  • 1. Data: 2014-02-28 22:58:47
    Temat: Radio CB ale dzielone...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Takie nieco elektroniczne pytanie:

    Uzywanie CB w samochodzie jest niewygodne. Radio jest duże, wala się
    gdzieś po kabinie, nie ma co zrobić w gruszką.

    Mam więc taki pomysł: podzielić radio na 2 częsci.

    Pierwsza częśc: obwody nadawcze, odbiorcze, PLL. Dodatkowo dorobić
    kontroler sterujący PLL i być może przekaźnikami nadawania, posiadający
    wejście komunikacyjne.

    Druga część: oryginalny front do smieci, zrobić od zera sterowanie na
    jakimś kontrolerze i połaczyć go z 1 częscią za pomocą 4 drutów
    (przesyłając po nich również audio, a co :).

    Efektem dostane większą część elektroniki w.cz. schowaną pod jakimś
    plastikiem i maluteńki poręczny sterownik, może na stałe na konsoli. Z
    mikrofonem.

    Teraz: mam jakieś radio overmax i mam 99% szans na zrobienie tego.
    Zagadnienia elektroniczne i programowania mikrokontrolerów nie są żadnym
    problemem.

    Problemem jest coś innego: Overmax który posiadam to padlina. Szumi,
    trzeszczy, buczy i zakłuca GPS. Ma tylko jedną zaletę: relatywnie łatwo
    jest wydłubać z niego część cyfrową i zrobić własną.

    Pytanie: Czy ktokolwiek widział *kompletne* radio CB z fabryczną
    możliwością podziału części w.cz. i panelu (i to na długim kablu)? Mogę
    znaleźć takie doborniki baz nadawania (jako kity do samodzielonego
    montażu), jednak wolałbym mieć również nadajnik.

    Zrobienie samodzielnie raczej odpada, nie mam akurat doświadczeń z w.cz.
    i pewno wyjdzie gorsza padlina niż ten overmax. W zasadzie chodzi więc o
    częśc nadajnik, odbiornik, pll w postaci gotowca.

  • 2. Data: 2014-02-28 23:07:13
    Temat: Re: Radio CB ale dzielone...
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-02-28 22:58:47 niejaki Sebastian Biały napisał:
    > Pytanie: Czy ktokolwiek widział *kompletne* radio CB z fabryczną
    > możliwością podziału części w.cz. i panelu

    tak

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 3. Data: 2014-02-28 23:09:44
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-02-28 23:07, p0li wrote:
    > tak

    Super, możesz sie podzielić producentem a jeszcze lepiej typem?

  • 4. Data: 2014-02-28 23:46:44
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Super, możesz sie podzielić producentem a jeszcze lepiej typem?

    Yosan takimi handlował.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 5. Data: 2014-03-01 01:00:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-02-28 23:46, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
    > Yosan takimi handlował.

    Masz na mysli takie? http://tinyurl.com/q8hb3du

    Cena odstrasza, budowa również (prawdopodobnie jest więcej niż 2-4
    przewody w wiązce).

  • 6. Data: 2014-03-01 01:06:47
    Od: "N1" <s...@h...com>

    Cobra 75 jest tak zbudowana

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 7. Data: 2014-03-01 01:38:46
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

> [...]

    > Mogę znaleźć takie doborniki baz nadawania (jako kity do
    > samodzielonego montażu), jednak wolałbym mieć również nadajnik.

    www.sklep.hadron.pl/product-pl-4041-CB-Radio-AE-6891
    -odlaczany-panel.html

    --
    Yogi(n)

  • 8. Data: 2014-03-01 02:55:52
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2014-02-28 23:07:13 niejaki p0li napisał:

    > tak

    albrecht - ale konkretnego typu nie pamiętam

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 9. Data: 2014-03-01 09:49:21
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Fri, 28 Feb 2014 22:58:47 +0100, Sebastian Biały napisał(a):

    > i pewno wyjdzie gorsza padlina niż ten overmax. W zasadzie chodzi więc o
    > częśc nadajnik, odbiornik, pll w postaci gotowca.

