  • 31. Data: 2012-02-24 15:17:27
    Temat: Re: Radar na czerwono
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 24 Feb 2012 15:01:44 +0100, T.

    > ZDM ma chyb klientów w d... Napisałem do nich kiedyś list w sprawie 3
    > miejsc, gdzie źle są znaki ustawione i ani poprawy, ani odpowiedzi.

    Mnie tam jakoś zawsze odpisują, a jeśli nie (bo i tak bywa), to i tak
    następnego dnia jest jak być powinno -- i to jest w zasadzie najważniejsze.

    Odnoszę tylko dziwne wrażenie, że jestem jednym z nielicznych, któremu
    takie rzeczy przeszkadzają. Reszta łapie mandaty za frajer, stoi w korkach
    i jedyne co potrafią, to psioczyć (na CB, albo w internecie).

    --
    Pozdor Myjk

  • 32. Data: 2012-02-24 15:22:18
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>

    Artur Maśląg wrote:
    > Nie wypaczaj tego co napisałem.

    ROTFL!

    \SK

  • 33. Data: 2012-02-24 15:38:31
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Arek

    > Temu na "wczesnym" zielonym?

    Dowiedz się jak działa sygnalizacja świetlna.

  • 34. Data: 2012-02-24 15:40:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin kogutek

    > W tej chwili średnia prędkość w centrum Łodzi to niecałe 20/h. Jak by ją
    > udało się podnieść zieloną linia do dwudziestu pięciu to było by warto
    > to zrobić.

    Przecież prędkość zabija, już zapomniałeś?

  • 35. Data: 2012-02-24 15:56:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Fri, 24 Feb 2012 15:09:46 +0100, Myjk wrote:

    > Fri, 24 Feb 2012 13:07:54 +0100, Tomasz Pyra

    > W której? Są cztery z tego co widzę.
    > Podaj odrazu nazwę skrzyżowania, napiszę do zarządu.

    > Czyli jakby to zgłosić odpowiednim organom jako podejrzenie o przestępstwie
    > (oczywiście przedstawiając pisma i brak odpowiedzi jak i reakcji), to też
    > nic by nie zadziałało?

    W wolnym czasie różne nieprawidłowości zgłaszam.

    Tyle że jak sprawa dotyczy dziury w drodze, złego oznakowania i innych
    powiedzmy "neutralnych biznesowo" spraw to machina urzędnicza jakoś tam
    działa i zazwyczaj wszystki szybko jest naprawione.

    Gorzej w przypadku rzeczy związanych z biznesem radarowym - tu już panuje
    ogólna niemoc

    Tyle że z RIO obiecali sprawdzić kwestię finansowania dróg podczas
    kompleksowych kontroli w gminach które im wymieniłem. Poczekam na taką
    kontrolę (one mają miejsce cyklicznie co kilka lat) i zobaczę.

    > Bo ludziom się nie chce walczyć o swoje. Co dla mnie jest osobiście
    > głupkowate, bo w sytuacjach beznadziejnych (typu blokowanie stacji paliw
    > jako protest przeciwko wysokim cenom paliw) potrafią się organizować,
    > natomiast praktycznie wygraną sprawę o niesłusznie przyznany mandat,
    > olewają.

    Brak wiedzy, brak wiary w powodzenie, nieuzasadniony strach przed
    wyimaginowanymi konsekwencjami itd.
    Inna sprawa że batalia sądowa w sprawie o wykroczenia to sport dla amatorów
    zagadnienia - w praktyce zazwyczaj poniesiesz większe koszty niż wynosiła
    niesłuszna grzywna.

  • 36. Data: 2012-02-24 16:45:50
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" napisał
    >Nie ma co ukrywać. Potrzebne są takie rozwiązania. Jeśli je
    >wprowadzają to my
    >kierowcy powinniśmy wspólnie wystąpić o jeszcze jedno rozwiązanie.
    >Znane od
    >dawna a w Polsce nie stosowane. To zielona linia. Pamiętam przed
    >trzydziestu

    Zielona FALA.
    Eee tam - kierowca ma tylko obowiazki, a nie prawa :-(

    Ale jeszcze pare wyborow i moze dorosniemy do demokracji.

    >laty było takie coś na kawałku ulicy Żeromskiego w Łodzi. To
    >zwyczajnie
    >działało. Na odcinku kilku kilometrów jak się jechało z prędkością
    >jaką
    >wyświetlał znak informacyjny to nie było siana żeby nie przejechać
    >tego
    >odcinka z zatrzymywaniem się na światłach. W Łodzi na większości ulic
    >taki
    >system można wprowadzić od ręki.

    We Wroclawiu byl dobry przyklad. Ustawili zielona fale na jednej
    ulicy, na znaki u nas i tak nikt nie patrzyl, a w ciagu kilku tygodni
    przyzwyczaili sie wszyscy ze tam trzeba jechac rowno 70.
    Fakt ze warunki sprzyjaly.

    No i niestety - to juz pare lat minelo, a ciagle jest to jedyna
    zielona fala w miescie.

    > W tej chwili średnia
    >prędkość w centrum Łodzi to niecałe 20/h. Jak by ją udało się
    >podnieść zieloną
    >linia do dwudziestu pięciu to było by warto to zrobić.Może słuszne by
    >było
    >żądanie od tych co decydują o drogach jak najszybsze wprowadzenia
    >zielonych
    >linii tam gdzie jest to możliwe. Raptem to trzeba zsynchronizować
    >sygnalizatory.

