  • Data: 2012-02-24 13:27:28
    Temat: Re: Radar na czerwono
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-02-24 12:03, Tomasz Pyra pisze:
    > On Fri, 24 Feb 2012 11:07:37 +0100, Artur Maśląg wrote:
    (...)

    > Dobre od niedobrego różni się w tym przypadku drogą przepływu pieniędzy z
    > mandatów.

    Aha, czyli jednak spisek...

    > Nie znam wszystkich gmin w Polsce, ale z moich ulubionych to Kobylnica i
    > Człuchów już mają takie FR.

    Aha, czyli Twoje ulubione - BTW, to nie jest FR.

    > Debrzno z rozpędu podobno też kupiło, ale dopiero dobudowują do tego FR
    > światła.

    Aha, czyli te światła są też pewnie nikomu niepotrzebne...

    > Podziwiam Twoją niczym niezmąconą wiarę w przepisy i ich przestrzeganie.

    Póki co to podziwiasz tylko swoje imaginacje -

    > Bo wiesz... Prędkość samochodów i sposób pokonywania skrzyżowań też jest
    > jest określona przepisami i co z tego?

    No i stawia się różne urządzenia pomiarowe, by ograniczyć samowolę.

    > No niestety - mając 1.5s pomarańczowego przy dozwolonej prędkości 40km/h i

    Aha, znaczy przepisy nie istnieją, a ten co przejechał zrobił to
    oczywiście na żółtym, jadąc z prędkością dozwoloną.

    > fotoradar robiący zdjęcie zarówno za przekroczenie prędkości jaki i jazdę
    > przez skrzyżowanie jak zapala się czerwone światło, to ciężko to zrobić
    > jakoś lepiej.

    Wiesz jak takie urządzenie działa? Jeżeli dodatkowo dostał za
    przekroczoną prędkość, to raczej przed światłami nie jechał zgodnie
    z ograniczeniem.

    > Ale na pocieszenie możesz się zawsze odwołać do sądu.

    No i całe szczęście.

    > Tu masz to skrzyżowanie i mandat dla kierowcy który robił co mógł (na
    > zbliżeniu widać światła stopu), ale niestety mając te 1.5s na wyhamowanie
    > zatrzymał się jakiś metr za linią:
    > http://emil-tv.pl/galerie/odc-42/zdjecie-1.jpg
    > 300zł i 6pkt, ewentualnie wycieczka do sądu w Człuchowie gdzie sprawa
    > pewnie jest do wygrania, tylko trzeba się przejechać, być może kilka razy.

    Lubisz te Człuchów - we wszystko uwierzysz.

    > I co w związku z tym że jakieś tam rozporządzenie mówi że sygnał ma trwać
    > 3s?

    Ano tyle, że takie jest prawo. Jeżeli jest inaczej to trzeba to zgłosić
    gdzie trzeba.

    > Takie argumenty mogą zainteresować dopiero sąd na rozprawie na którą
    > obwiniony jak chce może się oczywiście udać.

    Sąd. można złożyć skargę do zarządcy itd.

    > Strażnika który obrabia fotki to kompletnie nie interesuje.

    A cóż mnie strażnik interesuje?

    > P.S. Dostałem już odpowiedź dlaczego gminy nie przeznaczają pieniędzy z FR
    > na drogi. Prosta sprawa - gminy nie wiedzą które pieniądze pochodzą z FR,
    > bo straż gminna ma obowiązku przekazywać gminie szczegółowej statystyki
    > który mandat z FR, a który np. za psie kupy.
    > Gmina więc zakłada że SG te parę milionów rocznie natrzaskała na karaniu za
    > psie kupy i złe parkowanie.

    Dostałeś odpowiedź od kogo? Odpowiedź jest niestety niezgodna z prawdą.
    Pewnie ktoś Ci odpisał na odczepnego.

    > I jak tam Twoje poczucie magicznego wpływu zapisów prawa na życie?

    To znów Twoje imaginacje. No, ale skoro jakąś magię widzisz...

    > No i się łapią - jak ktoś ma pecha i trafi na zmianę świateł.

    Aha, pecha i trafi na zmianę świateł. Zmiany świateł są dość
    częste, jednak tego "pecha" ma tylko niewielki odsetek kierowców...

    > Kilkadziesiąt milionów złotych z mandatów rocznie w paru dziurach na końcu
    > świata to nie jest coś co można ot tak uzbierać tylko karając kierowców.

    Znaczy to pewnie znowu ta magia o której wspominałeś.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.