    Bardzo tanie nie jest, ale za to mikroskopijne:
    http://konektor5000.pl/index.php?p48,yosan-cb100-cb-
    100-cb-radio-z-odpinanym-panelem-do-montazu-ukrytego

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2014-03-01 10:20:44
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > Pytanie: Czy ktokolwiek widział *kompletne* radio CB z fabryczną
    > możliwością podziału części w.cz. i panelu (i to na długim kablu)?
    Oczywiście. Są takie produkowane od pewnego czasu:
    - Typowe radia przenośne, typu alan-42 plus multi czy intek h-512/520,
    gdzie pojemnik na akumulatory jest zastępowany złączem-stacją dokującą
    (porażka, przenośne w aucie=szumofon, brak odporności na zakłócenia itp)
    - Kicha okrutna w postaci Cobry 75 gdzie radio jest w mikrofonie
    (szumofon jak to wszystkie "nowomodne" cobry typu DX)
    - yosan CB-100 http://www.lcemajewski.pl/cbradia/yosan-cb100.jpg - panel
    jak ze zwykłego małego radyjka (mniejszy niż uniden520), ale łączony z
    resztą radia przewodem (z tego co pamiętam - 8pin RJ45 ~3m kabla, masa
    zasilanie, transmisja szeregowa + mic + spk. W panelu masz jeszcze
    wyjście na słuchawki. Samą skrzyneczkę radia montujesz gdzie chcesz.
    - dokładnie to samo co powyższe, ale panel z mikrofonem zintegrowany w
    jedno czyli yosan CB-250, i bardzo podobne technicznie - president
    william, niestety ceny ktoś generował rzucając kostką...
    - starsza konstrukcja Albrecht 6891 - ma dość dużo wad użytkowych -
    panel sterujący odłączany, można go zamontować na przewodzie gdzieś dalej.
    - albo (używane przez mnie) Yaesu ft-857d - w pełni oddzielane: osobno
    panel, osobno mikrofon (który też może być panelem sterującym, albo
    prostym mikrofonem)

    > Zrobienie samodzielnie raczej odpada, nie mam akurat doświadczeń z w.cz.
    > i pewno wyjdzie gorsza padlina niż ten overmax. W zasadzie chodzi więc o
    > częśc nadajnik, odbiornik, pll w postaci gotowca.
    Praktycznie każde prostsze radio tak możesz potraktować, rozdzielając
    płytkę/panel przedni od części w.cz - płyty głównej. Takie starsze
    konstrukcje, gdzie przełącznik kanałów jest mechaniczny (ciężko
    przeskakujący "programator od pralki") stosunkowo łatwo pożenić z
    elektroniką własną która tym steruje - robiłem to z Presidentem
    Jacksonem - ale problemem (pewnym) jest to, że większość tych syntez
    chodzi na 8v (i takiej logiki sterowania też wymagają, więc nie zepniesz
    tego wprost z np AVR). Trochę większe wyzwanie jest w zamianie
    potencjometrów na wersje cyfrowe (tzn scalone potencjometry
    elektroniczne, sterowane z naszego procesorka), ale to też się da
    zrobić. Ostatecznie potrzebne jest tylko volume, squelch i rfgain, całą
    resztą (o ile istnieje) nie kręcisz codziennie.
    Czyli da się, mając dobre radio, z dobrą częścią w.cz, zrobić mu własną
    część "interfejsową" Pytanie tylko - po co? Czy ilość i wartość czasu,
    którą na to poświęcisz, będzie opłacalna w stosunku do (nawet
    najdroższego) gotowego rozwiązania, które bierzesz i używasz (lub
    ewentualnie szybko i bez zbędnej doktoryzacji - udoskonalasz)

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173