    From: Atlantis <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Radia AM - budowa
    Date: Sun, 26 May 2013 11:53:04 +0200

    > O taniej chińszczyźnie nawet nie myślę, ale czy radia wyższej klasy,
    > montowane np. w wieżach audio mają demodulator czy detektor?

    Raczej detektor, ale pewien nie jestem. Trzeba by się wczytywać w
    specyfikację układów. Jednak wydaje mi się, że dzisiaj odbiór AM jest
    traktowany po macoszemu przez producentów i w środku siedzi po prostu
    jakiś prosty, tani scalaczek.

    > Słyszałem natomiast, że radyjka FM w telefonach komórkowych to są
    > homodyny ze wsparciem SDR, ale AM w komórkach nie montują, bo ferryt
    > byłby większy niż komórka.

    Nie montują przede wszystkim dlatego, że takie radyjko zbierałoby
    wszystkie zakłócenia generowane przez cyfrową elektronikę, ciasno
    upakowaną wewnątrz małej obudowy. Spróbuj przybliżyć smartfona (choćby
    uśpionego) do pracującego radia AM...