  • 11. Data: 2014-03-01 14:59:38
    Temat: Re: Radio CB ale dzielone...
    Od: "N1" <s...@h...com>

    Używam Cobry 75 w dwóch autach i nie narzekam. Nie jest to sprzęt z górnej
    półki, ale daje radę i nie ma problemu z montażem radia (gruchę można
    powiesić, albo rzucić gdziekolwiek).

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 12. Data: 2014-03-01 15:15:08
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > CB z fabryczną możliwością podziału części w.cz. i panelu

    Jak chcesz dorabiac swoj panel, to wez pod uwage potencjometry. Sile
    glosu to oczywiscie nie problem cyfrowo, ale RF gain, squelch, to juz
    nie tak prosto, no chyba, ze komus ANL wystarcza.
    Jak masz duzo czasu i sie nudzisz, to OK. W swoim s.p. samochodzie
    mialem CB pod fotelem zamocowane. Wymacanie odpowiednich galek, to nie
    byl problem, do tego Indiana na dachu i byle dres nie kojarzyl, ze mozna
    CB wydlubac.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 13. Data: 2014-03-01 15:34:17
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-01 10:20, BartekK wrote:
    > Czyli da się, mając dobre radio, z dobrą częścią w.cz, zrobić mu własną
    > część "interfejsową" Pytanie tylko - po co?

    Bo mogę. To nieprzeliczalne na pieniądze. Ponadto posiadanie gruszki
    uważam za idiotyzm. Wolałbym mały mikrofon razem z przyciskami w poręczy
    fotela kierowcy, obsługiwane bez patrzenia, może z wyswietlaczem w celu
    orientacji na kanałach ... Coś wielkości 3x5 cm.

  • 14. Data: 2014-03-01 15:35:57
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-01 15:15, Pawel O'Pajak wrote:
    > Jak chcesz dorabiac swoj panel, to wez pod uwage potencjometry. Sile
    > glosu to oczywiscie nie problem cyfrowo, ale RF gain, squelch, to juz
    > nie tak prosto, no chyba, ze komus ANL wystarcza.

    Nie ma z tym problemu. Squelch można zrobić cyfrowo (w sensie
    przetwarzania cyfrowego sygnału, nie potencjomentru) co dało by jeszcze
    więcej satysfakcji.

  • 15. Data: 2014-03-01 15:47:26
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2014-03-01 10:20, BartekK wrote:
    > większość tych syntez chodzi na 8v

    Moja, w Overmax, chodzi na 5V. TB31202FN. Dlatego w ogóle nad tym się
    zastanawiam. Radia mi nie szkoda, to padlina. Bardziem miałem nadzieje
    na jakiś wspólny standard albo w ogóle radia bez paneli do samodzielnej
    zabawy.

  • 16. Data: 2014-03-02 11:40:59
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały wrote:
    > Pytanie: Czy ktokolwiek widział *kompletne* radio CB z fabryczną
    > możliwością podziału części w.cz. i panelu (i to na długim kablu)?
    > Mogę znaleźć takie doborniki baz nadawania (jako kity do
    > samodzielonego montażu), jednak wolałbym mieć również nadajnik.

    widziełm radia CB ze sterowaniem na gruszce do gadania.

  • 17. Data: 2014-03-02 15:21:02
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 02 Mar 2014 11:40:59 +0100 osobnik zwany Marek Dyjor
    napisał:

    > widziełm radia CB ze sterowaniem na gruszce do gadania.

    są radia, które całe mieszczą się w gruszce.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 18. Data: 2014-03-02 15:38:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-02 15:21, masti pisze:

    > są radia, które całe mieszczą się w gruszce.

    To interesujące - wskażesz model? Sądzę, że podłączenie do gruszki
    przewodu antenowego może być delikatnie powiedziawszy niezbyt trafionym
    pomysłem...

  • 19. Data: 2014-03-02 15:42:34
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 02 Mar 2014 15:38:30 +0100 osobnik zwany Artur Maśląg
    napisał:

    > To interesujące - wskażesz model? Sądzę, że podłączenie do gruszki
    > przewodu antenowego może być delikatnie powiedziawszy niezbyt trafionym
    > pomysłem...

    tu masz porównanie kilku:
    http://forumkkozle.pl/index.php?topic=1094.0

    generalnie to nie może być dobre :)
    ale czasem może być przydatne

  • 20. Data: 2014-03-02 16:00:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-03-02 15:42, masti pisze:

    > tu masz porównanie kilku:
    > http://forumkkozle.pl/index.php?topic=1094.0

    To jest pomieszanie z poplątaniem, a nie 'całe radia w gruszce'.
    Alan 42 to typowy ręczniak z możliwością adaptacji do pracy
    w samochodzie. Cobra 75 ewentualnie może być za cos takiego
    uznana. Lafayette Venus oraz President William to radia, gdzie
    'gruszka' jest tylko wielofunkcyjnym interfejsem do komunikacji
    z transceiverem, który jest gdzieś schowany. Yosan CB100 ma
    podobna budowę, ale wyciągnięto panel sterujący na zewnątrz.

    > generalnie to nie może być dobre :)
    > ale czasem może być przydatne

    Użycie ręczniaka w samochodzie może być czasem przydatne.
    Kiedyś tak używałem Alan-a 38 i Yaesu FT 530 :)
    No, ale zdaje się nie o tym była mowa.