    Z tym ze w naszych miastach to nie takie proste. Potrzebujesz
    odpowiednio odleglych skrzyzowan , najelpiej to chyba tej
    amerykanskiej kwadratowej siatki ulic. A przy tym burdelu co nasi (i
    niemieccy) urbanisci wyprawiali to jest trudno.

    Tym niemniej mozna choc probowac wprowadzic ... a ty d*.
    Wroclaw sobie co prawda zamowil "inteligentny" system kierowania
    ruchem, ale ciekaw jestem co z tego wyjdzie - bo prawde mowiac sobie
    nie wyobrazam jak mozna zamowic na przetargu cos, jesli nie wie sie
    dokladnie co, a wrecz nawet pobieznie sie nie wie co :-)

    Ale czemu 30 a nie np 60 ?

    J.

  • 37. Data: 2012-02-24 17:23:32
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > nie wyobrazam jak mozna zamowic na przetargu cos, jesli nie wie sie
    > dokladnie co, a wrecz nawet pobieznie sie nie wie co :-)

    Tutaj durne społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy że to ono jest państwem. A
    urzędy, premir, prezydent tak jak szewc w sferze usług dla ludności robią. ak
    nie ma zapotrzebowania od ludzi na zielone fale to ich nie robią. A to jedno z
    prostszych rozwiązań możliwych do niskonakładowego wprowadzenia. Może to idzie
    że za tanie by było. Wczoraj mówili w dzienniku i tym systemie co przy
    czerwonym fotki robi. Wychodzi że on jeszcze goli, pierdoli, sznurowała wiąże,
    usuwa ciąże i mierzy długość odrostów na cipkach kierowniczek samochodów. Że
    się tak nizinnie wyrażę w chuj kasy kosztował. I praktycznie jego jedynym
    celem jest jebnięcie ludzi . Może i zasłużą na mandat. Ale nie tędy droga. Nic
    takiemu urządzeniu z zarobku by nie ubyło jak by był ruch zsynchronizowany. I
    tak znajdzie się dostateczna ilość frajerów do ogolenia na własne życzenie. A
    reszta by miała lepiej. Dlaczego nie 60. Bo by stał na co drugim skrzyżowaniu
    i czekał na zielone. W tym czasie Ci co jechali 30 by go wyprzedzali. Bo zanim
    znajdzie bieg, zanim ruszy itd. dziwnie i nie zrozumiale to brzmi że jak w
    mieście w sposób kontrolowany obniżyć prędkość przejazdu to będzie się w
    punkcie docelowym szybciej, spali sie mniej paliwa, mniej wyprodukuje spalin.
    Najbardziej ruch w mieście blokują picki grochowe co ruszać ze skrzyżowania
    nie potrafią. To jak by było tak że rusza tylko raz i się nie zatrzymuje dokąd
    nie dojedzie na miejsce to był by to wielki krok w dobrą stronę.

  • 38. Data: 2012-02-24 17:44:51
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-02-24 15:17, Myjk pisze:
    > Fri, 24 Feb 2012 15:01:44 +0100, T.

    > Mnie tam jakoś zawsze odpisują, a jeśli nie (bo i tak bywa), to i tak
    > następnego dnia jest jak być powinno -- i to jest w zasadzie najważniejsze.

    Jeżeli chodzi o ZDM w DC to tak - działają dość sprawnie.
    (http://www.zdm.waw.pl/pogotowie-drogowe/informacje-
    o-pogotowiu-drogowym.html
    - jak ktoś nie chce czytać to gsm 22 19633)
    Pewnie, ze trochę ponarzekać zawsze można, ale bez przesady. Zdziwiłem
    się za to nie tak dawno w Piasecznie - rano zgłosiłem na 112 (albo 997)
    wadliwe oznakowanie i po południu było już poprawione. Znaczy cuda?

    > Odnoszę tylko dziwne wrażenie, że jestem jednym z nielicznych, któremu
    > takie rzeczy przeszkadzają. Reszta łapie mandaty za frajer, stoi w korkach
    > i jedyne co potrafią, to psioczyć (na CB, albo w internecie).

    Panie wszędzie spisek i tylko niewinnych łapią;)

  • 39. Data: 2012-02-24 17:52:07
    Od: "kogutek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    T. <k...@i...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    > wiadomości news:ji7pes$a4u$1@inews.gazeta.pl...

    > zjaśnić

    > ZDM ma chyb klientów w d... Napisałem do nich kiedyś list w sprawie 3
    > miejsc, gdzie źle są znaki ustawione i ani poprawy, ani odpowiedzi.
    > Następnym razem pójdę osobiście i poproszę o nazwisko osoby przyjmującej
    > takie zgłoszenie. Może to podziała...
    > T.

    Od dupy strony podszedłeś. Trzeba wysłać pismo poleconym albo zanieść i na
    książkę dać. Jak nie odpowiedzą w urzędowym terminie to do sądu
    administracyjnego ich podać. Nawet jak by w międzyczasie poprawili to będą się
    tłumaczyli nie z tego że czegoś nie zrobili tylko że Cie olali ciepłym moczem.
    Z urzędnikami tylko tak można walczyć i tylko da się ich pokonać tą metodą.
    Jak by dostawali dziennie 5 pism o złym oznakowaniu to po pół roku żaden by
    nie zaryzykował błędu wynikającego z lenistwa. Inna sprawa że jak nie wiedzą
    że coś jest źle albo dobrze tylko mało praktycznie i można by lepiej, bo nikt
    o tym do nich nie pisze. To jak mają cokolwiek poprawić?

  • 40. Data: 2012-02-24 18:04:41
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    to wrote:
    > begin Czarek Daniluk