewykrywalny pasywny podsłuchiwacz,

    Bzdury jakieś piszesz. I gdzie byś podpiął te szpilki? pod interfejs
    sieciowy Pi?

    > Idę o zakład, że te sieci ethernet są za
    > bardzo drogimi firewallami pełnymi migajacych kontrolek i dużych
    > wentylatorów.

    Gdzie takie widziałeś? Na filmach?

    > Zależy od budowy VPNa, czy ma autoryzację klienta. Zastanawiająco sporo
    > VPNów nie ma (np. używają tego samego klucza dla wszystkich, bo po co
    > siedzieć nadgodziny i generować rózne).

    To po kradzieży będą siedzieć nadgodziny i generować nowe.

    > Ale mam nadzieję, że urządzenia z VPNem ruskie nie mają. I dostępu do
    > sieci też nie (z czego wynika telefon). Natomiast fakt, że ktoś o te IP
    > pyta, niepokoi mnie, bo taki scenariusz byłby własnie możliwy, gdyby to
    > właśnie było całe "zabezpieczenie". Jak by mieli dostęp VPN to by
    > adresację znali, prawie na pewno. Jak by nie mieli dostępu do VPN to psu
    > na budę ta adresacja skoro brak dostępu właśnie.

    Dlatego najprawdopodobniej telefon o IP jest w celu ułatwienia sobie
    zadania, albo w ogóle jest zmyłką socjologiczną: zapytamy o niewinne IP,
    jak podadzą, to idziemy dalej.

    --
    Mirek